Vinterns modifieringar! 1195 cc, större turbo mm. mm.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Är det svårt att få tag på Fortal och Alumec? De kanske inte tror på att de behöver sådant heller :D

Vad är det för dim på rören? Kan kolla runt lite...:tummenupp

Sen har jag ju en stooor klup 4212 som bara står, det räcker nof till förlängare till oss båda och lite till kanske...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Vad är det för dim på rören? Kan kolla runt lite...:tummenupp

Sen har jag ju en stooor klup 4212 som bara står, det räcker nof till förlängare till oss båda och lite till kanske...

Hmm, jadu, bra fråga... Tror han övergav rundrören i "huvudsvingen" (blir fortfarande rundrör i bågen) eftersom det var lite lurigt att helsvetsa mellan och ändå få det både snyggt och rakt. Om han inte kör på dem så blir det rektangulärt snitt, 70x40 tror jag det var. Eller 75x40 om det finns. Ska kolla när jag hittar ritningen :)

Hehe, japp, den där klumpen går inte av för hackor :D Vet inte om han har fräst ut förlängarna än, annars finns det ju att ta av :tummenupp Ska höra med honom.

Vafan, är du hemma? Mitt i veckan?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ska bli kul som fan och se din sving !

Har du lust att kolla i min tråd, behöver lite hjälp med tätningen av förgasarna.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Japp, är ledig från FM två veckor nu,jobbar iofs med firman, men men, sen bär det av! :tummenupp

Ahaaa, gött att du får lite "fritid" från försvaret innan så du hinner fixa lite med firman :tummenupp Blir kanske inte så mycket fritid, men ändå... Om två veckor? Då kommer jag till Afrika innan dig :tungan Åker till Hurghada i Egypten på fredag :) En vecka, 5-stjärnigt och all inclusive. Gratis sprit! Jippiii! Är man student så är man :D

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ska bli kul som fan och se din sving !

Har du lust att kolla i min tråd, behöver lite hjälp med tätningen av förgasarna.

Ja, det tycker jag också :) Får se hur den blir, men den blir säkert bra!

Jag ska ta en titt i din tråd sen, är lite stressad just nu :näsblod Men det ska nog gå att få rätt på dina förgasare också :tummenupp Jag återkommer!

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Då kommer jag till Afrika innan dig :tungan Åker till Hurghada i Egypten på fredag :) En vecka, 5-stjärnigt och all inclusive. Gratis sprit! Jippiii! Är man student så är man :D

ja tänkte just det, har jag inte hört en massa "gnäll" ang levnadstillgångarna hos studenter till leda redan och nu..............EGYPTEN :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta (fem föspinnar av fem möjliga)
Inte ett ord till nu framöver om att man inte har råd att köpa balla delar för då fyller jag tråden med texten prioritera:D :D :D

......skall du dyka??

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
fan, Peter, jobbade inte du som glasis förr:va
varifrån har du skaffat dig denna kunskapen, på helt egen basis eller har du läst kurser:va
Jag är mycket imponerad, vår träff kommer nog bli riktigt givande har jag en känsla av, tar med mig husvagn för jag tror inte vi klarar av allt jag vill veta på en dag:D :D :tummenupp

Hehe Nåja har väl gnetat med sådant här i 20 år på hobby basis

Så nått borde väl ha fasnat haha

Jag sitter här med ett stycke kulturhistoriskt dokument i form av fotostatkopior ur Performance bike , Slutet 80 början 90 tal

Faktiskt en av mina djupgående källor i ämnet

Tyvär har jag ingen scanner ,vore annars kul att posta detta på forumet

( handlar om swingar och alu legeringar ) På ängelska hehe

Kanske nån i grannskapet som vill susa förbi å scanna dom för att lägga upp??

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Fortal 530nm/mm2
Alumek lite över 600 har jag för mig

Stål är väl nästan 3 gånger så tungt som alu

Mkt intressant.
Finns det sen olika sorters Alumek för att göra det ytterligare komplicerat ??

Har sett att man kan få häftiga gnistregn av att svarva i Alumek.

Edit: Lite svingar med olika profiler o design.
Avsedda för hojar som är några storlekar mindre än normalt :D

Bifogat

• G-Craft +10cm monkey.jpg
    G-Craft +10cm monkey.jpg
    52.9 KB · Visningar: 84
  • G-Craft +16cm.jpg
    G-Craft +16cm.jpg
    28.5 KB · Visningar: 83
  • G-craft crf50 +6cm.jpg
    G-craft crf50 +6cm.jpg
    56 KB · Visningar: 76
  • G-craft monkeyR +6cm.jpg
    G-craft monkeyR +6cm.jpg
    65.6 KB · Visningar: 85
  • christ4.jpg
    christ4.jpg
    52.7 KB · Visningar: 150
Last edited:

krille krokodil

Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Mkt intressant.
Finns det sen olika sorters Alumek för att göra det ytterligare komplicerat ??

Har sett att man kan få häftiga gnistregn av att svarva i Alumek.

Edit: Lite svingar med olika profiler o design.
Avsedda för hojar som är några storlekar mindre än normalt :D

uj uj, den sista tog ialla fall tag i grentrakten :hihi
visst är dom väll fördjävla vackra va :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
ja tänkte just det, har jag inte hört en massa "gnäll" ang levnadstillgångarna hos studenter till leda redan och nu..............EGYPTEN :7peta :7peta :7peta :7peta :7peta (fem föspinnar av fem möjliga)
Inte ett ord till nu framöver om att man inte har råd att köpa balla delar för då fyller jag tråden med texten prioritera:D :D :D

......skall du dyka??

Hehe, jag fick lite mer av CSN nu i januari, så de pengarna lägger jag på Egypten med tjejen. Måste komma iväg lite, har varit alldeles för mycket skola på sista tiden. Blir ju deprimerad annars, och det vill jag ju inte :tungan Jag kommer alltid att klaga på för lite pengar, allt jag vill göra med hojen kostar säkert 100k till... :D Men när jag kommer hem är jag lika fattig som innan!

Nja, får bli snorkling för mig. Tror jag. Om jag inte hinner ta dykcert där, men det vet jag inte om jag hinner. Tänkte ta dykcert här i Sverige sen istället. Tjejen dyker och är instruktör eller vad det nu heter, så det blir säkert bra :) Är lite längre och mer djupgående utbildning här också, och jag vill vara säker på att jag kan allt som krävs innan jag ger mig ut. Det vill instruktörerna också. Utomlands känns det lite si och så med det... kan bli så att man släpps ut med bristfälliga kunskaper = obra.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hehe, jag fick lite mer av CSN nu i januari, så de pengarna lägger jag på Egypten med tjejen. Måste komma iväg lite, har varit alldeles för mycket skola på sista tiden. Blir ju deprimerad annars, och det vill jag ju inte :tungan Jag kommer alltid att klaga på för lite pengar, allt jag vill göra med hojen kostar säkert 100k till... :D Men när jag kommer hem är jag lika fattig som innan!

Nja, får bli snorkling för mig. Tror jag. Om jag inte hinner ta dykcert där, men det vet jag inte om jag hinner. Tänkte ta dykcert här i Sverige sen istället. Tjejen dyker och är instruktör eller vad det nu heter, så det blir säkert bra :) Är lite längre och mer djupgående utbildning här också, och jag vill vara säker på att jag kan allt som krävs innan jag ger mig ut. Det vill instruktörerna också. Utomlands känns det lite si och så med det... kan bli så att man släpps ut med bristfälliga kunskaper = obra.

Ja, man kan ju bli så där jävla död. = obra !:D

Ha en kanonsemester.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ja, man kan ju bli så där jävla död. = obra !:D

Ha en kanonsemester.

Ja, det är ingen höjdare. Då kan jag ju inte köra hoj...

Tackar så mycket! :) :) :) Kl. 07.00 imorgon lyfter jag :tummenupp

krille krokodil

Gick med
5 Jan 2006
Hoj

jo det där med för lite pengar för mc-hobbyn kommer det nog alltid vara.
byggde själv ett sådant där verktyg som du hade till kopplingen och tog isär maskinen för att finna att ingående axeln fått så mycket stryk av nållagret att det krävs en ny för glada 2100, ja så där kan man ju fortsätta hur långt som helst på listan.

mycket sund inställning till dykutbildningen tycker jag. jag tog mitt i sverige och har du dessutom en madame som kan bitarna så är du ju i trygga händer och kanske kan få lite x-tra lektioner for freeeeee:D
det stämmer helt att man bör ha så mycket på fötterna som man kan innan man går ner i "den tysta världen". det vi kallar
dykning här i norden kallas för extrem dykning i andra länder av den anledingen att det är både kallt och mörkt.
ha en supernice semester nu.

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Såja, tillbaka igen! Gött var det :) Finns många stora fiskar i röda havet, och pyramiderna är stora :)

Ska fortsätta med bygget i veckan. Men en fråga till er som kan:
Är här någon som kommer ihåg vilket moment APE-dragstängerna ska dras med? Det är inte samma moment som till original-stängerna. Har slarvat bort mina siffror...

krille krokodil

Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såja, tillbaka igen! Gött var det :) Finns många stora fiskar i röda havet, och pyramiderna är stora :)

Ska fortsätta med bygget i veckan. Men en fråga till er som kan:
Är här någon som kommer ihåg vilket moment APE-dragstängerna ska dras med? Det är inte samma moment som till original-stängerna. Har slarvat bort mina siffror...

mmmm, många fiskar blir det, blev det apparatdyk då eller fegade du med sugrör?? Nej det spelar nog ingen roll egentligen när man är på ett sådant ställe. Vad har tjejen för utb, PADI, NAUI,CMAS:va

Du skall veta att det var en bedrift att få ner kartongen full med allt nytt godis till moppen från hyllan, men nu har jag dragstängerna här.
Vet inte om du vill ha uppgifterna på APE dragstängerna till toppen eller vevhuset men jag tar alla för att vara på säkra sidan.

dragstänger vevhus monteringmoment 8ft lbs
vevhusmutter moment 20-22ft lbs

dragstänger topplock monteringsmoment 12-15ft lbs
topplocksmutter (APE-muttern) moment 36-42 ft lbs

jaha das vas alle tror jag, kul att hjälpandet kan vara det omvända ibland.
snart kommer jag nog ösa dig med PM ang bygget då allt börjar komma på plats:D :D

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
mmmm, många fiskar blir det, blev det apparatdyk då eller fegade du med sugrör?? Nej det spelar nog ingen roll egentligen när man är på ett sådant ställe. Vad har tjejen för utb, PADI, NAUI,CMAS:va

Du skall veta att det var en bedrift att få ner kartongen full med allt nytt godis till moppen från hyllan, men nu har jag dragstängerna här.
Vet inte om du vill ha uppgifterna på APE dragstängerna till toppen eller vevhuset men jag tar alla för att vara på säkra sidan.

dragstänger vevhus monteringmoment 8ft lbs
vevhusmutter moment 20-22ft lbs

dragstänger topplock monteringsmoment 12-15ft lbs
topplocksmutter (APE-muttern) moment 36-42 ft lbs

jaha das vas alle tror jag, kul att hjälpandet kan vara det omvända ibland.
snart kommer jag nog ösa dig med PM ang bygget då allt börjar komma på plats:D :D

Det blev både och. Snorkling en dag, och dykning med tuber en dag. Hyrde en båt med personal och åkte ut till korallreven. Fint var det :) Tjejen har PADI-utbilding.

Hehe, så du har rivit ner lådan med godis :tummenupp Gött. Vad är det mer i lådan? Något som ska på denna vintern?
Det var siffrorna till dragstängerna till toppen jag var ute efter! Tackar så mycket! :tummenupp Motorn ska förhoppningsvis ihop imorgon. Cylinderraden och toppen ska på. Kammarna ska i och tajmas om. Vet inte hur långt jag hinner, men får jag i motorn i ramen så är det bra. Men jag är inte säker på att jag hinner så långt. Vi får se! Tackar igen för siffrorna!
Ja, PM:a på du :tummenupp

krille krokodil

Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Det blev både och. Snorkling en dag, och dykning med tuber en dag. Hyrde en båt med personal och åkte ut till korallreven. Fint var det :) Tjejen har PADI-utbilding.

Hehe, så du har rivit ner lådan med godis :tummenupp Gött. Vad är det mer i lådan? :tummenupp

en sådan här....du kanske känner igen den:D :tummenupp

Bifogat

• DSC00141.JPG
    DSC00141.JPG
    155.8 KB · Visningar: 126
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...