wheelie82
Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Ja det får nog bli en sån till vintern. Få tag i nån billig att göra lite vinterpyssel. Typ byta kamrem. Gissar att eftersom det är franskt så är bilen byggd runt kamremmen.
Lånar tråden lite; jag funderar på en jumpy/expert/scudo.
Visst fasen går väl en enduro/motard in i såna?
Tanken är att åka till jobbet med den i veckorna och med hojen lastad på helgerna.
Har kikat på 2.0hdi helst med webasto och ac. Vad ska jag akta mig för? Visst det är franskt men även rätt billigt.
Jag har en Jumpy 2.0HDI och den rekommenderar jag varmt, betydligt skönare motor än 1,9:an. Inga problem att marscha 140-150 med ok förbrukning.
Enda problemet jag har är att det inte går in en cross i den misstänker jag
Jomen visst fan går det väl in? Har åkt för många år sedan med en crf450 i en expert. Vet inte riktigt om själva mellanväggen eller annat skiljer mellan jumpy/expert eller mellan årsmodeller? Har sett en längre variant också men verkar ovanlig.
Snittar runt 0.65 tur o retur Gelleråsen. Annars runt 0,7
Har du 1.9:an? Min 2.0 (110hk) snittar runt 0.75 med min körning men en tankning av lugnare tempo, mestadels landsväg, visade på 0.67l/mil vilket är bra med tanke på tung och hög bil.
Jag provkörde 1.9:an innan jag köpte denna samt att jag hade en 1.9 tidigare (dock ingen jumpy) och det är helt klart värt de extra kronorna de kostar med 2.0. Mycket jämnare gång i motorn, betydligt bättre drag och inga tecken på att sluta accelerera innan jag inte vill åka fortare med den bilen
Min har gått runt 16k mil och är en 07:a med all utrustning (typ noll förvisso) och jag tror att jag betalade runt 50k för den och det är mycket bil för pengarna helt klart.
Transportern har kamrem när byttes den? Antagligen vid 12000 mil? Det är i alla fall en ganska robust bil. Jag har kört upp till 160 mil på en dag med min och det funkar men man sitter ju inte som hemma i tv-soffan, och den är ganska bullrig. Körde Vito några månader och glömde växla upp till 5an bara för att den var så mycket tystare. Men Vito rostar ju sönder i en rasande takt så den vågade jag ändå inte behålla.
Tror Hiace har kamkedja? Tror bägge är robusta bilar men Toyota har jag aldrig ägt själv...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|