Vill du verkligen börja med RR

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hmm, nån som vill köpa en Aprilia? :rolleyes:

Jag känner mest att snart är det april och jag har fortfarande ingen buss/skåp/bil/släp/löksoppa, det blir mekklo utan. Kan man ta med sig grejer om man åker med Swebus? :D
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
sege skrev:
Hmm, nån som vill köpa en Aprilia? :rolleyes:

Jag känner mest att snart är det april och jag har fortfarande ingen buss/skåp/bil/släp/löksoppa, det blir mekklo utan. Kan man ta med sig grejer om man åker med Swebus? :D

årsmodell?
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
sege skrev:
Hmm, nån som vill köpa en Aprilia? :rolleyes:

Jag känner mest att snart är det april och jag har fortfarande ingen buss/skåp/bil/släp/löksoppa, det blir mekklo utan. Kan man ta med sig grejer om man åker med Swebus? :D

Vi byter jämt! :banana
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
GSXR1100R skrev:
Nej jag tänker trots allt köra ERF även 2005, jag måste va dum i huvet, försöker att förtränga nattmek innan race samt alla timmar med bil och släp, kall korv och ljummen folköl, det är ju trots allt j-t kul att träffa alla glada RR förare som gärna ger tips och lånar saker till höger och vänster för att få det att funka.

Tråden är en vink till dom som funderar på att börja med RR, bli inte avskräckta men detta är sanningen, jag som trodde att RR skulle va en dans på trosor.

:tungan

Det låter bra det!
När du för första gången i vår drar på dig handskarna och startar upp Bettan så är alla dessa tankar som bortblåsta och du känner dig som en unge på julafton som fått sin första bilbana :hoppa
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
M:et skrev:
Det låter bra det!
När du för första gången i vår drar på dig handskarna och startar upp Bettan så är alla dessa tankar som bortblåsta och du känner dig som en unge på julafton som fått sin första bilbana :hoppa
Problemet är att det är 4 månader tills att det är dags, jag försöker lindra smärtan med minimoto på söndagar, men RR abstinensen är stor och elak.

Varje j-a morgon när man drar upp persiennen så är det grått/mulet och kallt som f-n, påminner om filmen Ground hog day med Bill Murry.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ehhh............. ligger faktiskt lite i det du säger :rolleyes: Det är en utav anledningarna till att jag hoppar över att köra min första säsong till nästa år. Räknade med att det helt enkelt inte skulle bli tillräckligt med hoj åkning om jag bara skulle köra bana. Hade varit jobbigt att ha mc abstinens mitt i sommaren :tungan Men om jag väntar till 2006 kanske jag kan ha både en gat hoj och en rejs hoj :banana
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Problemet är att det är 4 månader tills att det är dags, jag försöker lindra smärtan med minimoto på söndagar, men RR abstinensen är stor och elak.

Varje j-a morgon när man drar upp persiennen så är det grått/mulet och kallt som f-n, påminner om filmen Ground hog day med Bill Murry.
Måndag hela veckan; stämmer skrämmande bra just nu.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mr K skrev:
32000kr är ändå mer än vad jag/de flesta betalar för att köra gata/bana per år.
Är du säker på det? I ditt fall kanske men börjar man räkna så drar det fort iväg - försäkring, däck, bensin, service, bankörningsavgifter etc. Tror att många gatåkare pröjsar 30 000 och uppåt för en säsong men de kör å andra sidan fler mil.

GSXR1100R skrev:
försöker att förtränga nattmek
Kör inte du sådan där hoj som inte behöver mekas?

Om man vill veta hur det kan gå när man är nybörjare kan ni läsa hur mitt första SM var - här :hihi
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nyteknik skrev:
Den filmen (Groundhog Day) är så j-a kul!

:rofl

Den såg jag igen förra veckan faktiskt, Bill Murray är sanslöst bra.
Den svenska filmen "Naken" är lika skön den. Det är samma tema typ.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
GSXR1100R skrev:
Gatgrupp

Om du har en jättefin och påkostad gathoj så du vill ju inte klota med den på bana, därför kan du köra hur sakta som helst utan att bli tråkad, din polare på läktaren ger dig fina varvtider ändå med sitt gökur, sen kan du säga att du körde 50.7 i mellangruppen trots mycket trafik, men kände att du lätt kunde kapa 4-5 sekunder om du bara hade en rejshoj.

RR grupp

Du tvingar dig själv till att köra över din förmåga för att slippa bli tråkad, ändå är det alltid några som kör i åttor runt dig, laptimerhysteri och skrävel om 1.03 på Knudan, om du inte vurpar ett par ggr om året så kör du för sakta.

:D

Men du har inte räknat med försäkringen på en gathoj. :7peta

Och att det där med att köra med en fin gathoj på bana inte e så kul om man känner att det är DET som begränsar farten på banan. :rolleyes:

Och om du satsar hälften av priset på en fin ny gathoj, på en standard hoj i banskick så behöver man väl inte skruva så mycket. Man måste ju inte ta det så allvarligt, man kan väl ha banhoj utan att tävla också, eller? Har psyksnacket börjat gå dig på nerverna? ;) Låt dom som gillar att strula om varvtider hit å dit göra det... Huvudsaken är att man trivs! :tummenupp
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Kraschrisken spelar stor roll för mig också. Visst, det är bokstavligen livsfarligt att köra gata, men man kör inte hela tiden på gränsen, som man gör på banan.

Brustna nyckelben, fötter och handleder är ju vardagsmat i RR.

Inte så kul att vakna upp vid 60 års ålder och känna av den där foten, som blev illa tilltygad när du höll stumt i eyes.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Geiger skrev:
Kraschrisken spelar stor roll för mig också. Visst, det är bokstavligen livsfarligt att köra gata, men man kör inte hela tiden på gränsen, som man gör på banan.

Brustna nyckelben, fötter och handleder är ju vardagsmat i RR.

Inte så kul att vakna upp vid 60 års ålder och känna av den där foten, som blev illa tilltygad när du höll stumt i eyes.
Jag körde flera tusen mil på gata utan att klota, även vansinnesfärder på små krokiga vägar med träd och stenar, går man av så kan man dö, dock ingen gatvurpa förutom en kärring som prejade mig ner i diket för 15 år sedan, inget skadat på mig eller hojen någonsin, jag har även kört på Ringen, Knudan, Falken samt SRW med gathojen.

Men när jag började med RR så tog det inte lång tid innan första vurpan va ett faktum, Torparn är hård mot dom hårda...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag tycker mest det är en massa gnäll. Jag har aldrig upplevt att det är direkt jobbigt att hålla på med roadracing. Visst finns det moment som är det men på det stora hela så känns de försvinnande obetydliga.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Jag tycker mest det är en massa gnäll. Jag har aldrig upplevt att det är direkt jobbigt att hålla på med roadracing. Visst finns det moment som är det men på det stora hela så känns de försvinnande obetydliga.

När jag tog RR licens på Falken så va det ca:50 st som gick kursen, jag har sett ett fåtal av dessa på bana efter kursen, resten insåg nog att RR kräver en ganska stor uppoffring av tid/pengar, när Lodnert frågade vilka som har RR hoj så va vi bara några stycken som lyfte armen, att ta licens verka vara en modegrej, att sedan löpa linan ut och lösa ut licensen samt köpa RR hoj och allt därtill är ett stort steg.

Man tvingas ofta sälja gathojen, jag kör iof inte så mycket på gata numera men gillar den sociala biten att köra ut på landet med polarna och ta en fika.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Jag tycker mest det är en massa gnäll. Jag har aldrig upplevt att det är direkt jobbigt att hålla på med roadracing. Visst finns det moment som är det men på det stora hela så känns de försvinnande obetydliga.

Vad förväntar du dig av GSXR110RRRRRR? :va
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
GSXR1100R skrev:
Man tvingas ofta sälja gathojen, jag kör iof inte så mycket på gata numera men gillar den sociala biten att köra ut på landet med polarna och ta en fika.


Jag kan sakna just det där med att bara ta en sväng när man vill. Annars har jag inte saknat gatåkningen förren RR säsongen tog slut. Sen måste jag nog erkänna att jag saknar den lite nu med, men när man väl står där i vår och tjötar med Matte, Micke, Peter och resten så är det oftast borta.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ecce skrev:
Jag kan sakna just det där med att bara ta en sväng när man vill. Annars har jag inte saknat gatåkningen förren RR säsongen tog slut. Sen måste jag nog erkänna att jag saknar den lite nu med, men när man väl står där i vår och tjötar med Matte, Micke, Peter och resten så är det oftast borta.
Depålivet rokkar, men det är ju inte mer än ett par ggr per sommar, jag vill ut oftare, inte så lätt när man har två barn, att smita ut med gathojen ett par timmar är sällan något problem, men att vara borta torsdag-söndag är svårt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top