Vilken GoPro kamera?

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Filmade faktiskt senast igår :p Har dock både för dålig datorn och för dåligt internet för att klippa och ladda upp skiten xD

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja där ser man :)

Kameran kom med posten idag :banana 331 $ totalt för en Motorsports HD inkl ett 4GB minneskort och en keps från återförsäljaren (J&R)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Så jag ska bara ta den hemladdade filen och lägga in på kameran?
Jag ska inte unzipa den i datorn och sen ta någon av de filerna? :)

Rooten på minneskortet det är dirkt när man öppnar kortet då?
Inte inne på DCIM eller nå sånt?

Sry för noobfrågor! Dock tacksam för alla svar! :Bugar

Jo självklart måste du packa upp den för att komma åt *.bin filen :D glömde skriva det...

såg även att det löst sig.

btw. vet inte hur er andras gopros betedde sig efter uppdateringen, men min ställde in sig automatiskt på att filma upp o ner (så nu har man lite film på sonen som är upponer :D ). så glöm inte att ändra det innan du filmar.

se till så den inte står på Upside Down Mode (UPd) .

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
btw. vet inte hur er andras gopros betedde sig efter uppdateringen, men min ställde in sig automatiskt på att filma upp o ner (så nu har man lite film på sonen som är upponer :D ). så glöm inte att ändra det innan du filmar.

se till så den inte står på Upside Down Mode (UPd) .

Det gjorde inte min... Dock så flyttade den datum en dag fel och ändrade till nSC från PAL-inställningar... Den ändrade också så jag filmade i 960 ist för 720 :tungan

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Hej hopp!

Funderar på att skaffa mig en sån här liten nätt kamera och det lutar väl åt gopron.. Det enda jag e tveksom över är den stora frontarean. Vid vilken hastighet börjar den bli jobbig att ha på sidan av hjälmen? I höga farten vill den väl vrida nacken av en? :va

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Sådär fick min gopro hero hd rakt ner i postlådan idag, ingen tull eller moms. Totalpriset blev ungefär 1900 :- för kameran och 249 :- för 16gb minneskortet :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Idag var jag ute och testade GoPron och CR500'an. Riktigt kul och jag är helnöjd med båda! (jag redigerar filmen ikväll)

Bifogat

• Wheee.jpg
    Wheee.jpg
    113.3 KB · Visningar: 122
  • Path.jpg
    Path.jpg
    239 KB · Visningar: 96

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Hej hopp!

Funderar på att skaffa mig en sån här liten nätt kamera och det lutar väl åt gopron.. Det enda jag e tveksom över är den stora frontarean. Vid vilken hastighet börjar den bli jobbig att ha på sidan av hjälmen? I höga farten vill den väl vrida nacken av en? :va

Upp till 150 funkar, men sen blir det jobbigt.

Sådär fick min gopro hero hd rakt ner i postlådan idag, ingen tull eller moms. Totalpriset blev ungefär 1900 :- för kameran och 249 :- för 16gb minneskortet :)

Av ren nyfikenhet, hur ser början av serienumret ut på kameran?

Last edited:

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Ni som skriver att ni slapp tull och moms; det brukar dröja nån vecka innan det kommer. Är det t ex FedEx som levererat paketet så rapporterar de Tullverket (?), lite på det.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Av ren nyfikenhet, hur ser början av serienumret ut på kameran?

Varför denna nyfikenhet? :)

Edit: Var står serienumret, är det ett HD + 10 siffror?

Ni som skriver att ni slapp tull och moms; det brukar dröja nån vecka innan det kommer. Är det t ex FedEx som levererat paketet så rapporterar de Tullverket (?), lite på det.

Nope körde kom med USPS Priority mail. Obrutet packet etc. Sändes som "Commercial Sample" så tveksam till att jag får någon tull på denna.

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Nope körde kom med USPS Priority mail. Obrutet packet etc. Sändes som "Commercial Sample" så tveksam till att jag får någon tull på denna.

Samma som för mig då, fast inte "Commercial Sample". De har blivit ganska hårda med det där. Företaget i fråga kan förlorar sin rätt till export, har jag hört.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Haha, älskar att bilden heter Crap1.jpg :rofl
Här är crap och Crap2

Learning by fuc*ing up som det heter... :huvet
En kompis filmade med en handhållen och det materialet klarar jag att redigera
http://www.youtube.com/watch?v=l8y2yB0Q6Iw

Men jag har lite svårt att få till redigering av HD-materialet :(
Har gjort om .mp4-filerna till .avi med MP4Cam2AVI_v2.83 men mitt Sony Vegas Platinum HD spelar ändå bara upp ljudet, inte bilden :( Varför? Hur får jag till det i Vegas? Har uppdaterat codec-pack och allt möjligt... Hur gör ni?

Bifogat

• crap.jpg
    crap.jpg
    25.5 KB · Visningar: 90
  • Crap2.jpg
    Crap2.jpg
    71.4 KB · Visningar: 79
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Om jag klipper ut det jag vill ha med Streamclip och sen Exporterar till .Avi, vilka alternativ ska jag välja då? Finns ju massor. Den vill ställa sig på 50% quality men det känns ju lite synd. Tips för en PC-användare? Minimal kvalitetsförlust och redigerbart i Vegas Platinum 10.0 helst
Den trimmade .mp4'an var 33 MB. När jag exporterar till .Avi 100% quality blir filen 600 MB och ändå blir bildkvalitén lite sämre :(

Här är flippen ur GoProns synvinkel. Hojen blev så ful utan bakskärm så jag kunde bara skratta. Tyskstuk :zpy

Konstigt nog blev ljudet osynkat när jag laddade upp denna klippta .mp4 för visst dör hojen innan jag hinner till dödarknappen även för er?
[YOUTUBE-ID]ldDrMXb5jsQ[/YOUTUBE-ID]
Även i nästa klipp blev ljudet osynkat. Filerna i min dator låter helt rätt
[YOUTUBE-ID]dEdCVFu2Q0g[/YOUTUBE-ID]
Bägge filmade i r2=720p30fps. Jag tyckte att skogen blev lite flimrig. 60 fps hade nog varit bättre. Bra fartkänsla ändå :)

Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Samma som för mig då, fast inte "Commercial Sample". De har blivit ganska hårda med det där. Företaget i fråga kan förlorar sin rätt till export, har jag hört.

Har hört detsamma, var inställd på tull och moms så blev förvånad när det ser ut som jag slipper. Så länge jag fick hem min kamera så bryr jag mig inte om de förlorar sin rätt till export etc :D

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Har hört detsamma, var inställd på tull och moms så blev förvånad när det ser ut som jag slipper. Så länge jag fick hem min kamera så bryr jag mig inte om de förlorar sin rätt till export etc :D

Du får väl se.... trodde jag slapp också. Sen efter en månad eller så så kom det en räkning.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Du får väl se.... trodde jag slapp också. Sen efter en månad eller så så kom det en räkning.

Aa det visar sig men de verkar inte ha brutit upp förpackningen eller något liknande så hur kan de då veta vad de ska tulla mig för? Visst kan de röntga men kan de då se vad för sorts produkt det är samt hur mycket de ska ta i tull + moms...Aja blir intressant att se om jag klarar mig. Living on the edge!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...