Vilken "sportbil" har mest värde?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som sagt, jag lär inte uppgradera till en RS-modell av en bil som ser exakt ut som den jag har. Även fast A5/S5 är en fantastiskt snygg bil. Mycket finare former. Nästa bil ska vara Sedan eller iaf ha fler dörrar.

BMW X6 är en koloss och jag har provkört en sådan. Ingen mersmak alls. Den ser dock tuff ut, men ger ingen sådan känsla inuti bilen.

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Tänkte att jag skulle visa en "riktig" bil :)

Kanske inte riktigt rätt bil för Swedie men ändå

CLK 63 AMG Black Series

Bifogat

• Bildnov 030mini1.jpg
    Bildnov 030mini1.jpg
    124 KB · Visningar: 67

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Är väl fortfarande en automatlåda i den? Sen var det ju inte särskilt lätt även om baksätet är utskickat.

Näää den väger en j--la massa trots det gjorde den rätt bra ifrån sig som saftycar på F1, så i just detta fallet är hjulupphängningen den viktigare delen.

å jo det är automat.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Som sagt, jag lär inte uppgradera till en RS-modell av en bil som ser exakt ut som den jag har. Även fast A5/S5 är en fantastiskt snygg bil. Mycket finare former. Nästa bil ska vara Sedan eller iaf ha fler dörrar.

BMW X6 är en koloss och jag har provkört en sådan. Ingen mersmak alls. Den ser dock tuff ut, men ger ingen sådan känsla inuti bilen.

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men en RS är en helt annan bil än standardversionerna, vilket får anses inkludera S. Den kommande RS5:an kommer med största sannolikhet inte bara se bättre ut än S5:an (som redan är en av de snyggare bilarna i min smak), utan också ha en helt annan uppbyggnad och prestanda och, naturligtvis, ett helt annat pris.

Om du vill ha fler dörrar kommer M3 med fyradörrars, M5:an är också helt ok. RS6:an är kul och innovativ, men väger som ett halvt ånglok vilket känns i samtliga körlägen, betydligt mer än M5:an i mitt tycke.

Vill du ha en stor bil med prestanda kommer BMW:s X-serie i M-utförande och fyrhjulsdrift snart, men den nuvarande X5:an är betydligt tråkigare än t.ex. Porsche Cayenne som är förvånandsvärt trevlig att köra, likaså RangeRover Sport.

Ser man till marknaden rent objektivt och bara ser till mest (sport)bil för pengarna så är det GT-R som gäller, det är inte ens värt att diskutera alternativ.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Näää den väger en j--la massa trots det gjorde den rätt bra ifrån sig som saftycar på F1, så i just detta fallet är hjulupphängningen den viktigare delen.

å jo det är automat.

Det är trevliga bilar, hade vart riktigt trevliga om automatlådan inte hade vart så seg. Dags för en dubbelkopplingslåda hos mercedes snart tycker jag.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjohej! Tack till Nihlen för att fått provköra en C63 AMG. Som sagt grymt ljud. Negativt med med Merca + Ljud upptäckte jag på motorvägen då bilar med kors hängde i backspegeln ville rejsa och de körde som absoluta idioter in och ut mellan bilarna och bytte fil vart som.

Trist nog var det sommardäck på bilen o det var halt så det släppte mest när jag ville gasa som mest. Ville känna på accelerationen från 0-100 men det var lönlöst.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hehe, C63'an släpper rätt mycket även i sommarvärmen..
Tycker du ska pröva en m3'a och jämföra med också.

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Hehe, C63'an släpper rätt mycket även i sommarvärmen..
Tycker du ska pröva en m3'a och jämföra med också.

M3'an är lite för mycket en dussinbil, en kebab-racer.
Vänta något år till Audi R8 har gått ned lite i pris. Den är riktigt snygg, har dock aldrig kört någon.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
M3'an är lite för mycket en dussinbil, en kebab-racer.
Vänta något år till Audi R8 har gått ned lite i pris. Den är riktigt snygg, har dock aldrig kört någon.

Det vimlar inte av e92'or direkt. Merca och guldkedjor går rätt bra hand i hand de med.. Balansen och kontrollen är milsvid bättre i m3'an kontra c63'an. Motorn i mercan är ju dock brutal.

Audi r8, jorå, ball som fan, frågan är ju om man vill ha baksäte eller inte.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Varför är det så att mellanösternfolk har sådant behov att ha en merca? Säger inte att det är något fel, men det är typ synonymt med Merca. Var inne i 2 mercaaffärer igår och i båda var det majoritet folk från syd. :)

Antar väl som sagt att Merca är deras statussymbol, precis som att äga en Volvo innebär att man vill vara svenne :tungan

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Har inte läst tråden, så jag vet inte om någon redan föreslagit det, men personligen vore jag grymt sugen på en Caterham som "driver's car" framöver. Har du pengar så du funderar på en två-tre år gammal porsche eller M-serie ligger du ju helt rätt till för en ny sådan. Vet inte hur det funkar med inreggning av de fetare modellerna i Sverige, eller om man (lagligt) kan köpa en färdig istället för den vanliga byggsatsen. En CSR vore ju drömmen, men Roadsport-modellerna är ju gatulagliga här utan onödigt mycket tjaffs med myndigheter och annat löst pack...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varför är det så att mellanösternfolk har sådant behov att ha en merca? Säger inte att det är något fel, men det är typ synonymt med Merca. Var inne i 2 mercaaffärer igår och i båda var det majoritet folk från syd. :)

Antar väl som sagt att Merca är deras statussymbol, precis som att äga en Volvo innebär att man vill vara svenne :tungan

Där jag bor har vi många vietnameser.
Släkt kvar i hemlandet.
Att kunna skicka fotografier på sin "lyxbil" till åsneryttarna hemma betyder mycket för dem.
Inget fel i det.
Många av dem bor drösavis i ett råtthål, industrijobb, inget körkort.
Men ny BMW eller merca.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Sen kan man ju fråga sig om det är livsfarligt att äga en bil som gillas på olika ställen runt om i världen? ;)
Jag skiter i statusen kring en bil, det som avgör är ju om man tycker den är rolig att köra och ser bra ut.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har inte läst tråden, så jag vet inte om någon redan föreslagit det, men personligen vore jag grymt sugen på en Caterham som "driver's car" framöver. Har du pengar så du funderar på en två-tre år gammal porsche eller M-serie ligger du ju helt rätt till för en ny sådan. Vet inte hur det funkar med inreggning av de fetare modellerna i Sverige, eller om man (lagligt) kan köpa en färdig istället för den vanliga byggsatsen. En CSR vore ju drömmen, men Roadsport-modellerna är ju gatulagliga här utan onödigt mycket tjaffs med myndigheter och annat löst pack...

R500 :fakta

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...