Ville komma!!!

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Självklart ska man debattera med dom också. Jag debatterar med rasister så fort jag får chansen. Men när man vet att dom utgör ett direkt hot måste man slå tillbaka fort och hårt.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Angående homosexuella så väntar ofta grupper av nynazister utanför klubbar såsom Tip-Top för att dom vet att det är en officiell gayklubb. Sen bankar dom skiter ur personerna som går därifrån. Därför brukar AFA hänga utanför dessa klubbar för att erbjuda folk därifrån eskort hem.

Jag är av svensk ursprung och därför har jag inte behövt akta mig för nynazister. Jag har iof växt upp i en "smutsig förort" men här har inte nynazismen kunnat växa sig så stark. Anledningen till detta är att invandrargäng ofta slagit ner nynazisterna och då har dom förstått att det gör ont att försöka ta över.

Bara för att nynazisterna får spö så tror jag inte att dom slutar, iaf inte alla. Men dom förstår nog att dom inte kan röra sig lika fritt längre och då skadar dom även färr och kan inte nyrekrytera lika lätt.

Det är förjävligt att nazister står och väntar utanför homoklubbarna det kan jag hålla med om.

Angående ditt romantiserande om att spöa nazister kan det inte vara så att nynazisterna tar ut sina aggressioner på första bästa invandrare/"röding" som de får tag i?
Skaffar sig vapen?
Planerar att hämnas?
Det blir ju bara en stege åt fel hål när folk håller på såhär och bråkar.

Självklart så är det en omöjlighet att få en såpass inbiten politisk människa som en nazist/afa att ändra sig genom att gå fram och prata lite.
Däremot är våld helt fel väg att gå!

varför har du hammaren och skäran som avatar?
För att provocera eller är du stolt?
Om jag inte missminer mig, så skördade väl den kommunismen som förknippas med den symbolen en hel del blod, ja har tillochmed för mig att det föll mer offer för kommunismen än vad det gjorde för hitler och hans dårar?

Det är du säkert mer påläst på än mig, det kan jag garantera men det är vad jag har för mig. Det jag vill komma till är att våld, i vilket namn som helst, även allsmäktiga gudar och religioners namn, är helt fel!!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
Det är som sagt mycket mindre nynazister ute på gatorna nu än för 10 år sen.
Och om det inte inte varit för AFA:s missriktade konflikthanteringstekniker så hade kanske den utvecklingen kunnat gå dubbelt så fort. Vem vet... :rolleyes:
 

Coola Ola

Guest
jonasjacobson skrev:
Självklart ska man debattera med dom också. Jag debatterar med rasister så fort jag får chansen. Men när man vet att dom utgör ett direkt hot måste man slå tillbaka fort och hårt.

Du menar att man ska sänka sig till deras nivå? Det du förespråkar med ovanstående inlägg låter som ren och skär (brun) fascism i mina öron. Jag sympatiserar visserligen med andemeningen i AFAs aktioner men det är att bara att se sig om i världen för att inse att våld aldrig löser något. Aldrig. Ändamålet helgar inte heller medlen.

-edit- vad är det som rättfärdigar erat handlande jämfört med nazisternas? Ni "vet" att ni har rätt? Nassarna "vet" ju att bögar, kommunister och blattar utgör ett direkt hot mot de ursvenska idealen och slår därför till fort och hårt.
 
Last edited:

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Superbee, jag tror att fysisk aktion mot nynazism/fascism är nödvändig. Du tror inte det. Inget som kommer ändras.

Ang. skäran och hammaren så tykcer jag dels att bilden är fin. Jag tycker inte att det är något fel på den heller. Egentligen var det inte något fel på Sovjet's politik så länge som Lenin styrde. Landet var i misär och det försökte Lenin ändra på. Men sen tog Stalin över. Han är nog en av världens ondskefullaste människor genom tiderna. Men bara för att han smutskastat skäran och hammaren så tänker jag inte förkasta det.

MB, ingen kan vara säker, men jag tror att antifascistiska aktioner har hjälpt mycket.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Coola Ola, dom vet att dom har rätt ja. Därför måste man få bort dom med alla möjliga medel. Det kan ses som fascistiskt av vissa men jag tycker inte det. Dom utgör ett direkt hot mot många människor.
Ang. att våld inte löser några problem så håller jag inte med. Om man stormar alla demonstrationer nynazisterna har så kommer dom att få mycket svårare med nyrekryteringar. Jag tycker själv att den bästa lösningen vore om alla sa NEJ. Då menar jag ALLA. Svenssons måste ta sig ut ur radhusen och demonstrera. Då kan nynazisterna förstå att ingen, inklusive deras älskade landsmän, håller med dom. DÅ kanske dom får sig en tankeställare.
 

Coola Ola

Guest
jonasjacobson skrev:
Superbee, jag tror att fysisk aktion mot nynazism/fascism är nödvändig. Du tror inte det. Inget som kommer ändras.

Ang. skäran och hammaren så tykcer jag dels att bilden är fin. Jag tycker inte att det är något fel på den heller. Egentligen var det inte något fel på Sovjet's politik så länge som Lenin styrde. Landet var i misär och det försökte Lenin ändra på. Men sen tog Stalin över. Han är nog en av världens ondskefullaste människor genom tiderna. Men bara för att han smutskastat skäran och hammaren så tänker jag inte förkasta det.

MB, ingen kan vara säker, men jag tror att antifascistiska aktioner har hjälpt mycket.

Du ska nog läsa lite mer historia. Lenin var ingen mysfarbror som matade fåglarna med sitt trevliga gubbgäng trotskisterna precis även om han bleknar i jämförelse med Stalin när det gäller att hitta på otäckheter. Visst kan man även säga att "om inte trotskisterna varit" så hade den ryska revolutionen varit fulländad men det är ju inte riktigt så enkelt. Det skedde en hel del grymheter och övergrepp även under Lenin men det hade säkerligen gjort ändå, systemet efter revolutionen var alldeles för sårbart för att inte kunna utnyttjas av maktsträvande individer.

Jag håller dock med om att hammaren och skäran är en vacker symbol som fått ett skamfilat rykte precis som swastikan.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Superbee, jag tror att fysisk aktion mot nynazism/fascism är nödvändig. Du tror inte det. Inget som kommer ändras.

Coola Ola, dom vet att dom har rätt ja. Därför måste man få bort dom med alla möjliga medel

"Nakcscått direkct! Nuuuu smellere!!!"

Precis den frasen du skrev "därför måste man få bort dom med alla möjliga medel" hörde jag för inte sålänge sen ett par unga skinnbulor säga...

Du måste väl förstå hur det låter i mina öron?

Nej det är en sorglig värld vi lever i tyvärr...Somliga romantiserar våld och förödelse, somliga inte.

Som sagt världen skulle behöva lite mera Peace,Love and Understanding, ska det vara så jävla svårt va? att vara lite hygglo, jag förstår mig inte på alla som håller på och slåss o cpar sig....

Hur gammal är du förresten? Vore intressant och veta bara, om någon nu undrar så är jag blott en fjunig 20 åring :rolleyes:

sorry för OT SPAM!
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
jonasjacobson skrev:
Coola Ola, dom vet att dom har rätt ja. Därför måste man få bort dom med alla möjliga medel. Det kan ses som fascistiskt av vissa men jag tycker inte det. Dom utgör ett direkt hot mot många människor.
Ang. att våld inte löser några problem så håller jag inte med. Om man stormar alla demonstrationer nynazisterna har så kommer dom att få mycket svårare med nyrekryteringar. Jag tycker själv att den bästa lösningen vore om alla sa NEJ. Då menar jag ALLA. Svenssons måste ta sig ut ur radhusen och demonstrera. Då kan nynazisterna förstå att ingen, inklusive deras älskade landsmän, håller med dom. DÅ kanske dom får sig en tankeställare.

Du fattade nog inte riktigt ironin i mitt inlägg. Oavsett bevekelsegrunder så kan man inte ta lagen i egna händer bara för att man i sina egna ögon tror sig ha rätt (även om man rent objektivt faktiskt har rätt). Ang våld mot nazistdemos så kan det lika gärna öka antalet nynazister på gatorna eftersom de ser fullt med stenkastande "kommunister" på TV och vill hjälpa till att rensa landet från denna röda pest.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Coola Ola skrev:
vad är det som rättfärdigar erat handlande jämfört med nazisternas?
Ingenting! Jag verkligen avskyr när aktivister sänker sig till samma låga nivå som nynazisterna själva. På medeltiden kanske man gjorde upp om idealistiska frågor med knytnävar och vapen i sverige, men det är inget som hör hemma på göteborgs gator i vår tid.

Att filma, samla bevismaterial och anmäla tror jag förresten är en effektivare nödlösning för att få bort specifika personer mer omgående ifrån gatorna. Vad som helst är nog effektivare än att envåldigt fostra personerna ifråga genom att slå dessa sönder och samman.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Jag sa bara att det inte var något fel på Lenins politik. Tyvärr missbrukades makten. Jag tycker dock att revolutionen var ett steg i rätt riktning. Även om det förekom mycket hemskt när systemet skulle byggas upp så fanns det inget alternativ. Tsarsamhället var inget alternativ. Som du kanske ser så håller jag med dig ganska mycket på denna punkt.

Jag står för politiken som skäran och hammaren står för. Därför använder jag den som avatar. Om man ska räkna dödsoffer för olika ideologier däremot så står både nazismen och olika försök till kommunism sig bleka i jämförelse med kapitalismen som skördar hundratusentals, VARJE dag.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
Jag tycker själv att den bästa lösningen vore om alla sa NEJ. Då menar jag ALLA. Svenssons måste ta sig ut ur radhusen och demonstrera. Då kan nynazisterna förstå att ingen, inklusive deras älskade landsmän, håller med dom. DÅ kanske dom får sig en tankeställare.
Du säger det själv; det finns andra angreppssätt. Jag tror inte ens att alla måste ut och demonstrera utan det viktigaste är att säga ifrån var och när man än upptäcker orättvisorna. Allmän civilkurage är vad som behövs, helt enkelt.
 

Coola Ola

Guest
mb skrev:
Ingenting! Jag verkligen avskyr när aktivister sänker sig till samma låga nivå som nynazisterna själva. På medeltiden kanske man gjorde upp om idealistiska frågor med knytnävar och vapen i sverige, men det är inget som hör hemma på göteborgs gator i vår tid.
Ja, men då har vi ju samma åsikt i den frågan.

Att filma, samla bevismaterial och anmäla tror jag förresten är en effektivare nödlösning för att få bort specifika personer mer omgående ifrån gatorna. Vad som helst är nog effektivare än att envåldigt fostra personerna ifråga genom att slå dessa sönder och samman.

Förebyggande bevisinsamling är jag däremot jävligt skeptisk till. Känns väldigt mycket som att så fröet till ett storebror-ser-dig samhälle. Hela grejen i sig är ju rätt sjuk: "Vi väljer ut den här gruppen pga av de ser ut och tycker på ett visst sätt, därefter plåtar vi dem och kartlägger deras beteenden. De ser ju jävligt skumma ut så de kommer säkert begå brott" Eller?
 

Coola Ola

Guest
jonasjacobson skrev:
Jag sa bara att det inte var något fel på Lenins politik. Tyvärr missbrukades makten. Jag tycker dock att revolutionen var ett steg i rätt riktning. Även om det förekom mycket hemskt när systemet skulle byggas upp så fanns det inget alternativ. Tsarsamhället var inget alternativ. Som du kanske ser så håller jag med dig ganska mycket på denna punkt.

Jag står för politiken som skäran och hammaren står för. Därför använder jag den som avatar. Om man ska räkna dödsoffer för olika ideologier däremot så står både nazismen och olika försök till kommunism sig bleka i jämförelse med kapitalismen som skördar hundratusentals, VARJE dag.

Som sagt, läs på vem som missbrukade och hur "politiken" missbrukades under Lenin.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Jag tänker INTE gå in på en diskussion om göteborgskravallerna. För det kommer ta minst 3 timmar eftersom ni aldrig kommer kunna förstå att jag stödjer deras sak. Men se gärna filmen "Terrorister - en film om de dömda" av Lukas Moodysson.

Jag vill gärna ta itu med problem utan våld men när det gäller nynazister så är jag öppen för andra alternativ. Men helst av allt vill jag vara hygglo.


Superbee, jag är 17, vad nu det har med saken att göra.

En sak jag undrar över är varför det skapar så stora motsättningar med våld mot nynazister, när det verkar helt korrekt att banka skiten ur motorcykeltjuvar på denna site.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Coola Ola skrev:
Förebyggande bevisinsamling är jag däremot jävligt skeptisk till. Känns väldigt mycket som att så fröet till ett storebror-ser-dig samhälle. Hela grejen i sig är ju rätt sjuk: "Vi väljer ut den här gruppen pga av de ser ut och tycker på ett visst sätt, därefter plåtar vi dem och kartlägger deras beteenden. De ser ju jävligt skumma ut så de kommer säkert begå brott" Eller?
Kanske... tänkte mer på att det behövs vittnen som är beredda på att ställa upp; som inte backar för hoten som brukar figurera i anknytning till rättegångar. Vet inte om jag tror på just detta förslag själv, det var bara en spekulation, men man skulle kunna tänka sig mer fredliga aktioner i den andan som åtminstone inte skulle vara mindre effektiva än våldssammandrabbningarna.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Jag tänker INTE gå in på en diskussion om göteborgskravallerna. För det kommer ta minst 3 timmar eftersom ni aldrig kommer kunna förstå att jag stödjer deras sak. Men se gärna filmen "Terrorister - en film om de dömda" av Lukas Moodysson.

Jag vill gärna ta itu med problem utan våld men när det gäller nynazister så är jag öppen för andra alternativ. Men helst av allt vill jag vara hygglo.


Superbee, jag är 17, vad nu det har med saken att göra.

En sak jag undrar över är varför det skapar så stora motsättningar med våld mot nynazister, när det verkar helt korrekt att banka skiten ur motorcykeltjuvar på denna site.

ok nääe om du har läst en artikel som heter nåt i stil med "från idealist till bmw ägare" som avhandlar från vaggan av ideealism till drömmen om en ny bmw(eller vass sporthoj för den delen) så hade du nog förstått varför jag frågade :tungan :hihi

Nu får du allt ta o lugna ner dig lite...Den som stjäl en båge, ger sig ju på en ägodel! Erkänn att du skulle smälla(nakcscått!) till den som snodde din handväska/ryggsäck/plånbok, även du skulle väl också go crazy om du kom på en tjuv på bar gärning som stod o micklade med din hoj?!!!
Det handlar ju om att skydda sin egendom!!!

Däremot så hoppar man inte på människor för sina åsikter, klädstil, vad som helst. Det är ju precis det nazistsvinen gör!

Det värsta och fegaste jag vet är folk som vägrar slåss man mot man, använder vapen, samt maskerar sig, om man nu ska ge sig på någon, ha lite heder och slåss man mot man isåfall!

Bäst är att bara dricka öl tillsammans och kramas! :fyllisar
 
Last edited:

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Jag tycker det är mer befogat att spöa nazister ja. Nazism som ideologi bygger på våld och förtryck. Jag känner mer hat för någon som förföljer folk pga av etnicitet och/eller sexuell läggning än någon som stjäl. Detta förefaller ganska självklart. Jag kan däremot inte förneka att jag skulle spöa någon som snor min motorcykel heller.

Du kan inte tro att jag som kommunist lägger matriellt värde före mänskligt.


Jag har verkligen ingenting emot att AFA kommer 20 st mot 5 nynazister. Dom får gärna vara maskerade och beväpnade. Det handlar inte om feghet eller stolthet. Det har INGENTING med saken att göra.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top