Vilken GoPro kamera?

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
ja premiärfilmade en halvtimmas tur idag, men det blev inge ljud??! prövade filma före och efter på precis samma läge och då blir det ljud, men dom filmerna har varit max 3-4 minuter långa. Någon som har haft liknande problem att ljudet bara slutar spelas in?

Låter som att det kan ha göra med minnet eftersom ljudet funkar på kortare klipp. Är minneskortet äkta?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
jag slängde i ett Transcend kort, 32gb class 10. är det "kingston-eller inget" som gäller även fast gopro.com säger minst class 4? prövade filma ca 15 min på 1080, då blev det ljud, men inte 30 i 720.

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
jag slängde i ett Transcend kort, 32gb class 10. är det "kingston-eller inget" som gäller även fast gopro.com säger minst class 4? prövade filma ca 15 min på 1080, då blev det ljud, men inte 30 i 720.

Gopro säger att efter firmware uppdateringen så ska flera kort fungera. Det jag tänkte på var ifall kortet du har kanske var pirattillverkat, verkar finnas ganska många sådana i flöde på t.ex. ebay. Vissa tillverkare har en kontroll som man kan köra på kortet för att kontrollera att det är äkta vara, om Trancend har detta vet jag inte.

Men ifall det skriver tillräckligt fort i r5 läget så borde det även fungera i r2 läget. Det mest krävande för minneskortskrivningen enligt mina tester är r3 läget, som verkar kräva snäppet snabbare än r5.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Korten klassas separat för läsning och skrivning. Kontrollera att korten ni använder verkligen är klassade minst 4 för skrivning.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
hittar bara detta på netonnets hemsida "SDHC-minneskort med en överföringshastighet på upp till 20MB/s och som är fullt kompatibel med SD 3.0 standard och alla SDHC-enheter.
SDHC Class 10." Förstår ingenting ungefär.

Äh ja prövar filma en gång till och se va som händer, sen jävlar brakar ja loss på Transcend om det inte funkar, sen får man väll slå till på ett kingston-super-mega-duper kort istället.

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
hittar bara detta på netonnets hemsida "SDHC-minneskort med en överföringshastighet på upp till 20MB/s och som är fullt kompatibel med SD 3.0 standard och alla SDHC-enheter.
SDHC Class 10." Förstår ingenting ungefär.

Äh ja prövar filma en gång till och se va som händer, sen jävlar brakar ja loss på Transcend om det inte funkar, sen får man väll slå till på ett kingston-super-mega-duper kort istället.

Class 10 är riktigt snabba sd-kort.
Har du köpt det på netonnet bör det vara äkta.
Är det köpt på eBay är risken stor att det är skräp...

Sådär fick min gopro hero hd rakt ner i postlådan idag, ingen tull eller moms. Totalpriset blev ungefär 1900 :- för kameran och 249 :- för 16gb minneskortet :)

Vart handlade du, om man får fråga :)

Last edited:

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Kör med ett SanDisk Ultra, 15mb/s klass 4.. Inga problem alls.. Inte ens i 720p @ 50fps..

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
jag köpte mitt från dustin.se. Prövade precis filma över en halvtimma igen, nu spelade den in ljudet också, får väll hoppas att de va nått tillfälligt handhavandefel

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Är det bra bild på Tv´n 42 tum om man har en HD gopro?
Det jag har sett hitinlls från dessa kameror är att det ser ut som det hackar lite!
Är det i 30 bild per sek eller 60?
klarar den att leverera bra bild på tv i Hd 60bps?

Tacksam för svar :)

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
Är det bra bild på Tv´n 42 tum om man har en HD gopro?
Det jag har sett hitinlls från dessa kameror är att det ser ut som det hackar lite!
Är det i 30 bild per sek eller 60?
klarar den att leverera bra bild på tv i Hd 60bps?

Tacksam för svar :)

30 eller 60 med NTC
25 eller 50 med PAL
Helt efter eget tycke och inställningar

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Funderar på att köpa antingen GoPro, Contour HD, eller en ny jag sett Camsport HDMax.
Någon som har en rekommendation?
Tycker Gopron är asful, men den kanske är absolut bäst?
Är intresserad av att ljudet är bra också.

En fråga ifall Pelle Polis stoppar en och man spelat in när man kör för fort. Finns det risk för att han kollar kamerainnehållet och tar den som bevis?

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
Funderar på att köpa antingen GoPro, Contour HD, eller en ny jag sett Camsport HDMax.
Någon som har en rekommendation?
Tycker Gopron är asful, men den kanske är absolut bäst?
Är intresserad av att ljudet är bra också.

En fråga ifall Pelle Polis stoppar en och man spelat in när man kör för fort. Finns det risk för att han kollar kamerainnehållet och tar den som bevis?

Du måste väl ha utfört en brotslig handling med fängelse som en
möjlig påföljd för att en polis ska få beslagta något annat än vapen
och knark från dig.

Dvs. det måste föreligga en misstanke om att du faktiskt har filmat grov
vårdslöshet i trafik lr dylikt för att det skall finnas skäl..

Spekulerar jag..
Annars skulle polisen kunna beslagta folks kameror överallt, med
ursäkten att de någongång någonsin lyckats få med något olagligt
på bild..

Last edited:

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Du måste väl ha utfört en brotslig handling med fängelse som en
möjlig påföljd för att en polis ska få beslagta något annat än vapen
och knark från dig.

Dvs. det måste föreligga en misstanke om att du faktiskt har filmat grov
vårdslöshet i trafik lr dylikt för att det skall finnas skäl..

Spekulerar jag..
Annars skulle polisen kunna beslagta folks kameror överallt, med
ursäkten att de någongång någonsin lyckats få med något olagligt
på bild..

Det är väl rätt troligt att polisen tar en om man skulle kört på bakhjulet eller i över 200 km/h och råkar filma hastighetsmätaren eller vilken överträdelse det nu är. Sitter kameran på hjälmen är det väl rätt troligt att polisen vill se vad som finns på filmen, särskilt om han anser att man begått något lagbrott.

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
Det är väl rätt troligt att polisen tar en om man skulle kört på bakhjulet eller i över 200 km/h och råkar filma hastighetsmätaren eller vilken överträdelse det nu är. Sitter kameran på hjälmen är det väl rätt troligt att polisen vill se vad som finns på filmen, särskilt om han anser att man begått något lagbrott.

Tar han/hon dig för att du kör över 200 knyck lr på bakhjulet så behövs
knappast filmen som bevis =)

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Och om du vet om att det finns tillräckligt grova brott på kameran så får du väll offra den och kasta den i marken? :p

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...