Bra val, och släpp aldrig gasen under 3000 rpm !!Alldeles säkert jag är införstådd i det det ska bli spännande.
Bra val, och släpp aldrig gasen under 3000 rpm !!Alldeles säkert jag är införstådd i det det ska bli spännande.
Allright, du är skyldig mig en förklaring , läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"Bra val, och släpp aldrig gasen under 3000 rpm !!
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.Allright, du är skyldig mig en förklaring , läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"
Syftar dom på att det bara är en hög utväxling? I så fall, vad är problemet som ställer till att man inte kan ge på fullt förrän 3500rpm? Är detta nåt Ducati-specifict? Har kört en massa hojar med hög utväxling, men aldrig upplevt att det är nåt problem. Kanske att man får åka på ettan istället för tvåan om det går riktigt långsamt, eller har jag missat nåt?
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.
Det första du ska göra är att byta framdrev till ett med en pinne mindre, då elimineras mycket av den störiga kurvan.
Det tar dig fem minuter att komma på att det är ju såhär hojåka ska vara.Tack, jo men det är jag beredd på. Men som sagt hög utväxling samt L-twin blir ju mycket hack på låga varv. En radfyra lider ju inte lika mycket just pga att motorn jobbar mer hetsigt. Men det är lite som jag trodde med andra ord
Japp, en av alla jag saknar.Rock'n Roll din? Ditt ex?
Allright, jag är inte främmande för att göra bort migJapp, en av alla jag saknar.
Gissa vad som är icke original på den, lite Ducati-skola nu
Öhlins är standard på S:en, du har i stort sett bara missat monoblock-oken, satt inte på Monster.Allright, jag är inte främmande för att göra bort mig
*piporna så klart
*Öhlins?
*Kedjan?
*backspeglarna
*behöver jag säga tankskydd?
Så....
Öhlins är standard på S:en, du har i stort sett bara missat monoblock-oken, satt inte på Monster.
7 papp styck plus belägg, hej vare betta
Kolla va fint det kan va....
View attachment 414338
nån som ser alla modifieringar jag gjorde på den?
Nej, men en nära vän omkom tragiskt så jag tappade sugen.Hur kan man göra sig av med en sån fin hoj? Var du i trubbel?
Nej, men en nära vän omkom tragiskt så jag tappade sugen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |