Vinterpyssel med Hertigen!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jo, tog en snabbkurs i att plasta egna saker på nätet. Sen när skummet härdat så blev jag så till mig att jag gick loss med brödkniven istället :näsblod
Dock gjorde jag inget fel, jag hittade bara ett sätt som inte är lika bra :D

haha, känner igen det där arbetssätet, är likadan :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
PL är helt magiskt för att fästa diverse saker på väggar, mindre bra att ha med att göra om man skall slipa på skiten. Kör med vanligt trälim? Det är väl ändå bara en plugg du skall bygga?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
....
Dom var inte så dumma du. Dock skulle jag vilja ha ett par som inte sticker uppåt, utan bara rakt ut. Då finns mest massa customprylar och runa speglar att välja på.

Tänk på att det inte går lika lätt att kryssa mellan bilarna i Södra länken eller på Stadsgårdskajen med speglar rakt ut.....jag har span på de där.

Jag känner mig nästan delaktig i ditt projekt....jag mätte ju dekalstorleken på dämparna...hursom blir man väääääldans inspirerad. Kanske En Ha-Tech rumpa skulle klä min hertig..:yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tänk på att det inte går lika lätt att kryssa mellan bilarna i Södra länken eller på Stadsgårdskajen med speglar rakt ut.....jag har span på de där.

Jag känner mig nästan delaktig i ditt projekt....jag mätte ju dekalstorleken på dämparna...hursom blir man väääääldans inspirerad. Kanske En Ha-Tech rumpa skulle klä min hertig..:yoparty

Jo, funderat på det jag också. Och ska jag vara helt ärlig så lär de aldrig bli några speglar heller, men de får man ju inte säga för moralkärringarna :tummenupp

Ny skylthållare är ju ett måste på SD'n. Hemorrojden som sitter orginal är helt gräslig :zpy

Ang. kutsen så har jag inte gjort ett skit, då det är roligare att dricka sprit. Men någon dag ska jag säkert börja, men de lär sluta i en herrans sörja :tungan
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
En sån här dag då man skulle litat på magkänslan. Men ibland ska man väl bjuda på sina misstag också :tungan


Dock är det skit! Kom ungefär halvvägs innan jag insåg att det blir för mycket lim att slipa i. Märkte de redan i början men hoppades man skulle hitta nån lösning på vägen.. Börjar om från ruta noll senare i veckan & då gör vi allt ordentligt. :tummenupp Om jag inte får nån bättre idé nu ikväll, för här ska dränkas sorger med lycka på burk & taskiga skräckfilmer!

Såg förresten att ni (hur många de nu krävs) givit tråden fem stjärnor! Kul som f-n & tack :yoparty
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ha ha ah va fan håller du på med !:rofl

Ingenjör......

Nej fan jeflas bara, ska vara i verkstan imorgon.
Borde inte ta så lång tid att slipa till ett par bitar som passar.
Inget familjepussel vettu.:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ha ha ah va fan håller du på med !:rofl

Ingenjör......

Nej fan jeflas bara, ska vara i verkstan imorgon.
Borde inte ta så lång tid att slipa till ett par bitar som passar.
Inget familjepussel vettu.:D

Jag kan stål, betong, trä och hållfasthet. Forma saker i mjukis-material är så långt ifrån min skola man bara kan komma, men om man inte försöker kan man aldrig lära sig :D Men är jag inte för jefla bakis imorgon så lär jag smyga förbi!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag kan stål, betong, trä och hållfasthet. Forma saker i mjukis-material är så långt ifrån min skola man bara kan komma, men om man inte försöker kan man aldrig lära sig :D Men är jag inte för jefla bakis imorgon så lär jag smyga förbi!

Vet, önskar jag va lika hård som dig.
M / Jukispuck


Du....klockan e über två nu....jag drar....:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Glömde tyvärr kameran idag igen, men kan väl sammanfatta dagen med N. Agellack Bygg AB i ett ord.. Succé! :tummenupp

Utgångsobjektet & Le Pück i bakgrunden

Bild000-1.jpg


Here we go..

Bild002-1.jpg


Man börjar ana formerna..

Bild003-1.jpg


Bild004.jpg


Bild005.jpg


Bygger bara någon mm i bredd..

Bild006.jpg


På tok för hög!

Bild008.jpg


Nu så börjar det likna nåt!

Bild010.jpg


Runda av bakkanten..

Bild011.jpg


Done! :yoparty

Bild013.jpg


Fylla lite håligheter och slipa och spackla de sista innan vi målar den med epoxi. Sen ska vi ge oss på det här med glasfiber :gnissla
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
N. Agellack AB blir glada av att höra att ännu en kund är nöjd med att få röven behandlad !:D
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Den där häcken ser ut att kunna bli riktigt bra.
Blir det mattsvart eller har du tänkt poppa till joddlaren någon frän pastellfärg :D

Förresten, är du nere o torrgasar något?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ser kanoners ut! På med lite spackel å färg ;)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Den där häcken ser ut att kunna bli riktigt bra.
Blir det mattsvart eller har du tänkt poppa till joddlaren någon frän pastellfärg :D

Förresten, är du nere o torrgasar något?

Mattsvart :yoparty Men blir nog KTM-färgade sömmar på sadeln, om vi inte bara kör lite racegummi. Återstår att se! Blir det fööör bekvämt finns ju risken att jag inte klarar av min sadel längre :D

Vart sugen på att sätta ihop den och pysa ner i Södra Länken för lite köra, men garaget är ännu fullare nu än på bilden ovan. Nu kommer jag inte ens in. Men framåt feb. så ska hon ut, och då ska vi nog sätta lite fart :D

Ser kanoners ut! På med lite spackel å färg ;)

Ska förbi N. Agellack i helgen och fortsätta tror jag. Fylla håligheterna och spackla lite, sen ska vi nog hoppa på de här med glasfiber under julledigheten :gnissla
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Våga sticka ut lite.. lacka hela hojjen i chockrosa läppstift..
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Våga sticka ut lite.. lacka hela hojjen i chockrosa läppstift..

Nej inte så det matchar hans skinställ:huvet

Hörru bubben jag har en bättre idé än att spackla igen hålen.
Den får du se i helgen.:tummenupp
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top