Vilken "sportbil" har mest värde?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, man kanske ska gå över till sporten att bilen ska dra så lite som möjligt och det ska gå så sakta och säkert som möjligt. Lite VV-ideologi alltså.

Nädu, är just nu bara inställd på att provköra för skojs skull. :)

Bara du inte springer och köper dig en flång ny Ådi, då blir jag arg på dig för att du förstör pengar på det viset :mad: :rolleyes:
Ta och pallra dig hem till mig så har vi flera isbanor att köra på, kan jag visa hur det ska gå till att sladda med en sur gammal diesel-ådi :D

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Köp bilbana för 10.000 kr (a shit-load of bilbana thats gonna be), resterande 690.000 kr kan du lägga på försäkringar och bensin till A5'an ;)
Eller Lego och bygga en Porsche Carrera GT? :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har säkert redan stått i tråden, inte orkat läsa hela.
Men nya m3 e92 med DKG-lådan är verkligen trevlig, iofs inte 500hk, men 420 som räcker rätt bra iaf, finns ju kompressor om det inte räcker. Ruggigt fin balans.
Merca AMG är gubb-bilar med automat-låda, går fint rakt fram dock. Var ute med C63'an låg fint på vägen, motorn helt sinnes, men växellådan var förbannat seg, man var tvungen att klicka på spaken 1500rpm innan rödmarkeringen, annars pricka man varvstoppet..
Audi rs4 är rätt fina de också, löjligt dyr service bara.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Visst, men den slirar likförbannat, tar låååång tid på sig att växla när man trycker på knappen samt gör bilen slöare och törstigare.

Extremt lång tid, förstör känslan i en övrigt väldigt trevlig bil.
Sen kanske man ska trycka in en ordentlig diff också.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja, en suverän motor (och bil) som tyvärr förstörs av en sur slirautomat som inte går att välja bort.

Den är ju inte en sportbil riktigt heller, den mosar på sjukt bra rakt fram, svänger fint men är ingen racer, likaså 335d elle 335i. Men de saknar ju diff..
Men vill man ha racer så ska man ju inte titta på m5, rs6, e-klass amg etc heller.
Utan mer på rs4, m3, GT-r etc. Med dubbelkopplingslåda..
M3 csl är en väldigt vettig bil om man vill åka fort, och räcker inte ponnysarna så finns det dessutom kompressorsatser till överkomliga priser.
Det börjar lukta kompressor till min tror jag ;)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Den är ju inte en sportbil riktigt heller, den mosar på sjukt bra rakt fram, svänger fint men är ingen racer, likaså 335d elle 335i. Men de saknar ju diff..
Men vill man ha racer så ska man ju inte titta på m5, rs6, e-klass amg etc heller.
Utan mer på rs4, m3, GT-r etc. Med dubbelkopplingslåda..
M3 csl är en väldigt vettig bil om man vill åka fort, och räcker inte ponnysarna så finns det dessutom kompressorsatser till överkomliga priser.
Det börjar lukta kompressor till min tror jag ;)

Kompressor är inga dumma grejer, en kompis har en i sin Corvette C5. Den går hur fint som helst och är RIKTIGT elak, lämnar runt 600hk och svarar sjukt snabbt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har timat bilen efter trim med stoppklockan... så jag har tagit medeltiden:
0-100 = ca 6.2 sec (varken grepp eller speciellt enkelt att få bra tid när man måste växla 3 gånger för att nå 100)
0-160 = 13.8 sec
0-200 = 21 sec
80-112 = 2.8 sec (3an)
100-160 = 7.6-7.8 sec (4an/5an)

Rätt OK för en diesel ändå :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
535d har förvisso en kraftfull motor med bra vrid på låga varv och ett bra chassi för storleken, men den är alldels för tung för att det ska vara en kul bil, och den saknar 200 pollar

335d därimot, har ett underbart chassi och lagom stor bil, och samma motor.. Med chip ligger man på 330 hp och då börjar det ju likna något.. Rätt lätt bil så det räcker rätt bra..ett tag
Jag är osäker på om denna finns med manuell låda?? 535an gör de ju inte

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
535d har förvisso en kraftfull motor med bra vrid på låga varv och ett bra chassi för storleken, men den är alldels för tung för att det ska vara en kul bil, och den saknar 200 pollar

335d därimot, har ett underbart chassi och lagom stor bil, och samma motor.. Med chip ligger man på 330 hp och då börjar det ju likna något.. Rätt lätt bil så det räcker rätt bra..ett tag
Jag är osäker på om denna finns med manuell låda?? 535an gör de ju inte
Nej, det är slirautomat som gäller, obegripligt nog.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad har du så bråttom till Swedie......?
Kanske ett privatjet ändå är det bästa?
Grundare av Sporthoj.com, jag har ett behov av något sportigt. ;)
Helt enkelt gillar jag stora motorer och resurser under huven. Jag har bara 1 cm lång dick så jag behöver kompensera oxå. :D Nädå, så illa är det inte. Men det är kul med snabba bilar oxå.

Kommer dock i framtiden skaffa en 2011-2012 modell hybridbil som drar 0.2-0.3 för att vara lite snäll mot miljön oxå :)

Dock har jag inte bestämt mig nämvärt åt något håll...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag skulle snegla åt BMW M3 i 4 dörrars version.
Sen skulle jag kompletera med en Honda Civic Hybrid, sådär...färdigt! :tummenupp

Bifogat

• image38862_b.jpg
    image38862_b.jpg
    184.3 KB · Visningar: 38
  • civic.jpg
    civic.jpg
    35.9 KB · Visningar: 31
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO