Jag håller på powerjohan i denna sak men har svårt att se hur han ska kunna komma ut som segrare.
När hon fryser som värst ska han fråga "Ska vi kn*lla, du ser ut att behöva få något varmt i dig"
En given vinnare.....
Jag håller på powerjohan i denna sak men har svårt att se hur han ska kunna komma ut som segrare.
Så kommer hon med sina kalla fingrar och så var det med det.När hon fryser som värst ska han fråga "Ska vi kn*lla, du ser ut att behöva få något varmt i dig"
En given vinnare.....
Det visade sig att frysa ansågs vara ett fullgott alternativ. ?Det var liksom ingen som lovade den framtiden, visst, vi skulle avveckla kärnkraften men med förnuft, när det fanns alternativ till den.
Det visade sig att frysa ansågs vara ett fullgott alternativ. ?
Jag kan glädja er med att jag sympatisänkt fjärrvärmen i lägenheten så att jag fryser lite grann, helt oklart om det behövs, Värtaverkets skorsten syns över hela Stockholm och det verkar vara full rulle.
Gör som staten: sälj hela lasset till högsta pris nu och oroa dig för ev konsekvenser senare.View attachment 479289
Ingen dagsfärsk bild, veden har hoppat in i förrådet som syns i bakgrunden. Och jag håller på att nalla av det...
Detta året gick det bra (beställde i mars), nästa år lär vara dyrare.
Ingen dagsfärsk bild, veden har hoppat in i förrådet som syns i bakgrunden. Och jag håller på att nalla av det...
Skulle jag kunna, men det värmer rätt gott i spisen.Gör som staten: sälj hela lasset till högsta pris nu och oroa dig för ev konsekvenser senare.
Rörande nobelt av dig. Här har det gjutits. Får sätta mig bredvid när bruket bränner.Jag kan glädja er med att jag sympatisänkt fjärrvärmen i lägenheten så att jag fryser lite grann, helt oklart om det behövs, Värtaverkets skorsten syns över hela Stockholm och det verkar vara full rulle.
Hur många kubik är de?? Är de ett års förbrukning?View attachment 479289
30 kubik stjälpt mått, hemkört som det ligger på bilden. Ja, ett års förbrukning ungefär, vissa år mer vissa mindre. Jag har ett väldigt energieffektivt hus byggt 1885. Dvs det bränner energi väldigt effektivt, hur mycket som helst...Hur många kubik är de?? Är de ett års förbrukning?
Det stämmer som du beskriver, tror de har kol kvar också, vad insatt du var i oliv -frågan!Ja, det är tur att skogslänen bedriver skogsbruk så det finns flis till stockholm...
Fram till 2020 eldade dom kol i Värtaverket, sedan var det något snille som kom på att man kunde elda olivkärnor? där... Då blev värtan ett kärn-kraftverk.
(jag visste inte ens att vi odlade så mycket oliver i Sverige att det fanns kärnor att elda med, för inte kördes väl kärnorna hit med båt?)
Det var tydligen en dålig ide, det kanske blev mycket kärn-avfall?
Nu eldas det flis där, flisen kommer med båt till energihamnen
Aj satan va de går åt.. Kollat förut själv på va de kostar å få hem 30 kubik.. Fast de vara några år sen å då låg priset på 325 kr o torkat..30 kubik stjälpt mått, hemkört som det ligger på bilden. Ja, ett års förbrukning ungefär, vissa år mer vissa mindre. Jag har ett väldigt energieffektivt hus byggt 1885. Dvs det bränner energi väldigt effektivt, hur mycket som helst...
Jag är rädd för det priset ja. Jag betalade 550 i våras, nyhugget då, fast hemma på tomten. Det lär inte räcka nästa år...Aj satan va de går åt.. Kollat förut själv på va de kostar å få hem 30 kubik.. Fast de vara några år sen å då låg priset på 325 kr o torkat..
Nu så går väl de på 1.000 kr eller mer, fast priset kanske är lägre om man köper 30 kubik..
Det stämmer som du beskriver, tror de har kol kvar också, vad insatt du var i oliv -frågan!
Har ni värmepanna eller är de bara kakelugnar som veden använts till..Jag är rädd för det priset ja. Jag betalade 550 i våras, nyhugget då, fast hemma på tomten. Det lär inte räcka nästa år...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|