smen
Intressanta män luktar diesel
Man ska kanske börja åka chopper med turbo för man slipper att ta hänsyn till framhjulet. Lycka till med bygget och så hörs vi kanske på meca till sommaren. Förresten när ska du bli skåning på riktigt igen.
Man ska kanske börja åka chopper med turbo för man slipper att ta hänsyn till framhjulet. Lycka till med bygget och så hörs vi kanske på meca till sommaren. Förresten när ska du bli skåning på riktigt igen.
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?
Se proffsig skiss nedan:
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?
Se proffsig skiss nedan:
Så jag satte klockan rakt neråt istället! Blev kanon, och wg-stången blev väldigt kort. Men det funkar säkert. Flexar inte ett dugg. Ska bara försöka gänga hela vägen som är kvar. Men det ska nog gå. Armen till luckan är svetsad i lagom vinkel nu. På bilderna nedan är alltihop provmonterat. Ser bra ut Finns bilder på wg:n också.
Skulle du inte tjäna mycket på att svetsa in en skiljevägg i grenröret mellan pipa 2 och 3 för att hindra pulserna från att gå in i den motsatta grenrörspipan då vinkeln mot flänsen är ganska flack?
Se proffsig skiss nedan:
Helt riktigt så skulle en skiljevägg göra rejäl skillnad i spoolup i detta fall
Problemet är med denna grenrörs konstruktion är att en mellan vägg får utstå allt för mycket värme och sönderfaller helt enkelt ( kolar ur)
Jag har provat detta fler än en gång kan man säga ( även med rostfritt)
enda lösningen är att ha mera fallhöjd på rören ( bättre vinkel)
Men då tappar man på oljereturen
Tjiiing för att vara med vid första oljefilterbytet, tror jag kommer få lära mig en hel del svordomar på det Skånska viset FAAAAN vad trångt det blev med filtret, eller är det bilden som ljuger
Men och andra sidan verkar du ha fått till ett förhållandevis stort avstånd till framdäcket, hur långt är det mellan turbon och gummit
Upptäckte att jag har ganska mycket plats i "urgröpningen" på undersidan av tanken, och där ska jag nog sätta fast burken till vevhusventilationen..
Känner du att platsen inte räcker till så vet jag en bra medicin mot det.....
Men det kan vi diskutera när vi e apfulla imorrnkväll!
Hörs
Måste fixa oljeslang till turbon i veckan. När jag har den så är allt mellan motor och framhjul redo att monteras permanent (eller till nästa växellådsras).
Efter du övat upp dig och blivit startdemon, så ska det bli kul och se vilka tider det blir på strippen.
Schysst du en fråga, är det någon speciell växel den brukar pajja på eller är det random Tänkte bara för min 3:a ser inge rolig ut alls och måste bytas ialla fall.
Jadu, när min låda har havererat så har det varit 3:an två gånger och 4:an en gång. 3:an är ju hyfsat belastad, men egentligen borde 4:an och 5:an vara mer belastade eftersom man får släppa av hela tiden på 3:an pga. att det går på bakhjulet. Det får man iofs göra lite då och då på 4:an också.
Det första haveriet på 3:an berodde på att utgående lager gick åt pipan, så det var inte drevens fel, men de rensades totalt. Andra gången vet jag inte. En tand gick av ändå nere vid roten. Samma när 4:an kastade in handduken.
Men ser 3:ans drevpar lite tråkiga ut så kan det vara en bra idé att byta nu så du slipper klyva motorn under högsäsong.
....men du bytte väll utgående lagret till ett annat elakare va
hur gjorde du med spåret som originallagret har för att hålla sig på plats, blev det lagerlåsning eller gjordes det andra habrovinker
vidare undrar jag ju vad du gjorde åt det glada nållagret på motsatt sida. byttes det till annat eller, ser ju inte allt för vanligt ut för att man tror att man skall stöta på en uppsjö av dom i olika alternativ direkt
jo, 3:an där är riktigt gropig och detta trots atm tryck
fan, vi kan kanske lägga in en X-tra gren på midsommarfesten då "längdkast med 3:ans drev" om man behöver byta dessa på löpande
Tyvär så är den enkla sanningen om växellådor att åker man turbo
eller med mycke effekt så går det INTE att byta bara vissa drev
Tyvär så börjar ju dessa motorer bli lite sällsynta så svårigheten att hitta kompletta fina lådor är hög
Under mina 10 år med FZR 1000 Turbo så gjorde jag den upptäckten mer än en gång
Byttes bara dom dåliga dreven så gick den inte många mil innan det var dags igen
Byttes dock båda axlarna komplett så gick den väldigt länge
Här kommer säkert att komma innlägg som protesterar
Men det skiter jag i , Allt har med nytjandegraden att göra
Det finns ALLTID dom som säger sig klara sig utan ditt och datt , Men hur hårt kör dessa personer
Offtast baserar jag mina innlägg på att man kör skiten ur grejorna
( varför annars trimma??) Nåja nu har ja varit dryg tillräckligt
Ser fint ut ditt bygge , Ska bli spännande å se vad för effekt det blir
Hur var de hadde du portat å donat?? Annars är det att rekomendera
Samt ventilfjädrar å lite kamaxel , En lika stor aha upplevelse lär vänta dig så som när du började med Lillturbon hihi
Agget är gott för ca 360 hk
Ska bli kul och se hur mycke pulver du får i snurran.
Också kul att se skillnaden på din motor och min.
Min blir portad av Dr Bike och med likadan turbo som du.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |