Vinterpyssel med Hertigen!

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Då det blir mycket snack om posör (Iofs. helt befogat :gnissla ) måste jag försvara mig lite för er man inte känner i livet utanför Internet, så inte folk tror man är helt oduglig på att köra.. :D

Men inte allt för sällan ser det ju ut såhär när du märker att fotograferna är framme :D

Rrken_398Picasa_KTM_R.jpg




Man kommer ju inte att känna igen hertigen när den rullar ut i vår.
Riktigt vass blir den iaf :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hyr mitt garage av en granne som är på väg att flytta. Men hon är inte så snabb på det. Hon är desto snabbare på att fylla hela garaget med flyttkartonger :huvet Har så fruktansvärt lite plats att vara på just nu att projektet står helt stilla, men snart så.. :tummenupp

DSC00086.jpg


Men i brist på riktiga saker att göra så började jag mitt bygge av en ny bakdel idag, ska få på en passagerarkuts tänkte jag. Funderade ett tag på att köpa på mig en bakdel från en vanlig SD och kunna alternera emellan, men det blir för mycket jobb att byta. Nu blir'e med snabbfästen både för plast och blinkare, byte kommer gå på under minuten :tummenupp

Byggs på en standard bakdel för att göra det så enkelt som möjligt. Skulle eg. ha varit hemma hos Pucken för att få lite idéer men tjüvstartade lite.. Börjar skära ur första formerna imorgon eller på tis. Sen byggs en ordentlig form i bonocell, och Pucken får börja med glasfibret :gnissla :tummenupp

DSC00087.jpg


Men inte allt för sällan ser det ju ut såhär när du märker att fotograferna är framme :D

Busted! :D
 

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Cbr 900RR
Hyr mitt garage av en granne som är på väg att flytta. Men hon är inte så snabb på det. Hon är desto snabbare på att fylla hela garaget med flyttkartonger :huvet Har så fruktansvärt lite plats att vara på just nu att projektet står helt stilla, men snart så.. :tummenupp

Vaddå, de är ju mkt plats kvar å skruva på där :hihi


Kul när folk gör eget, de värsta med å plasta är ju å slipa skiten sen :gnissla
Tummen upp å lycka till!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fi fan, vad har du gjort ?!!!!
Spritsa hertigen över hela hans bak.
Du blir aldig en fin människa....:D
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Fan alltså, jag skulle vilja se en priskalkyl på detta i slutet av projektet.
Fast de kanske aldrig tar slut.
Vet med erfarenhet att H-D och KTM i särklass säljer mest eftermarknadsprylar.
Och till sanslösa priser.
Gör en kalkyl så vi får se för stjutsingen.
 

sportbike

Guest
Fan alltså, jag skulle vilja se en priskalkyl på detta i slutet av projektet.
Fast de kanske aldrig tar slut.
Vet med erfarenhet att H-D och KTM i särklass säljer mest eftermarknadsprylar.
Och till sanslösa priser.
Gör en kalkyl så vi får se för stjutsingen.

Finns ett märke till me jättetjock tillbehörskatalog :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Börja skära lite i skummet. Hade två idéer om hur jag ville att de ska se ut. Den ena glömmer vi & så jagar vi vidare åt det här hållet istället! Köpa på mig lite bonocell och forma på riktigt senare i veckan. Det ni får se nu är bara en grov skiss, inget annat! Nu ska jag dammsuga :näsblod :vill_få_plats_i_garaget

DSC00088.jpg


DSC00089.jpg



Fi fan, vad har du gjort ?!!!!
Spritsa hertigen över hela hans bak.
Du blir aldig en fin människa....:D

:cdevil

Fan alltså, jag skulle vilja se en priskalkyl på detta i slutet av projektet.

Det vill inte jag, kommer aldrig räkna på det heller :D
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Börja skära lite i skummet. Hade två idéer om hur jag ville att de ska se ut. Den ena glömmer vi & så jagar vi vidare åt det här hållet istället! Köpa på mig lite bonocell och forma på riktigt senare i veckan. Det ni får se nu är bara en grov skiss, inget annat! Nu ska jag dammsuga :näsblod :vill_få_plats_i_garaget

DSC00088.jpg


DSC00089.jpg





:cdevil



Det vill inte jag, kommer aldrig räkna på det heller :D


Börja aldrig räkna på vad det kostar.. man blir bara mörkrädd. Jag gav upp när jag sprängt min budget med 200%...

Cutsen ser jävligt nice ut för övrigt :tummenupp
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Du skär väl med upphettad ståltråd? då blir det inte så mycket att sopa upp :)
 

Pho3niX

Play with fire?
Gick med
10 May 2007
Ort
Skara
Hoj
Speed Triple -02
Här får du ett litet tips på snygga styrändspeglar (Rizoma).
BS070B.jpg
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Var förbi brä'gårn idag och hämta upp det sista (skivan är en vanlig XPS). Nu ska vi bara börja måtta och skära, sen ska vi få till en snygg plugg. Tanken är att behålla så mycket org. form som möjligt. Bara höja upp den lite så att man kan få ner en sittdyna. Vill inte ha så att dynan sitter "uppepå" allt för mycket, det får INTE se ut så här :zpy Sen blir det ett litet litet stöd bakpå så min sämre hälft inte trillar av när den joddlar igång..

Dock kan det ta en dag eller två innan jag börjar. Så länge det är snö ute så är det sladdhäcken som får all uppmärksamhet :radbands_racer

Är det nån som känner till nån kille/tjej som är bra på att eloxera? Eller som har en susning om vad det kostar? Prisskillnad mot lackering?


DSC00090.jpg


Fick hem nya fotpinnarna idag också :yoparty Justerplattorna borde va halvvägs över Atlanten vid det här laget så dom kommer nog snart även dom.

DSC00092.jpg



Börja aldrig räkna på vad det kostar.. man blir bara mörkrädd. Jag gav upp när jag sprängt min budget med 200%...

Cutsen ser jävligt nice ut för övrigt :tummenupp

Tack, hoppas den blir kanon sen när den är klar! Iofs. gör det inte såå mycket om den inte blir vidare snygg. Den kommer bara sitta på när man ska skjutsa, annars blir det en orginal. Kommer sitta med precis samma fästen som innan så man byter den väldigt lätt.
Oh, BTW.. Budget, finns ingen. När det inte blåser damm i börsen så ser man till att det gör det :tummenupp

Du skär väl med upphettad ståltråd? då blir det inte så mycket att sopa upp :)

Jo, tog en snabbkurs i att plasta egna saker på nätet. Sen när skummet härdat så blev jag så till mig att jag gick loss med brödkniven istället :näsblod
Dock gjorde jag inget fel, jag hittade bara ett sätt som inte är lika bra :D


Här får du ett litet tips på snygga styrändspeglar (Rizoma).

Dom var inte så dumma du. Dock skulle jag vilja ha ett par som inte sticker uppåt, utan bara rakt ut. Då finns mest massa customprylar och runa speglar att välja på.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Limma förihelvete inte ihop skivorna med Pl FleraHundra.
Stört omöjligt att forma precis där skarvarna kommer.
Rycker med sig små bitar och kleggar ihop sandpappret.
Tunnt lager epoxi är mycket bättre dock ej helt ok.

Har inte hittat något lim som funkar perfekt.:huvet
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Limma förihelvete inte ihop skivorna med Pl FleraHundra.
Stört omöjligt att forma precis där skarvarna kommer.
Rycker med sig små bitar och kleggar ihop sandpappret.
Tunnt lager epoxi är mycket bättre dock ej helt ok.

Har inte hittat något lim som funkar perfekt.:huvet

Tänkte man skulle ge fan i att limma hela vägen ut, håller man in drygt en sang så borde det sitta tillräckligt men fortf. vara helt ok för att slipa sista formerna? Bli inget kladd-kladd innan jag skurit ut och provlagt alla bitar. Borde väl funka helt ok?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tänkte man skulle ge fan i att limma hela vägen ut, håller man in drygt en sang så borde det sitta tillräckligt men fortf. vara helt ok för att slipa sista formerna? Bli inget kladd-kladd innan jag skurit ut och provlagt alla bitar. Borde väl funka helt ok?

Det kan ju funka men filar du i kladdet är det kört !:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det kan ju funka men filar du i kladdet är det kört !:D

Nej nej, nu har du missförstått allt här igen.. Går det åt helvete kommer jag förbi dig med en ny skiva och en helt solkig svart plastbit, sen hämtar jag en färdiglackad kuts en vecka senare :gnissla
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nej nej, nu har du missförstått allt här igen.. Går det åt helvete kommer jag förbi dig med en ny skiva och en helt solkig svart plastbit, sen hämtar jag en färdiglackad kuts en vecka senare :gnissla

Joe Labero:glömdet
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top