Jag har köpt ganska mycket prylar från USA och jag har aldrig råkat ut för att tullen kommit i efterhand och krävt tullavgift. Avgiften har kommit direkt eller inte alls.
Aa det visar sig men de verkar inte ha brutit upp förpackningen eller något liknande så hur kan de då veta vad de ska tulla mig för? Visst kan de röntga men kan de då se vad för sorts produkt det är samt hur mycket de ska ta i tull + moms...Aja blir intressant att se om jag klarar mig. Living on the edge!
Jag har köpt ganska mycket prylar från USA och jag har aldrig råkat ut för att tullen kommit i efterhand och krävt tullavgift. Avgiften har kommit direkt eller inte alls.
Om jag klipper ut det jag vill ha med Streamclip och sen Exporterar till .Avi, vilka alternativ ska jag välja då? Finns ju massor. Den vill ställa sig på 50% quality men det känns ju lite synd. Tips för en PC-användare? Minimal kvalitetsförlust och redigerbart i Vegas Platinum 10.0 helst
Den trimmade .mp4'an var 33 MB. När jag exporterar till .Avi 100% quality blir filen 600 MB och ändå blir bildkvalitén lite sämre
Här är flippen ur GoProns synvinkel. Hojen blev så ful utan bakskärm så jag kunde bara skratta. Tyskstuk
Konstigt nog blev ljudet osynkat när jag laddade upp denna klippta .mp4 för visst dör hojen innan jag hinner till dödarknappen även för er?
clip 1
Även i nästa klipp blev ljudet osynkat. Filerna i min dator låter helt rätt
Clip 2
Bägge filmade i r2=720p30fps. Jag tyckte att skogen blev lite flimrig. 60 fps hade nog varit bättre. Bra fartkänsla ändå![]()
Funkar inte så...företagen måste skriva ett värde på paketet. Alltså en "tullfaktura" lr customs clearance paper. Det är värdet som tullas.
I vissa fall när tullpersonalen VET att det omöjligt kan vara så billigt för en viss vara kan de kräva kvitto etc. Pga att strulet som det medför vägrar vissa amerikanska företag skriva ner värder på varan. Dock kan majoriteten erbjuda den möjligheten.
Kollade upp vilket värde som hade angetts och 20 dollar stod det på paketet. Inte så dyr tull + moms på den summan om det blir någon![]()
Bägge filmade i r2=720p30fps. Jag tyckte att skogen blev lite flimrig. 60 fps hade nog varit bättre. Bra fartkänsla ändå![]()
Jag har testat lite olika och när man kommer upp i hastigheten är nästan 60fps ett måste för att minska jitter. Det är lite synd att man då får nöja sig med 720p, hade gärna sett 50/60fps i 1080p läget också![]()
Tillbaka till ämnet tack!
Och vilket program är bäst att konvertera med?
De flesta filmerna slutar ju på Youtube så där spelar ju 1080 ingen roll, det ser ju lika jävligt ut iallafall
Skall det till DVD så blir det iallafall bara 576i. Enda skälet att köra 1080 är ju om du skall bränna Blu-Ray eller titta på filmen från en dator på en 50" tv... och då blir ju iallafall 60 fps bättre film![]()
Har en liten fråga angående val av placering av kameran. Hur föredrar ni att placera kameran? Finns självklart både för och nackdelar med respektive placering.
Jag har inte monterat några fästen än men går har undersökt möjligheterna. Hjälm (uppe på eller på sidan), tanken eller liknande och på styret. Går självklart att placera den var som helst men vilket fungerar bäst? Jag får en känsla av att placering på hjälm ger fler möjligheter att kunna filma i fler vinklar än rakt fram medan det kanske blir stabilare om den monteras på tanken. Ge mig nu massa tips på användbara och coola placeringar![]()
Jag klibbade fast ett fäste mitt uppe på crosshjälmen i veckan då jag trodde att för mycket skulle skymmas av hjälmen med 170' vidvinkel men det blev inte helt bra. Jag ångrar mig nu. Sidan är nog bättre precis som Niklas säger. Det blev lite konstig 'filmat ovanifrån'-vinkel tyckte jag.Har en liten fråga angående val av placering av kameran. Hur föredrar ni att placera kameran? Finns självklart både för och nackdelar med respektive placering.
Apropå fästena... Min kamera glappar lite i fästena så jag satte eltejp i det för att få det stumt och eliminera skakningar. Hur tajta är era?
Fästena glappar ganska mycket om man inte använder en sån där gummipryl som skickas med. Eller sätta lite eltejp i skåran som du säger![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |