Opel Vivaro = Nissan Primastar = Renault Trafic.
Har hört lösa rykten om mekaniska problem med dessa. Någon som kan bekräfta/dementera..?
En kompis med byggfirma och bilservicefirma har en Opel Vivaro och är förvånansvärt nöjd med sin. Han skruvar en del Primastar och Master också (samma som Vivaron som jag förstod det) och den dras med exakt samma problem som precis alla andra transportbilar och det är typ spindelleder, styrstag, hjullager mm. Opeln likaså. Med andra ord inget utöver det vanliga direkt om man sköter den som man ska.
Inga motorproblem men då kör han diesel-6:an men den "lilla" dieseln ska fungera utmärkt.
Om det kommer rost eller ej beror mestadels på ägaren förutom i den äldre Vitons fall, jag tror att rost var originalutrustning på den
Grymt skön motor och låda i Viton dock, finns inget som slår den på fingrarna där.
Fiaten är för liten och Jumpyn likaså, du kommer bli besviken. Jag körde min Raptor i min Peugeot partner jag hade i jobbet, det gick förvisso inte att stänga då den är svinaktigt kort men bredden funkade utan spacers.
Så allt går ju så klart men har man valmöjligheter så skulle jag välja bort just dessa.
Transportern är poppis och fler skulle köra den om den inte vore så dyr i inköp tippar jag på. Troligtvis den bästa i dina förslag.
Eller så köper du ett stort släp med stor kåpa och kanske lite inredning på det också och tar E-kort Billigaste varianten och då får du vilken jävla komfort du vill om du köper en vettig dragbil.