Min har, pga motorproblem, stått inne i ett par veckor och renoveringen har bara påbörjats.
Någon som ser vad det är (var) för hoj?
Jag skulle gissa på en Suzuki SV650 -99, väldigt lik den du har som profilbild?
Min har, pga motorproblem, stått inne i ett par veckor och renoveringen har bara påbörjats.
Någon som ser vad det är (var) för hoj?
Antar ni bor i hus? ELLER LÄGENHET?! Men fortfarande...hur får ni in hojen?
tls eller tlr såklartJag skulle gissa på en Suzuki SV650 -99, väldigt lik den du har som profilbild?
fel av mej missade gafflentls eller tlr såklart
Bidrar väl jag oxå.. man möts av en trevlig syn när man kommer hem iaf.. + att man kan simulera sommar när man har för lite att göra..
Bara koppla ihop den med PS3'an sen och köra
Vem bryr sig om det är praktiskt? Det är ballt!
Snubben slipper även ha frukost-lektyr ett antal månader framöver. Det finns alltid något att titta på medan fil med flingor intas
Nu står nyinköpta hojen varmt och gott även hos mig i väntan på våren.
Borde egentligen försöka få in Duccen också, men det kanske blir fint väder någon dag framöver, så den får stå kvar ute och frysa.
jag och gumman har köpt en 3á på markplan och jag är jääkligt sugen på att ha röda faran i vardagsrummet över vintern eftersom det inte finns några garage i föreningen. honan har gett godkänt men det är lite man undrar över som kanske någon av er vinterdvalaproffs har koll på!?
1. är det lagligt? eller kan något fönstertittargrannmongo ringa snuten?
2. täcker hemförsäkringen om det skulle hända en olycka när alkis roffe 45 somnar med en cigg i handen och det blir en tidig majkase!?
3. tömmer ni alltid tanken? (tankade fullt vid vintertvätten)
skaffade kortet och hojen i sommras så man är inte direkt full lärd alla tips är värdefulla!
1. ja, dock kan det vara känsligt hos hyresvärd
2. nej , hemförsäkring täcker inte Registrerade fordon
3. nop. tömmer inte(nej det luktar inte bensin iallafall) , vet inte hur grabbarna med fuggar gör.
ok! då blir det kanske till att ringa och höra med IF om hojförsäkringen täcker om en olycka händer. inte så troligt, men om det skulle göra det och ingen försäkring täcker står man ju där med skägget i brevlådan tack!
varför skulle den inte göra det ?
vad menar du med om något skulle hända ?
- jag var as packad och körde ut den över balkongen..
- eller brand i lägenheten - tja vad e skillnaden mot brand i garage?
varför skulle den inte göra det ?
vad menar du med om något skulle hända ?
- jag var as packad och körde ut den över balkongen..
- eller brand i lägenheten - tja vad e skillnaden mot brand i garage?
jag tänkte mest på brand! men jo du har ju rätt, det spelar nog ingen roll var den brinner upp om nu något så hemskt skulle hända
MC-försäkringen täcker brand, om du har brandförsäkring (t ex halvförsäkring eller garageförsäkring), spelar ingen roll vart hojen brinner upp.
Däremot täcker inte hemförsäkringen hojen på något sätt, oavsett vad som händer. Du måste ha en mc-försäkring.
Upptäckte själv att Länsfösäkringar tar 200:-/mån för garageförsäkring för min R1:a.. betydligt billigare än Folksam, så jag bytte bolag.
Det som däremot kan vara värt att tänka på är att man kan hamna i skiten om man har hojen i lägenheten och det börjar brinna. Det finns regler om hur mkt brandfarlig vätska man får ha i bostaden. Så är man orolig för det så kan det vara bra att tömma tanken innan.
Informationsblad om "Förvaring av brandfarlig vara".. max 10 liter inne i själva bostaden är det som gäller..
http://www2.msb.se/Shopping/pdf//up...SB/0129_09_Brandfarligavatskor_hem_fritid.pdf
edit: max 10 liters behållare ser jag, så det finns ju en risk att man sitter i skiten ändå i om att tanken rymmer mer än 10l....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|