Vinterpyssel med Hertigen!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det nya rodret var för jävla fint live, va sa vi det gör väl 2,5 häst minst...:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det nya rodret var för jävla fint live, va sa vi det gör väl 2,5 häst minst...:D

Läste precis på webben att eftersom det är eloxerat istället för lackat så kan man räkna styvt på 3,7hk omappat! :sportbike_kan_se_sig_akterseglad_i_sommar

Men sen hitta jag eBay och köpte 2,3hk till, 5 nya bara så där! Bäst ni håller till höger sen :rolleyes:
 

Bifogat

  • 4hk.JPG
    4hk.JPG
    22.5 KB · Visningar: 120

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Nope, vill ju inte riskera att repa den nya tanken i onödan så provstart blir det inte förrän nån gång i Mars kanske.. Men sen så, kommer vina över hela Årsta när jag laddar på i tunneln :yoparty Sen ska Hertigen in hos Tommy & Crew @ Effektbolaget för att vrida ur de sista hästarna.

Har vägt bra länge mellan enkelheten/supporten på en PCIII'a eller göra det på riktigt med en TuneBoy, men slog idag till på en TB :tummenupp
Även beställt nya handtag, lite plastdelar, styrändar osv. Nya justerbara fotpinnar har jag mailat om för pris, samt att killen som ska CNC'a ett par nya broms- & kopplingsgrepp borde vara klar för beställning vilken dag som helst. Dock dröjjer det väl en stund innan man fått hem något, men sen så.. :yoparty Ska du ha in HorHondan här sen när du ger upp? Grannen drar nog 12dec. som det ser ut nu, skulle ringt dig i helgen & berättat men glömde bort. Let me know!

Tyckte att du hade rätt bra med effekt i dubbel stånkan redan innan men det är klart att du ska ha TB o bänka joddlaren nu när du har trixat dit filter o trattar från en jumbojet :tummenupp
Inte myckte orginaldelar kvar på den där nu :yoparty


Jupp, jag flyttar till Nacka i dec så det skulle ju passa bra att ha skökan hos dig.
Kan dock va så att det börjar klia förmycket i meckfingrarna i nov så jag får muta en polare i tullinge, men det är ju en jävla bit dit.
O nu börjar det bli lite trixigt med morgon dimma med tillhörande is....
Hör av mig om hur det blir.

Keep up the pimping!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Köpt på mig lite mer kul nu :tummenupp

En "riktig" kamera så ni får se lite bättre vad som händer, G2 Throttle cams och sKit tUfFa sockor till vätskebehållarna på styret är på ingång :yoparty

0000_G2_Ergonomics_Throttle_Cam_System.jpg
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Då jag fick världens roligaste PM efter att ha lagt upp förra inlägget så måste jag bara fortsätta :D

Blev idiotförklarad för att jag köpt "svettband" till kopplings- & bromsvätskebehållarna. Riktigt kul PM, men bäst av allt var utskällningen för att jag är en posör :D Då jag ÄR en posör av rang (och som inte skäms för det heller) så måste jag bara visa lite av delarna som kom idag på posten..

Paket från Lelles MC. Bra service & riktigt trevlig rabatt av Ragge :tummenupp

Bild0313.jpg


Nya styrändarna

Bild0362.jpg


Nya handtagen

Bild0332.jpg


Men, bäst av allt.. Orange'a stripes, KTM orginal så klart! :väntar_spänt_på_nästa_PM

Bild0325.jpg


Fick även med nya kåpor till framlampan, har en liten idé som kanske kan funka, vi får se.. Update kommer!

Denna tråd kommer jag definitivt att följa, man blir ju nästan sugen på en SuperDuke själv :)

Slå till! En vanlig 05-06 får man ju för bra pengar numera. Skiljer inte så mycket mot den uppdaterade 07'an rent tekniskt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Köpt på mig lite mer kul nu :tummenupp

En "riktig" kamera så ni får se lite bättre vad som händer, G2 Throttle cams och sKit tUfFa sockor till vätskebehållarna på styret är på ingång :yoparty

0000_G2_Ergonomics_Throttle_Cam_System.jpg

Är jag dum i huvet eller är det bara enkelvajer på SD?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Din joddlarmoppe kommer se fin ut bervid min tricolor-färgade skönhet.:tummenupp

Eller bakom...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är jag dum i huvet eller är det bara enkelvajer på SD?

Nej'rå, missvisande bild bara, googlade på G2 och tog första bästa. Dubbelvajer.

Din joddlarmoppe kommer se fin ut bervid min tricolor-färgade skönhet.:tummenupp

Eller bakom...

Klart jag kan ligga bakom en stund, det är ju alltid roligare att köra om än köra ifrån :hej

BTW, när vi ändå har dig på tråden. Har du sett Toseland's vurpollon? Inte så långt ifrån och jefligt snygg om du frågar mig.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

Hade samma funderingar själv när jag var in på G2's site första gången. -Men hur f-n ska man fästa andra vajern då?! :va :D

Tror de kan bli succé för småbanorna då jag tycker den är lite väl abrupt i låg fart och på låga varv. Men med denna och en riktigt mappning så kommer det nog bli bra! Nu ska jag in & leta uppdateringar på din nya jacka, tror den kan bli skitsnygg när du är klar! :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nej'rå, missvisande bild bara, googlade på G2 och tog första bästa. Dubbelvajer.



Klart jag kan ligga bakom en stund, det är ju alltid roligare att köra om än köra ifrån :hej

BTW, när vi ändå har dig på tråden. Har du sett Toseland's vurpollon? Inte så långt ifrån och jefligt snygg om du frågar mig.

Den var snygg men jag tror att den vi såg smäller högre.

BTW Fan vad massa fina doningar du skaffat.:tummenupp
 

Bifogat

  • helmut 1.JPG
    helmut 1.JPG
    68.8 KB · Visningar: 102
  • helmut 2.JPG
    helmut 2.JPG
    82.8 KB · Visningar: 103

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hade samma funderingar själv när jag var in på G2's site första gången. -Men hur f-n ska man fästa andra vajern då?! :va :D

Tror de kan bli succé för småbanorna då jag tycker den är lite väl abrupt i låg fart och på låga varv. Men med denna och en riktigt mappning så kommer det nog bli bra! Nu ska jag in & leta uppdateringar på din nya jacka, tror den kan bli skitsnygg när du är klar! :tummenupp

Jo jag känner igen det där, man får vara djäkligt försiktig med spjället på Rörken.

Jag lämnade jackan till AE-tec för att sprätta bort alpinestarsmärkena och sy dit mina 70-talstygmärken.

Jag vet inte hur jag ska göra med nuvarande alpinestars-texten över axlarna på ryggen...

Om jag tar bort det måste jag ju sätta dit ngt annat. AE-tec föreslog att jag skulle ha mitt namn där. Typ "J. Karlsson". Men det känns ju lite narcissistikt för en sextiotalist att göra så, det verkar ju lite som mupparna i "Idol". Men om jag hittar ngt coolt 70-tals typsnitt så skulle det ju kanske funka? Då blir det ju retrodesignen som står ut, inte namnet, tänkte jag :va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Snyggt Henrik!:tummenupp är inget enorm fan av duken i vanliga fall men det du gör nu blir fan asbra!:tummenupp vinner du några hästar på de nya filterdoningarna eller du vill bara spara vikt?:va visserligen ger det ju mer eller mindre samma resultat men det är ju oftare man skryter med en hög effektsiffra än en låg viktsiffra menar jag:D
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top