Vill bara påminna om att gå ur kyrkan i tid

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
När jag började jobba och skulle gå ur kyrkan fick man snällt knalla in på pastorsexpeditionen och hämta blankett. Bad att få 10-20 st för "jag känner en massa folk som tänkt lämna kyrkan men aldrig får tummen ur".

Fick 5 blanketter av en mycket sur liten tant.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Undrens tid är ej förbi, Dee_cati generös och på solskenshumör. Nu tycker jag vi stämmer upp en hymn.

(Det roliga tyckte jag var hur det kom in i tråden, okunskap och förhastade slutsatser är nästan utan undantag underhållande. Problemet med , visserligen små, pengar ur statskassan till JV försvinner inte med ett utträde ur svenska kyrkan, men lite okritiskt tänkande och masspsykos har ju också sin charm).

Man ska ALLTID tro det värsta om folk och fä, och jag tror att merparten av sektmedlemmarna i JV är pedofiler samt filateist.

Jag gillar kyrkan. Dom har ett trevligt koncept.

Sant, alla deras sexuella aktiviteter är ju relativt intressanta.

Last edited:

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell
Är inte så insatt vad gäller kyrkoavgiften eller varför man betalar det,
finns det någon som kan förklara för o nackdelar med kyrkoavgiften ? utan en massa fjanterier !! typ vad man får för det man betalar !

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
finns det någon som kan förklara för o nackdelar med kyrkoavgiften ? utan en massa fjanterier !! typ vad man får för det man betalar !

Du får evigt liv i paradiset
Du får gifta dig i kyrkan

Nerskottad i marken blir du i vilket fall som helst

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Om du går in på sidan som det länkas till i första inlägget finns det bra beskrivet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Om du INTE betalar kyrkoavgift så får du inte:

Gifta dig i kyrkan, MEN om din partner är med så är det ok ändå.
Du får ingen gratis präst på din jordfästning.
Du får inte konfirmera dig.

Om du inte betalar kyrkoavgift så får du ändå begravas utan andra kostnader än om du hade varit med i kyrkan, förutom just prästen då. Begravningsavgiften på 0.3% *tror jag* kommer du inte undan.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om du INTE betalar kyrkoavgift så får du inte:

Gifta dig i kyrkan, MEN om din partner är med så är det ok ändå.
Du får ingen gratis präst på din jordfästning.
Du får inte konfirmera dig.

Om du inte betalar kyrkoavgift så får du ändå begravas utan andra kostnader än om du hade varit med i kyrkan, förutom just prästen då. Begravningsavgiften på 0.3% *tror jag* kommer du inte undan.

man betalar väl i runda slängar 150 000 - 200 000 i rena pengar för att vara med i kyrkan , beroende på hur länge man lever, eller?

sen kostar väl begravningen en bra slant, dyrt att gifta sig och begravas, de får ju svarta pengar också så en guldbransch, bara plugga in bibeln och köra, några bibelcitat ska man väl kunna haspla ur sig och sätta lite vatten på huvudet på en unge, eller?

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Då e läget solklart - jag går ur kyrkan - 4-5 lakan per år...

Har inte tänkt på det innan:död - ska fan inte gifta mig
ändå då endast 16 åringar på moppar stöter på mig:D.

Hittar ja en dörik 30 åring me stora:tuttar så är hon
säkert medlem i klubben ändå:yoparty

Jag droppar av iaf

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
man betalar väl i runda slängar 150 000 - 200 000 i rena pengar för att vara med i kyrkan , beroende på hur länge man lever, eller?

sen kostar väl begravningen en bra slant, dyrt att gifta sig och begravas, de får ju svarta pengar också så en guldbransch, bara plugga in bibeln och köra, några bibelcitat ska man väl kunna haspla ur sig och sätta lite vatten på huvudet på en unge, eller?

Jo, fast varför i helvete skulle man vilja döpa sin unge!? Det är för mig oförståeligt att göra det om man inte är troende :brinnerup

Fyfan, jag ska räkna ihop hur mycket stålar som undkommer kyrkan tack vare denna tråd :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jo, fast varför i helvete skulle man vilja döpa sin unge!? Det är för mig oförståeligt att göra det om man inte är troende :brinnerup

Det är något gammalt skrock som man kan tjäna pengar på :D

Inte ens djävulen skulle sjunka så lågt som att gå omkring med en kollektbössa bland de fattiga :näsblod

:utpressning

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det är något gammalt skrock som man kan tjäna pengar på :D

Inte ens djävulen skulle sjunka så lågt som att gå omkring med en kollektbössa bland de fattiga :näsblod

:utpressning
Kollektbössa? Här i stan finns det en kollektomat där man bara drar sitt VISA. :hightech

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jag tänkte gå ur kyrkan, hade skrivit klart brevet och lagt det vid dörren. Så läste jag sommarjobbets arbetsvillkor "Du måste vara medlem i Svenska kyrkan" och där tog mina planer på att gå ur slut. Hoppas på att jag får samma jobb kommande sommrar så vågar inte gå ur ännu.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024