WestW
.
Var o snackade med Audi Hammarby för ett tag sedan. Schyst säljare som verkligen gör sitt bästa. Han ringde upp då jag visade intresse i en RS6 Sedan, att det finns en sådan som är beställd, och typ tillverkad... och som de kan sälja av ehum.. "billigt" till mig Enda nackdelen är att den är i Sepang blue alltså Sprint blå som den heter på svenska antar jag?
Är det en fin färg egentligen? Vad säger ni? Ja låt säga man ska "slå till" . Fick inte höra priset exakt, men han skulle återkomma... i tuffa tider så verkar det ändå som man kan vara hallhård och visa kalla handen om deras pris inte är bra nog.
Bara så ni vet, vore priset isåfall så pass att man kan sälja om 1 år och inte få den brakförlust det vore vid den typiska värdeförminskningen för en sådan bil. Kan återigen säga er att jag vet mycket väl vad värdeminskning är och den är självklart prio 1 på listan vid en förhandlning. Men jag ser även på faktiska ägandekostnader utöver det oxå som måste vara humana.
Värdemiskning, RS6, RS4, M5 hör inte hemma i samma mening.
Kolla vad en 2-3 år gammal M5a med 5000mil på mätaren kostar. Den äter pengar och drar snällt 2l milen. Köper man såna roliga bilar så ska man inte ens fundera på vad värdeminskningen är. Försäkring på en M5a om du bor i Slöddertälje lär ju vara gratis. Antar du inte kommer parkera den utomhus.