Vilka varvtider kommer krävas på Sviesta i Rookie600/1000?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
:mad: "Mother goose" (om hon nu kommer hem) kommer att göra livet surt för er. Har det blivit någon form av alla mot en här va va va :huvet Var fan är min fan club när jag behöver er som bäst :D

björn

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
:mad: "Mother goose" (om hon nu kommer hem) kommer att göra livet surt för er. Har det blivit någon form av alla mot en här va va va :huvet Var fan är min fan club när jag behöver er som bäst :D

björn

Japp! Som ett riktigt ganbang på porrfilm.
Alla grabbar på en kärring :D :D :D

(Gosse vad jag får skämmas när du kör brallorna av mig på racet).

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
De enda rimliga klasserna att slå ihop är SP och 125-400cc, vilket varit fallet tidigare år och funkat bra. De övriga bör ju vara som de är.

Och då även slå ihop utkvalade från R600 och R1000 i en klass känns som en vettig lösning.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Och då även slå ihop utkvalade från R600 och R1000 i en klass känns som en vettig lösning.

det kommer att göras så, det är ingen ide att köra räjs med 8 hojar. Sen finns det fler funderingar. Detta är en VÄDJAN till alla som inte betalt GÖR DET NU eller maila om ni ska komma eller inte. Då kan vi planera detta på bästa sätt. Om ni inte gör det finns det risk för att klasser kommer strykas (detta är den absolut sämsta lösningen och kommer förhoppningsvis inte ske) men det är ett allternativ som jag personligen ser som ett nederlag men tja det är den bittra saningen.

björn

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Problemet är att vi inte får slå ihop R600 och R1000 på kvalet, om vi inte gör tre blandgrupper, för då får inte alla kvala under samma förutsättningar. Det blir svårt att kvala ut några som inte får köra.

Vi hoppas vi kan klämma in två gruppe med R600 och två med R1000 så att alla får köra och då även A- och B-final i båda klasserna.

Men som sagt, hör av er så vi vet!

sandstream

Guest
Vi hoppas vi kan klämma in två gruppe med R600 och två med R1000 så att alla får köra och då även A- och B-final i båda klasserna.
Me like :tummenupp

Jag håller på dig i smyg Björn! :D

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Anmäld till Rookie 1000 & betalt via internet så nu får vi se om gammel gubben klarar av låga 1.02 på den "nya" banan!! :D :D :D

Jagar även en 600'a att hyra för lite äventyr i Rookie 600 som träning då jag inte sett en RR bana på bild sen våren 2004!! ;)

/Fürstenhoff.

Hur långt uppehåll hade du innan du körde r1000 03 körde stordebutant med dig på gåsen 03 jag va 1a på första tidsträningen du 2 men du tog pole i andra med 1.10.4 o vann racet så sparvarna får nog gasa :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3000662 det hänger helt på antalet startande/klass. Att köra räjs med tex 6 hojar och samtidigt då neka folk att köra tänker jag inte ställa mig bakom.

björn

ps nu är jag anmäld se upp där ute :D

björn
Vilka fler klasser tänker du slå ihop då?
125JR kan du inte slå ihop med någon annan klass och BoTT kan du inte heller bunta ihop med 125-400/SP. Tycker jag då rå.

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Vilka fler klasser tänker du slå ihop då?
125JR kan du inte slå ihop med någon annan klass och BoTT kan du inte heller bunta ihop med 125-400/SP. Tycker jag då rå.

som sagt vi ska titta på alla allternativ. först måste vi få veta hur många som tänker komma!!!! man kanske kunde låta bott köra med r1000? detta är bara spekulationer på tisdag kommer ett beslut tas på mötet. vi vill att alla ska få köra och samtidigt arangera en bra tävling för samtliga.

björn

Jag håller på dig i smyg Björn! :D

jag viste att det fans någon där ute i mörkret :D

björn

Japp! Som ett riktigt ganbang på porrfilm.
Alla grabbar på en kärring :D :D :D

(Gosse vad jag får skämmas när du kör brallorna av mig på racet).

Det är ju egentligen så jag vill ha det :yoparty börjar du redan tvivla på din förmåga att åka fort, det låter ju bra :D det kommer bli hårt satan att bara vara topp 5 så vi får väll se hur det går.

björn

Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09

Det är ju egentligen så jag vill ha det :yoparty börjar du redan tvivla på din förmåga att åka fort, det låter ju bra :D det kommer bli hårt satan att bara vara topp 5 så vi får väll se hur det går.

björn

Jo det kan väl bli tufft. Något annat kan man nog inte räkna med.
Men jag ska nog fan vad med och slåss i den gruppen. Och med lite armbågar och jävlaranamma så ska det nog gå vägen. :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
som sagt vi ska titta på alla allternativ. först måste vi få veta hur många som tänker komma!!!! man kanske kunde låta bott köra med r1000? detta är bara spekulationer på tisdag kommer ett beslut tas på mötet. vi vill att alla ska få köra och samtidigt arangera en bra tävling för samtliga.

Det vet jag att ni kommer att fixa. BoTT i Rookie1000 är väl ett alternativ men lite underligt om det blir A & B finaler och då är BoTT killarna kanske splittrade på två grupper. Svår nöt.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det vet jag att ni kommer att fixa. BoTT i Rookie1000 är väl ett alternativ men lite underligt om det blir A & B finaler och då är BoTT killarna kanske splittrade på två grupper. Svår nöt.

Björn var inte med på mötet i tisdags, där vi kom fram till att vi inte får göra så, alla får inte samma utgångsläge då. De alternativ vi har just nu är att dela upp R600 och R1000 i tre blandgrypper (lika för alla) och då köra B-finalen som stor debutant. Eller klämma in två grupper i både R600 och R1000 och köra dubbla A- och B-finaler.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Blir det fler grupper så får de dela på bantiden som klassen fått sig tilldelad från början. OK? ;)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
De alternativ vi har just nu är att dela upp R600 och R1000 i tre blandgrypper (lika för alla) och då köra B-finalen som stor debutant.
Det skulle blir ju bäst för alla, även de som kommer att köra i B-finalen i Stor Deubutant. Fältet blir större och tätare. Roligare racing helt enkelt. Inte minst för de 600-förare som kommer att köra ifrån ett par av 1000-hojarna. Det lär bli ett par fina historier här på forumet (ungefär som när Gustav och jag blir frånkörda av det övriga startfältet i Liten DebuTant).

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Har fått klart från läkaren att jag troligtvis kommer att kunna köra, tar spikarna den 29e och sen får man väl tejpa handen som fan.
Hoppas dock att jag slipper slåss mot de ättriga 600:eek:rna:gnissla
Nu djävlar ska det gazzas:mad:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj