Vill du ha barn?

Vill du ha barn?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag har aldrig någonsin känt mig provocerad av nån förälder (eller nån annan) för att jag inte har barn. Eller känt mig utanför nån mall eller att jag inte passar in.

Jag fattar inte alls vad ni menar med det? :confused:

Nu vet jag inte om du skojar..men tydligen gör många det i den här tråden.

Äh skit samma. tyckte bara inte att folk skulle känns sig provocerade av vad ngn annan säger..på nätet.

Godnatt :sussa

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu vet jag inte om du skojar..men tydligen gör många det i den här tråden.

Äh skit samma. tyckte bara inte att folk skulle känns sig provocerade av vad ngn annan säger..på nätet.

Godnatt :sussa

Nä jag skojade iofs inte. När folk inte orkar diskutera vidare för allt har blötts och stötts tillräckligt brukar trådar som den här mynna ut i goja innan den faller bort i glömska.

Jag tycker inte heller att folk ska känna sig provocerade men kvinnor utan barn gör uppenbarligen det. Till och med utan att bli provocerade. Det är just där problemet ligger.

Jag ska också sova... Nighty Nursey!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja vill ha barn men inget ansvar.
Gillar tanken på att det springer omkring hundratalet mini-Wunder runt om i världen, och att jag slipper träffa dem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja vill ha barn men inget ansvar.
Gillar tanken på att det springer omkring hundratalet mini-Wunder runt om i världen, och att jag slipper träffa dem.

Bli spermadonator så får du dessutom betalt för en av dina hobbys! :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Kan ingen moderator flytta denna tråden till www.familjeliv.se

Det är lättare sagt än gjort.

Även om databaserna är samma/lika så är ju alla posterna numrarade för att man skall kunna hålla koll på Quotes och sidor osv. Sen finns ju inte alla användarna som skrivit i den här tråden på Familjeliv heller (Iaf inte min) så då måste man migrera över alla användarkonton också. De är ju också numrerade och kan komma att krocka med redan befintliga användares data.

Sedan är ju frågan hur det blir med gästboksinlägg, PM och inlägg i andra trådar, osv.. Och följden av att migrera detta också är ju att det tillkommer fler användare i de andra trådarna vars PM och gästböcker man måste migrera med samtidigt.

Det enda "smärtfria" alternativet, som jag ser det, är att man reggar alla användare i den här tråden manuellt och sedan skriver in alla inlägg igen med rätt användare inloggad. Då skulle man kunne komma runt alla databasrelaterade problem iaf.

Det klart. Det skulle ju gå att migrera in hela SH som ett nytt forumalternativ under familjeliv fast du har ju ändå problemen med användarna och att de kan krocka. Alternativt så skulle man ju kunna länka direkt till den här tråden från forumet på familjeliv men då skulle ju inte de ha några konton här utan skulle bara vara "gäster". I så fall kan de, i dagsläget, inte skriva några inlägg utan bara läsa vilket vore synd för de kanske har något vettigt att bidra med i debatten.

Hmm. Ja inte helt lätt att välja strategi för hur man bäst flyttar tråden.

Eller...

Så skulle du ju helt enkelt kunna ge fan i att läsa den..

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Nu var det väl i och för sig Speedgirl som ville trycka sin åsikt i ansiktet på andra i och med startandet av tråden? :va

Att det sedan blev en diskussion om barns vara eller inte vara, det var väl inte oväntat? Finns väl ingen anledning att starta en tråd om det inte är för att höra andras åsikter i frågan?

Sedan tycker jag att det är intressant att höra åsikter från båda läger. :)

trycka sin åsikt var inte det jag ville nä, jag ville se om där fanns killar och tjejer som hade samma åsikt som mig!

och varför de väljer bort barn, eller varför de väljer barn.

Nu har jag inte läst hela tråden, men rubriken säger det mesta...

Speedgirl, jag ställer väl upp då, eftersom ingen annan verkar göra det ;)

ställer upp med vad? :)

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Även om databaserna är samma/lika så är ju alla posterna numrarade för att man skall kunna hålla koll på Quotes och sidor osv. Sen finns ju inte alla användarna som skrivit i den här tråden på Familjeliv heller (Iaf inte min) så då måste man migrera över alla användarkonton också. De är ju också numrerade och kan komma att krocka med redan befintliga användares data.

Sedan är ju frågan hur det blir med gästboksinlägg, PM och inlägg i andra trådar, osv.. Och följden av att migrera detta också är ju att det tillkommer fler användare i de andra trådarna vars PM och gästböcker man måste migrera med samtidigt.

Det enda "smärtfria" alternativet, som jag ser det, är att man reggar alla användare i den här tråden manuellt och sedan skriver in alla inlägg igen med rätt användare inloggad. Då skulle man kunne komma runt alla databasrelaterade problem iaf.

Det klart. Det skulle ju gå att migrera in hela SH som ett nytt forumalternativ under familjeliv fast du har ju ändå problemen med användarna och att de kan krocka. Alternativt så skulle man ju kunna länka direkt till den här tråden från forumet på familjeliv men då skulle ju inte de ha några konton här utan skulle bara vara "gäster". I så fall kan de, i dagsläget, inte skriva några inlägg utan bara läsa vilket vore synd för de kanske har något vettigt att bidra med i debatten.

Hmm. Ja inte helt lätt att välja strategi för hur man bäst flyttar tråden.

Eller...

Så skulle du ju helt enkelt kunna ge fan i att läsa den..

Bästa inlägget hitintills!

Delar ut en bragd eller tapperhetsmedalj till dig Sisyfos, jag menar Biturbo, för att du försöker diskutera med folk som verkar lida av extremt selektiv perception, pubertal tvärsäkerhet och så några med begränsad förståelse av det skrivna ordet!

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Med tanke på att det är mina ungar som skall betala eran pension och sköta er på ålderdomshemmet så skulle jag vara jävligt len i truten :gnissla

Hörrudu!!

JAG betalar för att du ska kunna ha dina kids på dagis och vara hemma och få betalt när dom inte kan vara där. + alla extra stålar man får för att ha barn.

Så nog fan bidrar jag till att dina kids kan pröjsa för min plats på hemmet.

Dr.Bike

Guest

JOdå - tackar för ett svar jag redan kunde, men nu var min fråga inte en fråga utan mer en "trött på cirkelresonemang och bli av med denna tråd" grej.

Ge fan i att läsa? Du uttrycker dig alltid så subtilt.
Men tråden har självdött flera gånger pga ställningskrig och att det bara är samma saker som tuggas om och om igen, vilket gör att tråden förtjänar att dö/försvinna, men att innan dess var tråden intressant.
Jag väljer helst själv vad jag läser och inte läser. Det fråntar mig på intet sätt rätten att fälla en kommentar om att ta bort densamma. Eller?
För om jag INTE hade läst den så...hade jag ju inte kunnat...osv osv, ja du hajar nog säkert perfekt, men kommer säkert med nån syrlig kommentar din vana trogen.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Det är precis tvärtom. Dom som tar åt sig i den här tråden är barnlösa kvinnor. Det är uppenbart att det är en het potatis för er.

Dessutom drar ni diskutionen åt ett helt annat håll än det jag och Biturbo ursprungligen pratade om.

Det är uppenbart att ni tar det personligt. När jag skriver att nån eller några kvinnor av tusen kommer att ångra sig och senare skaffa barn tolkar DU det.... ja just DU där bakom skärmen *knack knack knack* personligt och tror att jag pratar om dig.

För det första så vet du ingenting om min familjesituation (har barn/har inte barn/vill ha barn/vill inte ha barn).

Sen var det nytt för mig att det var du och Biturbo som ledde den här diskussionen och att andra förväntades dansa efter det.

Mitt bidrag i diskussionen är att jag tycker att man kan ge folk lite credd när de anser sig inte vilja ha barn - helt förutsättningslöst utan den där jävla patrioniserande brasklappen.

Det är väl ingen som har visat dig eller nån annan kvinna som valt bort barn disrespekt?

Det tycker jag.
Det är respektlöst att inte acceptera valet fullt ut - att alltid alltid alltid klämma i det där "du ska seatt du ändrar dig vad det lider.." och så en liten klapp på huvudet.

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Än en gång.. Tjejer, ni blir bara olyckliga om ni inte skaffar barn..
För er del handlar det inte om ett fritt val (som för män), det sitter djupare än så..
Lönlöst att försöka sätta sig upp mot den hormonella jätte som håller er i järngrepp från tidiga tonår..
Kan bara sluta i Prozacträsket (med 200 katter)..

Dessutom är det ganska osexigt med vuxna kvinnor som inte vill ha barn, luktar fortfarande kiss.. liksom..

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
För er del handlar det inte om ett fritt val (som för män), det sitter djupare än så..
Lönlöst att försöka sätta sig upp mot den hormonella jätte som håller er i järngrepp från tidiga tonår..

Dessutom är det ganska osexigt med vuxna kvinnor som inte vill ha barn, luktar fortfarande kiss.. liksom..

respect :yoparty

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

förresten 200 katter, det ger en mat för flera månader....

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
såg några inlägg här om att det är konstigt att en kvinna inte vill skaffa barn, ja det kan jag ju hålla med om för det handlar ju om instinkter och sånt som man inte kan påverka.

men sen så är ju inte alla lika och därför så kommer där faktiskt att finnas kvinnor som säger nej till barn utav olika anledningar.

och det är inget fel i att säga nej till barn.
sen kan man ju såklart debattera om att en 15 åring säger aldrig i livet till barn!

men man måste respektera att man själv väljer om man skall ha barn eller inte, sen är man ju faktiskt två om saken också och vad gör man om parterna går åt olika håll i frågan om barn? det kan ju också vara en anledning till varför vissa kvinnor inte skaffar barn, för att deras partner inte vill (och ibland inte kan heller)

så av olika anledningar kommer där finnas både män och kvinnor som avstår ifrån barn helt och hållet.

sen kan det ju vara så att många kanske ändrar sin uppfattning om barn och allt det runtomkring och faktiskt skaffar barn trots allt. det finns säkerligen de som gör tvärtom också och ändrar sin åsikt till att INTE skaffa barn.

hur som helst skall allas beslut respekteras oavsett vad som händer och bara hoppas att det som hände var något som gjorde den personen lycklig här i livet!

:)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Som människa så förändras man konstant så därför föredrar jag att "aldrig säga aldrig", utan säger istället att jag inom överskådlig tid inte vill [infoga valfritt ämne här]. Jag vet tillräckligt om mig själv för att kunna säga att det jag med bestämdhet kan svara ja på idag kan vara ett nej om något år. Att däremot säga åt en annan att "de ska nog se att de ändrar sig med tiden" ser jag som nedvärderande och förolämpande mot personen.

En kompis som väntade barn för många år sedan sade om en annan kompis som inte ville ha barn fast hans flickvän ville det, att "han mognar nog med tiden". Det gjorde mig förbannad.

Jag vill i dagsläget inte ha barn.

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
2014, Street Triple
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...