Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
en sådan här....
Jag gissar på en TD04HL-16T med 7:ans raka avgashus med 2,5" avgasfläns....
en sådan här....
Jag gissar på en TD04HL-16T med 7:ans raka avgashus med 2,5" avgasfläns....![]()
en sådan här....du kanske känner igen den![]()
![]()
Förresten, jag hittade en knapp på min elvisp där det står "Turbo".
Motorn är ihopsatt, så nu är den på 1195 cc!Hann inte slänga in den i ramen igår, men imorgon borde det bli av. Lite jobbigt att hinka i den själv, så herr Silverryggen får hjälpa till
Och JA, min gradskiva är rosa och lila... Färgen i skrivaren tog slut
![]()
Hehe, jajjemänHaft en "turbo" dammsugare och äger för tillfället ett styck dito duschmunstycke.. Får jag vara med i klubben?![]()
Annars (i vanlig ordning) imponerad av dina färdigheter..![]()
Ska försökaKeep up the good work!
Nja, jag hade gärna hunnit lite längre. Ta en titt på första inlägget i denna tråden så ser du att det är mycket kvar... Vill gärna vara klar i mars/aprilSer trevligt utDu verkar ju ligga hyggligt till rent tidsmässigt
![]()
Nämen har man fått till ett motorstöd ser jag![]()
du anar inte hur avis jag är på att du är påväg ihop, själv har det inte riktigt vänt än![]()
Har också en elvisp där det finns en "turbo" knapp, den skar lagrenan på i förra veckans muffinsbak. hoppas det inte är ett genomgående drag hos saker med "turbo" på sig för då blir det en kort säsong![]()
Motorstöd är bra att haJag lånade detta stödet av VR-8. Blev mycket lättare att skruva!
Nja, motorn är ju ihop, men som jag skrev ovan, jag har en del kvar att göra...![]()
Hehe, skar den? FestligtMenmen, det är rejsing! Hoppas inte hojen skär bara, det kan bli lite dyrare. Hur mycket har du kvar att göra innan din hoj rullar ut med turbo?
det är rätt mycket det. jag spräckte blocket och som du kanske kommer ihåg så är jag begåvad med en vänligt sinnad bror som svetsar lättmetall, så jag var där i kväll och hämtade hem blockhalvan som skall putsas till för att bli riktigt plan. skall försöka att bygga en trädocka för veven i morgon då jag skall skicka iväg vev, stakar och kolvar på invägning och balansering i början på veckan. sen är det ju det där att sluta i tid du vet, man kan ju liksom modda nästan allt på moppen men man skall ju ut och åka helst det här året så det måste hittas en naturlig gräns för det annars är man väll inte klar för om 3år eller så![]()
men man kan väll säga att dom tre tyngsta grejorna är grenrör, plenum och ECU för sprut och tändning. dom är inte ens i närheten av "klart" sedan finns det säkert 1K grejor till som behöver en hand du vet![]()
Kolla i "garaget" så ser du på ett ungefär hur kritiskt det är
ja j-vlar vad fort det gick att göra muffinsen, men som du säger blev det ju dyrare än vad det brukar.......som vanligt![]()
Jo, man kan modda och modda och man blir aldrig färdig. Någonstans måste man sluta. Jag vill ju byta kåpor också... Har en "idolhoj", se bild nedan. Han har utgått från MV-Agusta racekåpor, och moddat lite här och där. Snyggt är bara förnamnet... Baken ser ut som någon GP-bak, t.ex. Honda RS250. Hela hojen på bilden ser riktigt vass och strömlinjeformad ut om men snygga linjer. Men jag tror inte att han säljer kåpor (iallafall inte billigt...) så det är tur att jag har jobbat på en glasfiberfirma. Pedrosas RS250 (när han körde sådant) hade väldigt snygga kåpor, men får jag tag i några likadana kraschkåpor (finns att få tag i) så tror jag inte de passar eftersom min hoj är en 1100 (nu 1200) och Pedrosas är en rejs-250... en 250 är ganska liten... Då är det nog större chans att det går att kränga på MV:ns rejskåpor tillsammans med en Honda RS250 bak. Helst i kolfiber, men det kostar lite för mycket. Annars får jag väl försöka hitta beggade MV rejskåpor i glasfiber och gjuta av dem i kolfiber. Eller skita i att gjuta av dem och lacka dem svarta istället. Eller skita i alltihop och köra med min GSX-R 1000 kåpor.
Kul o läsa att det går bra för er! Den där moppen kommer bli duktigt elak, hehe.
Vad är det för status på svingen i nuläget?
Läckert! Nä, klockan på andra sidan ska inte vara nåt problem, det blir inga långvariga studer med "på gränsen til smältpunkt" på en hoj, dessutom är det ju lite luft emellan. Urrk, en annan får prestationsångest har ju inte kommit nånstans![]()
Får köpa mig en hoj till att ha vid sidan om projektet![]()
Uppstart nästa helg?![]()
Man får göra det ja. Man har ju iallafall gjort något om man missar håletSikta så högt som möjligt. Missar du målet har du ändå kommit långt! Får kika förbi ngn dag å kika på din hoj. Bara att hojta till om du behöver mekhjälp.
Visst är det skönt när man har fått upp ångan i garaget !![]()
Om du ska meka imorgon skulle du kunna mäta diametern för luftfiltret.
Tänkte beställa filter till min, men huset är hos smeden som lägger igen hålet där dumpen satt.
Ja, det är det verkligen. Nu känns det att det går framåt! Gött![]()
Inloppet har 70 mm ytterdiameter. Mätte nyss!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |