Vilken bil ?? BMW 325 -05 el. A4 2.0T -05

Vilken bil rockar mest ??

• Antal röstningar
    0

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
Ska till å byta bil, min gamla A4 har gjort sina 12.000 mil och ska bytas.

Vad välja, en A4 Avant Quattro Tiptronic (automat) med 200 Hk eller den nya BMW 3 serien med 218 Hk men då bara en bakhjulsdriven, manuell och sedan??

Ett angenämt dilemma men det ska köras ca 12000 nya mil de kommande två åren och jag vill jú inte välja "fel".

Take a Vote! :banana

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag är själv frälst i BMW, men ska du köra mycket vintertid är väl kanske Audin ett bättre val i det här fallet.

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Charlie300 skrev:

Vad välja, en A4 Avant Quattro Tiptronic (automat) med 200 Hk eller den nya BMW 3 serien med 218 Hk men då bara en bakhjulsdriven, manuell och sedan??

Ett angenämt dilemma men det ska köras ca 12000 nya mil de kommande två åren och jag vill jú inte välja "fel".

Vet inte hur det är med Audin, men BMW´s nya tre-serie har fått massor av beröm... Sen är det ju en BMW också, köp!
:tummenupp

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Charlie300 skrev:

Automat!? lägg av! Finns bara bmw i så fall...

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
prise skrev:
Automat!? lägg av! Finns bara bmw i så fall...

Att jag inte kan köpa BMW med automat beror på att den då blir åt skogen för dyr, -annars är automat ett givet val! Kolla in ALLA supersportbilar, det går knappt att köpa dem med manuell låda, de har automat och med olika sätt att själv växla. I alla lägen är en nyare 6 växlad automat underbar.

Men BMWn har en underbar maskin, underbar komfort och är hur rolig som helst att köra, -men inte i snö eller när jag måste köra mycket prylar..Hmm jag blir inte klok på detta. :huvet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Charlie300 skrev:

Jag tycker att audin är behagligare att både kolla på och lyssna på. Automat väger högst enligt mig, manuell suger på en sån bil som bara ska färda arslet.
Kvaliteten dem emellan upp till 12000mil tror jag inte har någon större betydelse. 4-kraffs är skoj på vintern men onödigt annars, kan du inte nöja dig med en fwd-audi då, ännu billigare blir det och det drar mindre soppa.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Charlie300 skrev:
Att jag inte kan köpa BMW med automat beror på att den då blir åt skogen för dyr, -annars är automat ett givet val! Kolla in ALLA supersportbilar, det går knappt att köpa dem med manuell låda, de har automat och med olika sätt att själv växla. I alla lägen är en nyare 6 växlad automat underbar.

Men BMWn har en underbar maskin, underbar komfort och är hur rolig som helst att köra, -men inte i snö eller när jag måste köra mycket prylar..Hmm jag blir inte klok på detta. :huvet

Nja, där har du inte helt rätt. Iof är det en tolkningsfråga, men normalt sett brukar man anse att en växellåda med skivkoppling är manuell, och en med turbin är en automatlåda. Således är alltså de supersportbilar du talar om manuella, även om de i vissa fall kan växla automatiskt. Mysko va? :va

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
turbo, fyrhjulsdrivet mot en visserligen ok Bmw. Men för mig hade valet vart solklart, fyrhjulsdrift och turbo är alltid roligast.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Svårt val grabben! Audin är jävligt fin och köra och BMW är ju alltid BMW... Själv är jag osäker på nya designen på nya 3 serien. Själv hade jag nog valt Audin, men avstått från tomatlådan. Men kör du mycket i stan så är det nog ett rätt bra väl ändå. Hur kommer det sig att du kör 6000 mil om året? Landsvägsmil? Manuell!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Quattro och tiptronic = bajs enligt mig :) Inte för att jag kört den, men manuell och RWD kan aldrig vara sämre! Iof är man BMW-bög men ändå :p

Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
oFFkeFF skrev:
turbo, fyrhjulsdrivet mot en visserligen ok Bmw. Men för mig hade valet vart solklart, fyrhjulsdrift och turbo är alltid roligast.
BMW:n har ju fortfarande mer effekt, så varför turbo är bättre då vet jag inte? :)

Audin, snyggare samt kan chippas för ytterligare 44hk.
Även en chippad Audi kommer bli ifrånkörd av BMW:n.

unamed

Guest
4wd snor ju en massa effekt å den väger nog mer...

Så Bmw är ju det rätta :4skrika

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nisse Järnet skrev:
BMW:n har ju fortfarande mer effekt, så varför turbo är bättre då vet jag inte? :)

Även en chippad Audi kommer bli ifrånkörd av BMW:n.

För att om man vill ha mer effekt är det mycket enklare att leka med laddtrycket i turbomaskinen än i den lilla 325'an.
Det är ganska enkelt, säkert och relativt billigt att ordna 300 turbo-kusar. Och det skrämmer du inte upp 325'an i första taget.

Fyrhjulsdrift är överlägset genom kurvor och det är roligare än bakhjulsdrivet.
Har man kört fyrkrafs med +300hk känns övrigt ganska tråkigt. 200hk duger det också..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu lär du ju märka att det sitter massa "glin" här och pratar om vilken bil som är störst bla bla bla så det är bara att åka iväg och låna dem båda och klämma och känna och jämföra ordentligt.
Ska det vara så svårt att lägga skippa massa dumheter som "bmw är bäst, audi är bara gamla tjeckiska skitbilar blabla" osv? Ska ni leka i sandlådan kan ni väl göra det på zatzy som numera är avsett för det hela?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln