Vill du verkligen börja med RR

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Nyteknik skrev:
Visst har det sina uppenbara fördelar att bo på orten. Men för oss som planerar att bo kvar i Stockholm trots att det är 20 mil till Linköping: kunde man inte förvara hojen vid banan på något vis? Jag vet att den del gokartklubbar erbjuder sina medlemmar att hyra del i containers där man förvarar både bilar och tillbehör. På så vis behöver man inte packa så fruktsvärt mycket.

Vem tar ansvar för innehållet NÄR det blir stulet? Om ni har missat det kan jag ju påminna om att hojar är ganska eftertraktade av tjuvar och en container full av dom skulle knappast vara något undantag.

/HW
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
HW skrev:
Vem tar ansvar för innehållet NÄR det blir stulet? Om ni har missat det kan jag ju påminna om att hojar är ganska eftertraktade av tjuvar och en container full av dom skulle knappast vara något undantag.

/HW
Men helt klart är det något LMS borde söka en lösning på. Många motorklubbar lider av att potentiella medlemmar inte kan transportera/förvara sina fordon. Kan man inte ta någon hyra som motsvarar larm till containern t ex? Och bara tillåta stöldförsäkrade hojar så är ansvarsfrågan löst.

Om LMS kunde lösa detta skulle ni direkt få minst en förare till. :tungan
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Visst hade det på ett sett vart jäkligt schysst med ett garage vid banan. Men sen finns det ju lite andra nackdelar med det. Problem när man ska skruva med hojen vid andra tillfällen, tråkigt att behöva åka till exempelvis linköping för att hämta hojen innan man ska till karlskoga/midlanda etc.
Men fixar LMS ett fetinggarage så flyttar jag ner till linköping igen ;)
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Håller för en gångs skull med gubben! tänk både en och två och tre och fyra gånger innan ni ger er in i detta helvete!

jag trodde jag hade lyckats med min avgiftning, men så efter en tillsynes oskyldig pubrunda var man där igen :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top