Låter som en moppe, ser ut som en moppe = moppe? Hälsar du själv på mopedister?
Jag hälsar bara på gubbar med veteranmoppe, dom vet iaf vad det handlar om, moppekids blir väl bara förvirrade och kör i diket om man hälsar..
Det är en YBR125 som ser ut som en...tja, hoj? Jag körde som jag brukar, dvs tar plats i körfältet osv (åker fullstora BMW-s med packväskor etc annars).
Motorcyklar i grupp med korvlådor, packrullar och nedlastade till sista kilot med renhorn och märkligheter på väg söderut på E4 i höjd med Skellefteå är undantagslöst utlänningar. Behövs inte ens glasögon. Dessutom kommer de fram och pratar när man stannar för en fika TROTS att man kör en liten fjöshoj. Det kan iofs bero på dyr korvätarhjälm och grå skäggstubb...
Ja tar inte illa upp om ni inte hälsar men tycker en del av resonemanget om varför känns lite skev och insnöad...
Ja tar inte illa upp om ni inte hälsar men tycker en del av resonemanget om varför känns lite skev och insnöad...
Det sa jag inget om. Jag kan inte skilja 125or och moppar åt särskilt ofta bara.
Jaha.Jag har personligen svårt att skilja mellan sporthojsförare MED körkort och egen hoj och sporthojsförare UTAN körkort på stulen hoj, så jag hejar på alla...
Varför motorcyklister hejar på varandra, är den mest intressanta frågeställningen : )
Fotgängare, bilister och cyklister hejar inte på varandra om de inte känner varandra t.ex.
Vi som cyklar i spandex hälsar absolut på varandra.
EDIT:Jag vill understryka att jag själv kör en sporthoj (om än något liten motor)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|