Vilken är den VACKRASTE hojjen?

Vilken är den VACKRASTE hojjen?

• Antal röstningar
    0

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
gurra snurra skrev:
UTAN URAL HADE DU PRATAT TYSKA NU!
Ural tillverkades 1939 från BMWR71 iom den sk Molotov-von Ribentoff Pacten hålla i fältmässiga förhållandenunder 2:a världskriget
Den var ett vapen mot det sk tyska Blitzkrieg över 10000 ryska sidovagnar av märket URAL deltog.
Den är designad för ryska förhållanden med påtthåll i vägen modell bombkrater den håller för allt.
YAMAHA tillverkade FIOLER och PIANON och annan smörja när URAL tillverkade robusta brukshojar.

Oj då. Låt oss inte diskutera 2:a världskriget här. För du vet väl vart Ryssarna var på väg när dom tågade in i Finland 39? Du tror väl inte att dom hade nöjt sig med Östersjö- och Bottenvikenkusten va?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Den här tycker jag är vacker, Moto-Guzzi Corsa.

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    48.8 KB · Visningar: 107

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Snake skrev:
Av alla MV:s så tar den priset i dubbel bemärkelse...559900 sek... :skrämd

inte så konstigt.

fälgarna i magnesium, & allt utom tank i kolfiber :D

195 hk & om jag inte missminner mig en vikt runt 150 kg

Jag röstade iaf på MV :yoparty

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
gurra snurra skrev:

Tveksamt om jag köper det påståendet, de allierade vann knappast kriget pga Uralmotorcyklar hur bra/robusta dom än må vara.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
gurra snurra skrev:
YAMAHA tillverkade FIOLER och PIANON och annan smörja när URAL tillverkade robusta brukshojar.

Måhända robusta, men dom duger ju bara till att plöja en åker som nöjesfordon är dom ju ett skämt!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
gurra snurra skrev:
Ural tillverkades 1939 från BMWR71 iom den sk Molotov-von Ribentoff Pacten hålla i fältmässiga förhållandenunder 2:a världskriget
Den var ett vapen mot det sk tyska Blitzkrieg över 10000 ryska sidovagnar av märket URAL deltog.
Den är designad för ryska förhållanden med påtthåll i vägen modell bombkrater den håller för allt.
Vill du vara min kompis!?

Puss!

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Hightuned skrev:
Det verkar inte bätte, är den inte också mycket bekvämare att köra(tycker man sitter bättre på den men har inte kör en)? Sen har den ju den goa testastretta-motorn som jag längtar efter, så när jag byter blir det nog inte 998s utan en 999a istället?
Jo sittställningen är bekvämare på långtur och i stan än 996:an, men jag trivs kanon på en 996:a också. Men det är nog dax å byta lack nu, tänkte på svart men så kom den i svart så nu får man klura på nå annat. :huvet

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
gurra snurra skrev:

Hahaha, shit asså. Ural, bara namnet får mig att tänka på förvirrade människor som kör avdankade ryska motorcyklar över uralbergen. :D :D
Du får testa boosta din hoj lite över dom svenska fjällen :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Ural finns även i sportigare version, här i form av en caferäjser

Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Hårding skrev:

Fan vadman skulle äga med den på anderstorp eller nån annan bana e den till salu

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Hårding skrev:

Den var fan FET!
kan inte kosta många dineros heller va?
nästan sugen nu,,,,,

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
jag röstar på alla tre(om det hade gått) men min föll på MV... kanske av naturliga skäl... :D fast ducen e bra jävla snygg med..(hade en 748 innan mv´n, farsan har en factory)

Bifogat

• snyggast 011.jpg
    snyggast 011.jpg
    99 KB · Visningar: 156

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
wonderwizard skrev:
inte så konstigt.

fälgarna i magnesium, & allt utom tank i kolfiber :D

195 hk & om jag inte missminner mig en vikt runt 150 kg

Jag röstade iaf på MV :yoparty

Noop 150 kg väger den inte! Det e fasiken vad MotoGP hojarna väger (minvikt:145 kg)

Fakta Tamburini:
998 cm3/4-cyl/16 ventiler, 173 hk vid 11 750 v/min (max 12 850), 11.5 Kgm vid 9 200 v/min, Weber-Marelli insprutning, 184 kg torrvikt, ca 307 km/tim. Svart/röd och specialgrafik. Tillverkas endast i 300 numrerade ex.
Pris: 399 900 SEK

Fakta Mamba:
998 cm3/4-cyl/16 ventiler, ca 195 hk vid 11 750 v/min (max 12 700), 11.1 Kgm vid 10 200 v/min, Weber-Marelli insprutning, 157 kg torrvikt, över 315 km/tim. Svart/röd i exklusiv Mamba-grafik. Specialversion från MV Agusta Corse av F4 1000 S med alla kolfiberdelar, komplett avgassystem i titan och vassaste F4 1000-motorn med TSS-system. OBS! Tillverkas endast på specialbeställning.
Pris: 599 900 SEK

Fattar bara inte hur de får ner Mamban till 157 kg!! Det kan bara inte stämma!!! :confused:

Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
skövde_pöjk skrev:
jag röstar på alla tre(om det hade gått) men min föll på MV... kanske av naturliga skäl... :D fast ducen e bra jävla snygg med..(hade en 748 innan mv´n, farsan har en factory)

Inte så konstigt det är ju designguden Massimo Taburini :Bugar som ritat både Ducatin och MV:n, måhända att tyskar och japaner har känsla för kvalite men ingen slår italienarna på fingrarna där det gäller passion och design!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Hightuned skrev:
Inte så konstigt det är ju designguden Massimo Taburini :Bugar som ritat både Ducatin och MV:n, måhända att tyskar och japaner har känsla för kvalite men ingen slår italienarna på fingrarna där det gäller passion och design!

håller helt och hållet med dig.. borde egentligen upprätta ett altare i garaget med massimo på ett kort inramat å skit... :yoparty

designmässigt så knäcker italienarna rubbet!

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Fluxir skrev:
kan inte någon ta å ladda upp en bild på denna RC30???

Så j-a snygg är den....
taskig bild bara!!

Bifogat

• RC30.jpg
    RC30.jpg
    68.8 KB · Visningar: 126

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
maxximus skrev:
Noop 150 kg väger den inte! Det e fasiken vad MotoGP hojarna väger (minvikt:145 kg)

Fattar bara inte hur de får ner Mamban till 157 kg!! Det kan bara inte stämma!!! :confused:

Den är tillverkad i det för japanerna okända materialet "Italium" som ävern möjliggör att hojen kan ha en själ itsället för att bara vara en död kropp av plast/alu/stål. :D

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
VTRjonte skrev:
Så j-a snygg är den....
taskig bild bara!!

Med lätthet den vackraste hojen någonsin. O vilket ljud... Och chassi... O motor med vevstakar i titan. Alu-tank... Endurancegaffel... Tät låda... MUMS vill ha! Fan att den ska vara så jävla dyr och eftertraktad :huvet

60 papp för en tidig modell. Minst!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...