Vinterpyssel med Hertigen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nu med bättre bilder så man ser vad som händer!


G2'orna är hemma (inga bilder). Vette tusan vilken kam som ska dit. Börjar nog med den "mittersta" och provar runt lite. För mycket ketchupeffekt vill jag inte ha på rullen..



Fick även ett nytt paket från Ragge @ Lelles MC idag. Fucka glaset på min display sent i sommras. Men nu har man en helt ny & fin display att sätta dit :tummenupp Sjukt av KTM att inte sälja själva glaset separat, galenskap! Och ja, den har samma miltal som den gamla för er som tror jag skruvar mätare!

DSC00040.jpg


DSC00043.jpg




Haha, du verkar vara en riktig projekt junkie!! nice bygge!

I år blir det ju nästan bara köpa-&-montera prylar, nästa år... Men kul att du gillar den!
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Äntligen är killen i USA som fixar ihop nya kopplings- och bromsgrepp klar, kommer bli sjukt snyggt det här :yoparty

IMG_0266.jpg
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Tjena grabben!

Faan vad du handlar o pysslar:) Det blir en rejäl blinghoj av det där.

Själv har jag inte ens kommit igång med vinterservicen:gnissla

Ja,ja vintern är lång!
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Vunnit på lotto? Fan va du fixar å trixar :tummenupp Synd att man inte har ekonomi för att göra det samma. Snyggt blir det iallafall. Dina handtag hur korta e dom? 2-3 fingrar? Letar efter nya till min men finns fan inte å få tag på :mad:
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Vågar man undra hur mycket du har tänk att plöja ner i hojen på eftermarknadsdelar?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tjena grabben!

Faan vad du handlar o pysslar:) Det blir en rejäl blinghoj av det där.

Själv har jag inte ens kommit igång med vinterservicen:gnissla

Ja,ja vintern är lång!

Är man inte snabbast får man vara snyggast
party0011.gif

Med ut på en bägare nån kväll framöver? Vi borde samla ihop ett gäng och ta en SHpub eller så, ljuga lite om vem som är snabbast osv. :D

Vunnit på lotto? Fan va du fixar å trixar :tummenupp Synd att man inte har ekonomi för att göra det samma. Snyggt blir det iallafall. Dina handtag hur korta e dom? 2-3 fingrar? Letar efter nya till min men finns fan inte å få tag på :mad:

Hade jag vunnit på lotto hade jag köpt en RC8-R, eller dom där sjukt feta fälgarna jag posta innan :yoparty

Har inte SuMo'n och SuperDuke'n samma grepp? Hmm.. Det trodde jag? Dessa finner du iaf. hos en kille som heter Ian Young på cyclecontrol.com, grymt trevlig kille som börjat göra "custom made" prylar till SD'n i allt större utsträckning. Är ännu mera godis på gång från honom. Är för 2-3 fingar BTW, beroende på hur tjocka du har :D Men om de skulle vara olika på SD VS. SM så gå ihop ett gäng och maila honom erat intresse. Det var så allt började med dessa grepp på superduke.net

Vågar man undra hur mycket du har tänk att plöja ner i hojen på eftermarknadsdelar?

Har knappt börjat :hihi Men sportbike & hans Piaggio är värre :mattias



Då det blir mycket snack om posör (Iofs. helt befogat :gnissla ) måste jag försvara mig lite för er man inte känner i livet utanför Internet, så inte folk tror man är helt oduglig på att köra.. :D

DSC01299.jpg
 
Last edited:

sportbike

Guest
[QUOTE=Henrik;
Har knappt börjat :hihi Men sportbike & hans Piaggio är värre :mattias




Såg det där :D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Inte ett dugg.
Ja e uppe i 210 papp,va kostar det att lucka kolven på din Tomos ?

Tomos! :rofl Har du sett deras Flexer? Hardcore direkt från Jugoslavien :D

Jacka kolven, sanningsenligt bonnatrim :glory_days_med_Yamaha_DTR :lila_dekaler_FTW! Det är för f-n ingen jefla 2-takts moppe :gråta

BTW, du om nån borde ju ha en "Vinterpyssel-tråd", why not? :va
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jag har letat å inte hittat några som skulle passa på SM men visst man skulle kunna skicka ett mail till killen som du tipsar om. Problemet med eftermarknad handtag som finns har jag fått förklarat att det är "Om du plockar bort ditt vanliga grepp så ser du att det finns en liten klack längst in mot styret vid fästet. Denna klack trycker på en liten kontakt när du kopplar ur vilken gör att du kan köra startmotorn utan att först lägga i friläge - d.v.s. du kan starta med växel i men med kopplingen indragen". Har inte hittat nått handtag som klarar det dock
 
Last edited:

sportbike

Guest
Mmm,borde kanske grort det om det roat nån.
Skaffade dock kamera för bara ett par veckor sen,så kanske nästa vinter när det blir bigbore-kit å titanram,å lite annat smått och gott :D
Hur som,så har det kostats på i stort set allt som finns,utom slirkoppling och den där guleloxerade grejen som kommer snart.
Ja,plus lite annat :D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

Du är sinnes Mr. G
sign44.gif



Jo, det är något som saknas på min också. Dock tokgillar jag all motorbroms man får så kommer aldrig ens fundera på det. Att kunna köra "inspirerat" utan att röra bromsen är rätt kul. Hade race på Bulten med en Corvette C5 i sommras, han var helt fascinerad över hur fort det kan gå utan att man bromsar :D

"Om du plockar bort ditt vanliga grepp så ser du att det finns en liten klack längst in mot styret vid fästet. Denna klack trycker på en liten kontakt när du kopplar ur vilken gör att du kan köra startmotorn utan att först lägga i friläge - d.v.s. du kan starta med växel i men med kopplingen indragen". Har inte hittat nått handtag som klarar det dock

Det går ju att få dit en ny klack rätt lätt om man promt vill ha denna funktion. Om ni blir ett gäng borde ni maila Ian för att ta fram grejjer till era SuMo's, han är långt ifrån omöjlig :tummenupp


BTW, ni som redan gett Bra som reputation points, tack! Kul att ni gillar tråden! :tummenupp
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Gillar åxå att man slår pannan i styret när man släpper gasen.
Funderar att sälja bromsbeläggen på Blocket.
Aldrig använt dom :tungan

Skäms faktiskt lite för att man bakskiva är helt rostig, ska fixa det nu i vinter tänkte jag :D Men fram användes ihärdigt mot slutet på säsongen! Då jag kommit på att jag är en :loser vad gäller feta_stå_på_sadeln_wheelies börja jag satsa på stoppies, damn så kul jag hade :D


Min e helt original....får väl gömma mig i garaget hela säsongen 09...:rolleyes:

Ge mig en kasse berusningsdricka så får du en SDR-bakdel med en spricka i, det borde sätta fart även på dina byggarplaner :tuttar Har även en flong ny '07-08 lampsats du kan få billigt om du vill byta din mot en lite modernare?
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Man blir väldigt sugen på att bygga om när man ser denna tråden. Kul att följa och hoppas man får inspiration. Själv funderar jag på slirkopplingför att underlätta på bana. Fast hittills har jag bara fått hem 3 nya D208RR (2bak och ett fram) för att ha lite att slita på i sommar :D .
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top