honkiie skrev:
så allt annat tar 13,3 timmar? fan då vill jag inte börja
När vi är på änmet om hur jobbigt det är med RR så kan jag berätta hur årets sista träning var för mig.
Jag har en kompis, pvcraketen, som precis hade köpt en hoj då. Den stod i Linköping och där ligger som bekant även Svista.
Det här var i september och det var bara två träningar kvar där. Sammanlagt så hade jag bara kört två eller tre träningar där så en till innan vintern kom skulle sitta som en smäck.
Dessutom var jag ledig den tisdagen vi tänkte åka.
Problemen började redan på planeringsstadiet, vi saknade skåpbil.
Min bil hade ingen kula och polaren hade ingen bil alls då.
Men RobbanW lånade ut sin lillebrors ögonsten, en SAAB 900 från -86. Självklart med rosthål i innan ljuddämparen.
Dagen började på förmiddagen då jag åkte och hämtade bilen. Sen gick färden mot närmsta mack som hade stooora kåp-släp.
Eftersom hojen vi skulle hämta var en rejshoj så medföljde självklart en massa grejor, då är det bra med ett släp där inte grejorna flyger omkring.
Väl i mitt garage som ligger på söder så upptäcker jag att jag inte kan köra ner, släpet var för högt.
Så det blir till att knalla upp med alla grejor jag vill ha med mig. Det är iofs bara ett våningsplan men ändock lite irreterande.
Jag hämtade sen min vän och vi gav oss av mot Svista. Bara nån timma försenade.
Fast fort gick det inte. Det blåste orkan och biljäveln vägrade att gå fortare än 95 i nerförsbackarna. Efter att ha läst på forumet så visste jag att man skulle slippstreama långtradarna. Ett fö. mycket värdefullt tips från A-förarna.
Men det var inte lätt för att i varje uppförslut så drog de iväg. Tillslut hittade vi en timmerbil som höll 65-75 som vi kunde få häng på.
Framme i Linköping så var vi försenade och fortfarande hade vi inte fått tag på polarens hoj. Snabbt lasta den och iväg till banan.
Där missade vi första passet men å andra sida kunde vi byta om i tid. På med däckvärmarna och vi tyckte att vi såg rätt proffsiga ut.
När vi ska ut så är det tre lungna varv innan man kan gav järnet, man vill ju vara säker på att värma upp i leder och sånt också.
På fjärde varvet så ligger jag i utgången på esset. Uppochner.
Ett framhjulssläpp kan göra sånt.
Jag hann tillockmed vända mig om för att hinna se hojen rotera i luften för att sen slå ner med bakram-tank först.
Bara att packa ihop och vänta på att polaren ska ha kört klart.
Fast han muntrade upp mig lite genom att showa lite i depån efter första passet iofs. Det kan han få berätta själv om han vill.
De 20milen hem gick inte fortare de heller. Ciggen tog dessutom slut i Nyköping.
Väl hemma så var det uppackande i en evighet kändes det som. Vi fick ju gå ett helt kvater med alla pinaler.
Hemma parkerade jag bilen så smidigt det gick med släpet på och somnade nästan i trapphuset av trötthet.
Kl. 0130 typ låg jag i sängen. Utan att jag visste det så gick det en p-vakt utanför mitt fönster som passade på att lappa bilen med en 400:- när jag borstade tänderna.
Det tackar jag för, fullädning.
Skulle jag vetat hur det var på riktigt så skulle jag nog tänkt mig för en gång till innan jag gick licenskursen.