Rätt kul tråd. De flesta här verkar referera till tidningar och klipp på youtube osv. En fråga. Om någon av er köper en relativt ny Japs eller Italenare, så är ni säkert nöjda. De är alla fina hojar, ingen är dålig - tillvänjning brukar ta ett par dagar bara. Men, om man sitter illa, ont i rygg, nacke eller handleder. Tillika upptäcker att tex hojen kan ha för snäv vinkel för benen. Då spelar det mindre roll om grannen eller kompisarna dreglar och balla-allan faktorn blinkar 100%. Hur mång använder effekten till 100% och vart i registret använder vi effekten mest? Jag tex, tycker nya Hondan går kanon, men jag sitter illa på den. Det är inget smart drag att köpa den då. En ZX10R sitter jag kanon på, jag körde en dag när det började regna järnet. Tillika ficka jag bakhjulssläpp vid full mutter, men det gick så fruktansvärt fort från släpp till grepp - tack anti spinn. Den är stabil som fan och har en kanonfin och linjär motorkaraktär. Körde Gixxer K9, var för ivrig på rullen ut ur kurva, fet släpp. Jag insåg genast vilken tur jag har, att min ZX har anti spinn. Personligen, så tycker jag nya Gixxer K9, kändes precis som jag hade hoppats på att Hondan skulle göra. Snabbsvängd med kanonfin cockpit, bra vindskydd mm.
Jag har provat de flesta sporthojar från 08-09 inkl KTM RC8. Dock ej Ducce eller nya R1. Nästa fråga är ju om man vill ha skjutsmöjligheter? Det är inte så lätt att övertyga damen om att en ny SS hoj är guld, om hon inte ens kan följa med. De bör iaf kan bestämma om de vill följa med en gång av 10.
Husfrid är en dygd, när hojen blivit vardag och avbet till banken är det ända som kommer i lådan. Själv diggar jag nya R1, jag tycker den är snygg. Frågan för mej, är hur den känns att köra. Det haglar dubbelsidig info. 2011 kommer Kawas nya maskin, den skall tydligen vara något som avser att sparka R1 på smalbenet. Men då finns också, evt, Hondas nya V4 SS. Vem vet vad Italenarna, KTM och BMW hittat på då?