Vinterns modifieringar! 1195 cc, större turbo mm. mm.

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Man ska kanske börja åka chopper med turbo för man slipper att ta hänsyn till framhjulet.:hojharley Lycka till med bygget och så hörs vi kanske på meca till sommaren. Förresten när ska du bli skåning på riktigt igen.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Idag har jag varit i ett annat garage och fått grejorna svetsade :) Bilder nedan. Notera hur wastegaten sitter. Nu ska bara stången gängas en bit och sen sitter det ihop. Stabila fästen blev det. Flex no more :) Det blev ca 1 cm frigång till oljefiltret, men det gör inget. Ett fäste sitter i wastegateklockan, och ett fäste är svetsat i avgasflänsen. Dessa fästen är sedan ihopskruvade så jag kan byta wg-klocka om jag vill. Jag kunde inte ha klockan på kompressorsidan pga. platsbrist, och inte under kompressorhuset heller eftersom det blev konstig vinkel på det hela. Rakt ut på avgassidan gick inte heller eftersom klockan då hade tagit i antingen avgasrör eller ramrör beroende på vinkel. Så jag satte klockan rakt neråt istället! Blev kanon, och wg-stången blev väldigt kort. Men det funkar säkert. Flexar inte ett dugg. Ska bara försöka gänga hela vägen som är kvar. Men det ska nog gå. Armen till luckan är svetsad i lagom vinkel nu. På bilderna nedan är alltihop provmonterat. Ser bra ut :) Finns bilder på wg:n också.
 

Bifogat

  • 45 (Medium).JPG
    45 (Medium).JPG
    85.9 KB · Visningar: 138
  • 54 (Medium).JPG
    54 (Medium).JPG
    63.2 KB · Visningar: 101
  • 62 (Medium).JPG
    62 (Medium).JPG
    52.1 KB · Visningar: 134
  • 63 (Medium).JPG
    63 (Medium).JPG
    48.5 KB · Visningar: 123
  • 66 (Medium).JPG
    66 (Medium).JPG
    38.9 KB · Visningar: 103

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Man ska kanske börja åka chopper med turbo för man slipper att ta hänsyn till framhjulet.:hojharley Lycka till med bygget och så hörs vi kanske på meca till sommaren. Förresten när ska du bli skåning på riktigt igen.

Hehe, nja, chopper är inget för mig... lite svårsvängt :D Men gott om plats finns det ju! Tackartackar. Japp, vi ses nog där, jag kommer att köra dit många gånger.
Känner mig fortfarande som skåning, så jag hoppas jag är det fortfarande! :) Men jag stannar nog här ett bra tag. En del av jobben jag vill ha finns runt Göteborg. Men även i tyskland och england, så vi får se!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?

Se proffsig skiss nedan:
 

Bifogat

  • Skiljevägg.JPG
    Skiljevägg.JPG
    86.5 KB · Visningar: 114

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?

Se proffsig skiss nedan:

Har du jobbat som grafiker?

:tungan
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?

Se proffsig skiss nedan:



Helt riktigt så skulle en skiljevägg göra rejäl skillnad i spoolup i detta fall

Problemet är med denna grenrörs konstruktion är att en mellan vägg får utstå allt för mycket värme och sönderfaller helt enkelt ( kolar ur)


Jag har provat detta fler än en gång kan man säga ( även med rostfritt)


enda lösningen är att ha mera fallhöjd på rören ( bättre vinkel)

Men då tappar man på oljereturen
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Så jag satte klockan rakt neråt istället! Blev kanon, och wg-stången blev väldigt kort. Men det funkar säkert. Flexar inte ett dugg. Ska bara försöka gänga hela vägen som är kvar. Men det ska nog gå. Armen till luckan är svetsad i lagom vinkel nu. På bilderna nedan är alltihop provmonterat. Ser bra ut :) Finns bilder på wg:n också.

Tjiiing för att vara med vid första oljefilterbytet, tror jag kommer få lära mig en hel del svordomar på det Skånska viset:D FAAAAN vad trångt det blev med filtret, eller är det bilden som ljuger:va
Men och andra sidan verkar du ha fått till ett förhållandevis stort avstånd till framdäcket, hur långt är det mellan turbon och gummit:va
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?

Se proffsig skiss nedan:

Det ser värre ut på bilden är vad det är, men en vägg hade nog hjälp en del. Jag vill inte ha returpump (dyrt), så jag kör med grenröret så :rolleyes:

Helt riktigt så skulle en skiljevägg göra rejäl skillnad i spoolup i detta fall

Problemet är med denna grenrörs konstruktion är att en mellan vägg får utstå allt för mycket värme och sönderfaller helt enkelt ( kolar ur)


Jag har provat detta fler än en gång kan man säga ( även med rostfritt)


enda lösningen är att ha mera fallhöjd på rören ( bättre vinkel)

Men då tappar man på oljereturen

Ajdå, är det så jävligt? Men om man bara gör en liten vägg som inte går hela vägen ner till flänsen? Eller bygger upp en radie mot väggen med svetsen? Men det har du säkert provat redan...
Mer fallhöjd på rören kan jag nog inte ha utan returpump.

Tjiiing för att vara med vid första oljefilterbytet, tror jag kommer få lära mig en hel del svordomar på det Skånska viset:D FAAAAN vad trångt det blev med filtret, eller är det bilden som ljuger:va
Men och andra sidan verkar du ha fått till ett förhållandevis stort avstånd till framdäcket, hur långt är det mellan turbon och gummit:va

Hehe, nädå, det är inte så svårt att byta. Det är bara att skruva av de tre bultarna till avgaspipan så följer wastegaten med :tummenupp Tar två minuter! Blev ju lite trångt, men eftersom fästet är svetsat i avgasflänsen till pipan så är det inga problem.

Ska kolla avståndet till framhjulet nästa gång jag är i garaget!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ver en sväng i garaget ikväll, men det var så jävla kallt så jag stannade inte så länge. Satt mest och mätte på övre stötdämparfästet så jag kan fräsa till en "adapter" så GSX-R1000-dämparen passar. Ska se om polaren kan fräsa adaptern snart. Ska lyfta upp hojen på pallbockar också, så jag kan skruva av svingen och den gamla dämparen med länkage. Sen ska det nya länkaget passas in också, men det borde gå bra.

Upptäckte att jag har ganska mycket plats i "urgröpningen" på undersidan av tanken, och där ska jag nog sätta fast burken till vevhusventilationen. Ska bygga en burk i rostfritt stål med två anslutningar i sidorna, till ventilation utåt och till slangen från ventilkåpan, och en anslutning neråt till slangen från vevhuset. Jag har ett svarvat rör som gängas ner i motorkåpan istället för locket i oljepåfyllningshålet, och därifrån kommer slangen som går in i undersidan av vevhusventilationsburken.
 

Bifogat

  • 67 (Medium).JPG
    67 (Medium).JPG
    76.4 KB · Visningar: 99
  • 71 (Medium).JPG
    71 (Medium).JPG
    51 KB · Visningar: 88

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Upptäckte att jag har ganska mycket plats i "urgröpningen" på undersidan av tanken, och där ska jag nog sätta fast burken till vevhusventilationen..

Känner du att platsen inte räcker till så vet jag en bra medicin mot det.....:D
Men det kan vi diskutera när vi e apfulla imorrnkväll! :tummenupp

Hörs
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Känner du att platsen inte räcker till så vet jag en bra medicin mot det.....:D
Men det kan vi diskutera när vi e apfulla imorrnkväll! :tummenupp

Hörs

Hehe, jag vet nog vad du syftar på :D Var det slägga eller gummiklubba som du knackade lite lätt med? :D Men det funkar ju fint :tummenupp

Öl e gott. Duger fläskfilé? Lina lagar, jag kan inte :rolleyes:

Jag fick ett roligt samtal från svingbyggaren Christer idag. Det rör på sig :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Idag blev det lite gjort i garaget igen! Äntligen hade jag tid över...
Den gamla svingen med bakdämpare och länkage skruvade jag av, och började inpassningen av de nya grejorna. Det tog stopp ganska omgående. Hur övre stötdämparfästet ska se ut och fungera vet jag efter lite diskussion med mig själv, och det ska tillverkas på måndag (om jag hinner). Länkaget passade inte fästena i ramen, se bild nedan. Den var 5 mm för bred, så fräsen på skolan får jobba lite nästa vecka. Så nästa vecka ska det passa. Svingen är inte klar än, men han jobbar på. Långsamt med säkert.

Innan hade jag 13 mm fall på oljan (från turbinaxel till oljenivån), och nu har jag tydligen lyckats så bra att jag har fått hela 25 mm fall! :) Vetefan hur det gick till. Turbon är större, men det var nog tack vare att jag vinklade om flänsplattan. Jaja, skit samma hur det gick till, bara det gick till.

Jag passade även in intercoolern, så nu passar den också. Blev lite annan vinkel på röret in, så jag fick kapa lite och bygga om slangen mellan turbo och ic med vinkelslipen. Luktade som om jag hade börnat i garaget.

Måste fixa oljeslang till turbon i veckan. När jag har den så är allt mellan motor och framhjul redo att monteras permanent (eller till nästa växellådsras). Grenrör, turbo, oljekyl och intercooler är inpassat och redo att skruvas fast.

Nu är det inte så mycket kvar att göra! :cpparty :cpparty

Bild 1: Hmmm... Vilken ska jag välja?
Bild 2: Länkaget passar inte, men snart gör det.
Bild 3: IC inpassad tillsammans med resten av gå-fort-grejorna.
Bild 4: Samma som ovan. Japp, där är lika mycket plats som innan. Kameran ljuger.
Bild 5: Andra sidan.
Bild 6: Så här lång blir den med nya svingen och bakhjulet så långt bak det går. Dvs. original hjulbas +13 cm. Kommer självklart att gå att köra med original hjulbas också, precis som jag gjort hela tiden innan.
 

Bifogat

  • 74 (Medium).JPG
    74 (Medium).JPG
    75.4 KB · Visningar: 74
  • 75 (Medium).JPG
    75 (Medium).JPG
    32.9 KB · Visningar: 69
  • 77 (Medium).JPG
    77 (Medium).JPG
    55.1 KB · Visningar: 85
  • 79 (Medium).JPG
    79 (Medium).JPG
    51.6 KB · Visningar: 77
  • 80 (Medium).JPG
    80 (Medium).JPG
    55 KB · Visningar: 85
  • 82 (Medium).JPG
    82 (Medium).JPG
    82.7 KB · Visningar: 134

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Efter du övat upp dig och blivit startdemon, så ska det bli kul och se vilka tider det blir på strippen.:tummenupp
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Måste fixa oljeslang till turbon i veckan. När jag har den så är allt mellan motor och framhjul redo att monteras permanent (eller till nästa växellådsras).

Schysst:tummenupp du en fråga, är det någon speciell växel den brukar pajja på eller är det random:va Tänkte bara för min 3:a ser inge rolig ut alls och måste bytas ialla fall.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Efter du övat upp dig och blivit startdemon, så ska det bli kul och se vilka tider det blir på strippen.:tummenupp

Hehe, någon startdemon lär jag inte bli, men jag kan nog ha kul på min hoj ändå. Man behöver ju inte vara bäst för att ha kul :) Men det ska ändå bli kul att se vad man kan prestera på strippen.

Schysst:tummenupp du en fråga, är det någon speciell växel den brukar pajja på eller är det random:va Tänkte bara för min 3:a ser inge rolig ut alls och måste bytas ialla fall.

Jadu, när min låda har havererat så har det varit 3:an två gånger och 4:an en gång. 3:an är ju hyfsat belastad, men egentligen borde 4:an och 5:an vara mer belastade eftersom man får släppa av hela tiden på 3:an pga. att det går på bakhjulet. Det får man iofs göra lite då och då på 4:an också.

Det första haveriet på 3:an berodde på att utgående lager gick åt pipan, så det var inte drevens fel, men de rensades totalt. Andra gången vet jag inte. En tand gick av ändå nere vid roten. Samma när 4:an kastade in handduken.

Men ser 3:ans drevpar lite tråkiga ut så kan det vara en bra idé att byta nu så du slipper klyva motorn under högsäsong.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jadu, när min låda har havererat så har det varit 3:an två gånger och 4:an en gång. 3:an är ju hyfsat belastad, men egentligen borde 4:an och 5:an vara mer belastade eftersom man får släppa av hela tiden på 3:an pga. att det går på bakhjulet. Det får man iofs göra lite då och då på 4:an också.

Det första haveriet på 3:an berodde på att utgående lager gick åt pipan, så det var inte drevens fel, men de rensades totalt. Andra gången vet jag inte. En tand gick av ändå nere vid roten. Samma när 4:an kastade in handduken.

Men ser 3:ans drevpar lite tråkiga ut så kan det vara en bra idé att byta nu så du slipper klyva motorn under högsäsong.

....men du bytte väll utgående lagret till ett annat elakare va :va
hur gjorde du med spåret som originallagret har för att hålla sig på plats, blev det lagerlåsning eller gjordes det andra habrovinker :va
vidare undrar jag ju vad du gjorde åt det glada nållagret på motsatt sida. byttes det till annat eller, ser ju inte allt för vanligt ut för att man tror att man skall stöta på en uppsjö av dom i olika alternativ direkt :D

jo, 3:an där är riktigt gropig och detta trots atm tryck :hihi
fan, vi kan kanske lägga in en X-tra gren på midsommarfesten då "längdkast med 3:ans drev" om man behöver byta dessa på löpande
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tyvär så är den enkla sanningen om växellådor att åker man turbo

eller med mycke effekt så går det INTE att byta bara vissa drev

Tyvär så börjar ju dessa motorer bli lite sällsynta så svårigheten att hitta kompletta fina lådor är hög


Under mina 10 år med FZR 1000 Turbo så gjorde jag den upptäckten mer än en gång

Byttes bara dom dåliga dreven så gick den inte många mil innan det var dags igen

Byttes dock båda axlarna komplett så gick den väldigt länge


Här kommer säkert att komma innlägg som protesterar

Men det skiter jag i:yoparty , Allt har med nytjandegraden att göra

Det finns ALLTID dom som säger sig klara sig utan ditt och datt , Men hur hårt kör dessa personer

Offtast baserar jag mina innlägg på att man kör skiten ur grejorna

( varför annars trimma??) Nåja nu har ja varit dryg tillräckligt:huvet


Ser fint ut ditt bygge , Ska bli spännande å se vad för effekt det blir


Hur var de hadde du portat å donat?? Annars är det att rekomendera

Samt ventilfjädrar å lite kamaxel , En lika stor aha upplevelse lär vänta dig så som när du började med Lillturbon hihi


Agget är gott för ca 360 hk:yoparty :yoparty
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
....men du bytte väll utgående lagret till ett annat elakare va :va
hur gjorde du med spåret som originallagret har för att hålla sig på plats, blev det lagerlåsning eller gjordes det andra habrovinker :va
vidare undrar jag ju vad du gjorde åt det glada nållagret på motsatt sida. byttes det till annat eller, ser ju inte allt för vanligt ut för att man tror att man skall stöta på en uppsjö av dom i olika alternativ direkt :D

jo, 3:an där är riktigt gropig och detta trots atm tryck :hihi
fan, vi kan kanske lägga in en X-tra gren på midsommarfesten då "längdkast med 3:ans drev" om man behöver byta dessa på löpande

Nix, jag satte i original lager igen. Bytte alla när jag ändå höll på. Orkade inte hålla på att fräsa spår till låsringar och sånt... :rolleyes: Kostade "endast" 2000:- för fyra nya lager! Billigt och bra... Kullagerna kostade 600:- styck och nållagerna 400:- styck.

Hehe, den där grenen till midsommarfirandet var en bra idé :D Jag har gott om "ammunition". Räcker nog till alla. Eller, ja, räcker till iallafall 6 personer :)


Tyvär så är den enkla sanningen om växellådor att åker man turbo

eller med mycke effekt så går det INTE att byta bara vissa drev

Tyvär så börjar ju dessa motorer bli lite sällsynta så svårigheten att hitta kompletta fina lådor är hög


Under mina 10 år med FZR 1000 Turbo så gjorde jag den upptäckten mer än en gång

Byttes bara dom dåliga dreven så gick den inte många mil innan det var dags igen

Byttes dock båda axlarna komplett så gick den väldigt länge


Här kommer säkert att komma innlägg som protesterar

Men det skiter jag i:yoparty , Allt har med nytjandegraden att göra

Det finns ALLTID dom som säger sig klara sig utan ditt och datt , Men hur hårt kör dessa personer

Offtast baserar jag mina innlägg på att man kör skiten ur grejorna

( varför annars trimma??) Nåja nu har ja varit dryg tillräckligt:huvet


Ser fint ut ditt bygge , Ska bli spännande å se vad för effekt det blir


Hur var de hadde du portat å donat?? Annars är det att rekomendera

Samt ventilfjädrar å lite kamaxel , En lika stor aha upplevelse lär vänta dig så som när du började med Lillturbon hihi


Agget är gott för ca 360 hk:yoparty :yoparty

Hmm, ja, konstigt nog verkar det vara så. Varför vet jag inte. Men som du skriver så är det liiite svårt att hitta fräscha kompletta lådor... Och som student har jag nog inte råd med det ändå :rolleyes: Undrar vad det kostar att bygga en helt ny låda? Iofs kan man kanske köra med sina gamla axlar, så då borde det kosta runt 14-15000:- för 5 drevpar (10 drev) :D Har för mig att treans drev kostar 1424:- resp 1470:-. Kanske håller lite längre då! Jag hittade två kompletta axlar i fint skick för 3000:- för något år sedan, men då hade jag inte heller några pengar. Menmen, jag får köra med plocklådor tills ekonomin blivit bättre!
Kanske kommer lådan att hålla lite bättre trots högre effekt eftersom en digital laddtrycksstyrning ska monteras. Då kan jag knappa bort mycket laddtryck på låga varv. Jag frågade Marklund om han tyckte det verkade vettigt, och fick ett norrländskt sugande ljud till svar. Så jag tror det var ett "ja".

Ja, det ska bli väldigt kul att se hur mycket pulver den lämnar. Hoppas bara jag får upp trycket i bänken, men det ska nog gå.

Jepp, den är portad av Mats på MP-Racing. Blev en ProStreet-portning, (mellan Street och Race), och Mats är ju hemskt duktig på det där med portning. Blev många timmar lagda på min topp, allt ska ju bli perfekt när han gör något... Kör fortfarande med original ventiler, men skulle vilja ha lite större. Men det för bli en senare fråga.

Det där med kamaxlar och fjädrar, vad finns det förnågot roligt till min motor? Och till vilka priser?
Jag tajmade om kammarna lite så den ska kunna andas lite bättre på topp (mer effekt :) ), och är det lagom med 110/110 lobecenter vid 1 mm lyft? Jag satte dem till det. Körde 105/105 innan. Eller ska jag ännu högre kanske? Läste någonstans att 1100R:en trivs absolut bäst med runt 112 grader, men det var kanske rena racemotorer som bara går på höga varv som de menade.

360 hk? Dit måste jag ju nå :)

Hoppas kopplingen håller ihop också. Men med laddtryckslockup så gör den kanske det :) (Om den hinner bli klar tills dess)
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
[
Jepp, den är portad av Mats på MP-Racing. Blev en ProStreet-portning, (mellan Street och Race), och Mats är ju hemskt duktig på det där med portning. Blev många timmar lagda på min topp, allt ska ju bli perfekt när han gör något... Kör fortfarande med original ventiler, men skulle vilja ha lite större. Men det för bli en senare fråga.

Det där med kamaxlar och fjädrar, vad finns det förnågot roligt till min motor? Och till vilka priser?
Jag tajmade om kammarna lite så den ska kunna andas lite bättre på topp (mer effekt :) ), och är det lagom med 110/110 lobecenter vid 1 mm lyft? Jag satte dem till det. Körde 105/105 innan. Eller ska jag ännu högre kanske? Läste någonstans att 1100R:en trivs absolut bäst med runt 112 grader, men det var kanske rena racemotorer som bara går på höga varv som de menade.

360 hk? Dit måste jag ju nå :)

Ska bli kul och se hur mycke pulver du får i snurran.:tummenupp

Också kul att se skillnaden på din motor och min.
Min blir portad av Dr Bike och med likadan turbo som du.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ska bli kul och se hur mycke pulver du får i snurran.:tummenupp

Också kul att se skillnaden på din motor och min.
Min blir portad av Dr Bike och med likadan turbo som du.

Ja, det ska bli kul att se. Ska vi ha hästkraftsrejs? :D Nu har du ju liiiite modernare motor med lite bättre utgångmaterial i toppen (tror jag, den är ju trots allt 15 år nyare) och säkert grövre insugsgrejor mm, men det får jag kompensera med högre laddtryck :D Iofs har jag mer volym än vad du har, så det blir kanske jämnt. Jaja, vi får se! :)
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top