Vilket/vilka märken kör du idag?

Vilket hojmärke kör du?


  • Antal röstningar
    0

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Bra val, och släpp aldrig gasen under 3000 rpm !!
Allright, du är skyldig mig en förklaring :fyllisar, läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"
Syftar dom på att det bara är en hög utväxling? I så fall, vad är problemet som ställer till att man inte kan ge på fullt förrän 3500rpm? Är detta nåt Ducati-specifict? Har kört en massa hojar med hög utväxling, men aldrig upplevt att det är nåt problem. Kanske att man får åka på ettan istället för tvåan om det går riktigt långsamt, eller har jag missat nåt? :Bugar
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Allright, du är skyldig mig en förklaring :fyllisar, läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"
Syftar dom på att det bara är en hög utväxling? I så fall, vad är problemet som ställer till att man inte kan ge på fullt förrän 3500rpm? Är detta nåt Ducati-specifict? Har kört en massa hojar med hög utväxling, men aldrig upplevt att det är nåt problem. Kanske att man får åka på ettan istället för tvåan om det går riktigt långsamt, eller har jag missat nåt? :Bugar
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.
Det första du ska göra är att byta framdrev till ett med en pinne mindre, då elimineras mycket av den störiga kurvan.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.
Det första du ska göra är att byta framdrev till ett med en pinne mindre, då elimineras mycket av den störiga kurvan.

Tack, jo men det är jag beredd på. Men som sagt hög utväxling samt L-twin blir ju mycket hack på låga varv. En radfyra lider ju inte lika mycket just pga att motorn jobbar mer hetsigt. Men det är lite som jag trodde med andra ord :tummenupp
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Tack, jo men det är jag beredd på. Men som sagt hög utväxling samt L-twin blir ju mycket hack på låga varv. En radfyra lider ju inte lika mycket just pga att motorn jobbar mer hetsigt. Men det är lite som jag trodde med andra ord :tummenupp
Det tar dig fem minuter att komma på att det är ju såhär hojåka ska vara.
Glöm nu inte byta framdrev, regel numero uno!
En Ducce kör man aktivt, en radfyra flyttar man röven på, basta :)
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Kolla va fint det kan va....


iPhone 4s 2012-10-18 065.JPG

nån som ser alla modifieringar jag gjorde på den?
 
Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Allright, jag är inte främmande för att göra bort mig :rodnar
*piporna så klart
*Öhlins?
*Kedjan?
*backspeglarna
*behöver jag säga tankskydd?

Så.... :rodnar
Öhlins är standard på S:en, du har i stort sett bara missat monoblock-oken, satt inte på Monster.
7 papp styck plus belägg, hej vare betta :tummenupp
 

raulis_2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2014
Ort
Rosersberg
Hoj
Polkaretta
Har haft tre st Suzukis när jag körde back in the days. Tänkte prova italienskt och Aprilia nu när man återupptagit hojåkandet. På nåt sätt slutade det hela med en Yamaha... :va :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Flervalspoll vill jag ha.
Jag har MV:n också ju..:yoparty
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag också, vem har bara en hoj ????? :dummer
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Ja alltså flervalspoll is da shit i ett sånt här läge.
Och jag saknar MZ och framförallt Laverda!
Annars skiter jag i`et......
 
Nyheter
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top