Bild Vinterförvaring i lägenheten (Bilder)

BaMF

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
KTM 660 04
attachment.php

Min har, pga motorproblem, stått inne i ett par veckor och renoveringen har bara påbörjats.

Någon som ser vad det är (var) för hoj? ;)

Jag skulle gissa på en Suzuki SV650 -99, väldigt lik den du har som profilbild?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Bidrar väl jag oxå.. man möts av en trevlig syn när man kommer hem iaf.. + att man kan simulera sommar när man har för lite att göra..

Bifogat

• IMGP4347.jpg
    IMGP4347.jpg
    229 KB · Visningar: 630
  • IMGP4332.jpg
    IMGP4332.jpg
    226 KB · Visningar: 745

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Vem bryr sig om det är praktiskt? Det är ballt! :yoparty

Snubben slipper även ha frukost-lektyr ett antal månader framöver. Det finns alltid något att titta på medan fil med flingor intas

PRECIS!!
Äta är överskattat, ungjekla får väl äta i vardagsrummet om de är så:D.
"Lisbet" kan ju inte stå i förrådet o frysa... o fil o flingorna smakar så mycket bättre nu på vinterhalvåret..

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om jag får byta rum ska ni få se på min :tummenupp

Dock hoppas jag fått byta tapet :(

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Ja då var det parkerat och klart, hittade ingen bra mek lokal i år heller så under tiden får den stå i hallen.

Bifogat

• DSC_0045.jpg
    DSC_0045.jpg
    229.2 KB · Visningar: 785
Last edited:

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
triumph street triple -10
jag och gumman har köpt en 3á på markplan och jag är jääkligt sugen på att ha röda faran i vardagsrummet över vintern eftersom det inte finns några garage i föreningen. honan har gett godkänt:banana men det är lite man undrar över som kanske någon av er vinterdvalaproffs har koll på!?:Bugar
1. är det lagligt? eller kan något fönstertittargrannmongo ringa snuten?:huvet
2. täcker hemförsäkringen om det skulle hända en olycka när alkis roffe 45 somnar med en cigg i handen och det blir en tidig majkase!?:gnissla
3. tömmer ni alltid tanken? (tankade fullt vid vintertvätten):crash

skaffade kortet och hojen i sommras så man är inte direkt full lärd alla tips är värdefulla!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
jag och gumman har köpt en 3á på markplan och jag är jääkligt sugen på att ha röda faran i vardagsrummet över vintern eftersom det inte finns några garage i föreningen. honan har gett godkänt:banana men det är lite man undrar över som kanske någon av er vinterdvalaproffs har koll på!?:Bugar
1. är det lagligt? eller kan något fönstertittargrannmongo ringa snuten?:huvet
2. täcker hemförsäkringen om det skulle hända en olycka när alkis roffe 45 somnar med en cigg i handen och det blir en tidig majkase!?:gnissla
3. tömmer ni alltid tanken? (tankade fullt vid vintertvätten):crash

skaffade kortet och hojen i sommras så man är inte direkt full lärd alla tips är värdefulla!

1. ja, dock kan det vara känsligt hos hyresvärd
2. nej , hemförsäkring täcker inte Registrerade fordon
3. nop. tömmer inte(nej det luktar inte bensin iallafall) , vet inte hur grabbarna med fuggar gör.

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
1. ja, dock kan det vara känsligt hos hyresvärd
2. nej , hemförsäkring täcker inte Registrerade fordon
3. nop. tömmer inte(nej det luktar inte bensin iallafall) , vet inte hur grabbarna med fuggar gör.

ok! då blir det kanske till att ringa och höra med IF om hojförsäkringen täcker om en olycka händer. inte så troligt, men om det skulle göra det och ingen försäkring täcker står man ju där med skägget i brevlådan:arsele tack!:tummenupp

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
ok! då blir det kanske till att ringa och höra med IF om hojförsäkringen täcker om en olycka händer. inte så troligt, men om det skulle göra det och ingen försäkring täcker står man ju där med skägget i brevlådan:arsele tack!:tummenupp

varför skulle den inte göra det ?

vad menar du med om något skulle hända ?

- jag var as packad och körde ut den över balkongen..
- eller brand i lägenheten - tja vad e skillnaden mot brand i garage?

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj

jag tänkte mest på brand! men jo du har ju rätt, det spelar nog ingen roll var den brinner upp om nu något så hemskt skulle hända :död

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

MC-försäkringen täcker brand, om du har brandförsäkring (t ex halvförsäkring eller garageförsäkring), spelar ingen roll vart hojen brinner upp.

Däremot täcker inte hemförsäkringen hojen på något sätt, oavsett vad som händer. Du måste ha en mc-försäkring.

Upptäckte själv att Länsfösäkringar tar 200:-/mån för garageförsäkring för min R1:a.. betydligt billigare än Folksam, så jag bytte bolag.

Det som däremot kan vara värt att tänka på är att man kan hamna i skiten om man har hojen i lägenheten och det börjar brinna. Det finns regler om hur mkt brandfarlig vätska man får ha i bostaden. Så är man orolig för det så kan det vara bra att tömma tanken innan.

Informationsblad om "Förvaring av brandfarlig vara".. max 10 liter inne i själva bostaden är det som gäller..

http://www2.msb.se/Shopping/pdf//up...SB/0129_09_Brandfarligavatskor_hem_fritid.pdf

edit: max 10 liters behållare ser jag, så det finns ju en risk att man sitter i skiten ändå i om att tanken rymmer mer än 10l....

Last edited:

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
MC-försäkringen täcker brand, om du har brandförsäkring (t ex halvförsäkring eller garageförsäkring), spelar ingen roll vart hojen brinner upp.

Däremot täcker inte hemförsäkringen hojen på något sätt, oavsett vad som händer. Du måste ha en mc-försäkring.

Upptäckte själv att Länsfösäkringar tar 200:-/mån för garageförsäkring för min R1:a.. betydligt billigare än Folksam, så jag bytte bolag.

Det som däremot kan vara värt att tänka på är att man kan hamna i skiten om man har hojen i lägenheten och det börjar brinna. Det finns regler om hur mkt brandfarlig vätska man får ha i bostaden. Så är man orolig för det så kan det vara bra att tömma tanken innan.

Informationsblad om "Förvaring av brandfarlig vara".. max 10 liter inne i själva bostaden är det som gäller..

http://www2.msb.se/Shopping/pdf//up...SB/0129_09_Brandfarligavatskor_hem_fritid.pdf

edit: max 10 liters behållare ser jag, så det finns ju en risk att man sitter i skiten ändå i om att tanken rymmer mer än 10l....

ok då blir det till att tömma! :tummenupp

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
om möget brinner upp hur kan någon veta hur mycket där var i tanken ?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024