Vinterpyssel med Hertigen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ska du göra om den så du kan skjutsa på den?
Jag kommer ha original skjutspinnar bak på min, men jag ska se om jag kan få dem svarta på nåt sätt...

Japp, kommer trolitvis bli sadelgummi i ursparingen man ser. Inge ladugårds-stjärtar som får plats där inte :D Sy upp en riktig dyna känns nästan overkill med tanke på hur sällen den kommer användas.

Jag funderar också på org.pinnarna bak men är lite tveksam. Men vad det än blir så blir det svarta fästen med NCCR's svarta racepinnar. Men har svårt för utseendet på orginal (för att inte tala om priset) så ska försöka hitta något "smalare" och enklare alt.

Hur gör du med sadeln på din? Byter du till vanliga SD'ns? Det var min första tanke men det blir för mycket jobb när man ska byta. Nu kommer det det ju gå på några sekunder så är man klar.

Fan va snyggt det blir Henke, vilken jävla puts du har på hojjen :tummenupp .. Nu blev man ju själv sugen på en SDR, provade en i somras, sjukt kul!

Det var inte igår du! Klart du ska byta upp dig till en SD-R :yoparty

Gött! Skönt att du är igång igen :)

Jo, känns bra nu igen, imorgon kör vi igen och längtar redan :D
Men ryktet gick att du skulle kommit förbi idag?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Snyggt jobbat Henke!

Vi får se hur slutresultatet blir först innan jag vågar säga att det blir snyggt :hihi

Men idag fortsatte vi iaf. Första gången nånsin med glasfiber, vilket jobb! Kladdigt som tusan, svårt att få bra och huvudvärk fick man också :näsblod

Började med att klippa till lite bitar

DSC00249.jpg


DSC00251.jpg


Det här gå ju bra ju :tummenupp

DSC00254.jpg


Ruggat upp ytan lite så polyestern ska fästa bättre

DSC00257.jpg


Kladdigt skit!

DSC00259.jpg


Första lagret på plats & dags för kaffepaus!

DSC00260.jpg


DSC00261.jpg


Första lagret fick några luftbubblor, lite skit i penseln osv. så efter att det härdat var'e bara till att börja slipa igen :död

DSC00263.jpg


DSC00264.jpg


Spackla igen lufthål osv.

DSC00266.jpg


Actionbild med andra lagret snart på plats! Alt. Tunnhårig del 4 :Rockbanan

DSC00268.jpg


Andra lagret på plats! Gick betydligt bättre nu när man fått in snitsen lite. Var faktiskt svårare än jag trodde det här med glasfiber. Plana ytor var inga problem, men skarpa kanter? :näsblod

DSC00272.jpg


Nu får den stå så här tills nästa gång vi ska pilla. Då är det massa spackel och slipning som står på schemat.

DSC00273.jpg
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja men det där såg ju ut att gå bra, i alla fall för att vara första gången :D
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Men Henke, vart har håret tagit vägen? :confused:
Senast vi sågs var vi ungefär på samma nivå men nu verkar det som du lagt i en högre växel än mig. ;)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Japp, kommer trolitvis bli sadelgummi i ursparingen man ser. Inge ladugårds-stjärtar som får plats där inte :D Sy upp en riktig dyna känns nästan overkill med tanke på hur sällen den kommer användas.

Jag funderar också på org.pinnarna bak men är lite tveksam. Men vad det än blir så blir det svarta fästen med NCCR's svarta racepinnar. Men har svårt för utseendet på orginal (för att inte tala om priset) så ska försöka hitta något "smalare" och enklare alt.

Hur gör du med sadeln på din? Byter du till vanliga SD'ns? Det var min första tanke men det blir för mycket jobb när man ska byta. Nu kommer det det ju gå på några sekunder så är man klar.

Jag planerar att använda en sockerbitssadel med sugproppar. Då är det bara att trycka dit den när tjejen skall med, o annars åker man utan. Men jag tror att jag kommer att använda originalfotpinnarna bak. Hur ska du göra fästena svarta? Pulverlacka? Jag vill ha svarta fästen, men jag vet inte hur...? :va

Fan vad fint det ser ut att gå med glasningen. :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hur ska du göra fästena svarta? Pulverlacka? Jag vill ha svarta fästen, men jag vet inte hur...? :va

Inte riktigt bestämt mig än. Men pulverlack eller anodisera. Lack ger ju garanterat den färg man är ute efter, men lättare att repa. Hört om så "mycket" folk som anodiserat/eloxerat och fått alla möjliga konstiga nyanser. Men jag har så mycket delar som ska färgas (all "ren" metall ska bli orange eller svart bortsett från maskin) och vill ha allt i samma färg så det lutar åt pulverlack just nu.

Styrenklubben Ollon-Mc kommer vara snyggast till sommaren !:tummenupp

Rogaine Riders :hojbusa
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Efter lite photoshophjälp.. Vinden har vänt!

Med eller utan stripe?
 

Bifogat

  • SMR_persson_psd_2.jpg
    SMR_persson_psd_2.jpg
    174.6 KB · Visningar: 160
  • SMR_persson_psd_3.jpg
    SMR_persson_psd_3.jpg
    180.6 KB · Visningar: 176
Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Helt klart med stripes... det behövs något som tar upp färgen på ramen.

Riktigt läcker hoj! :tummenupp
 

sportbike

Guest
Defenitivt med stripes,det ger lite liv åt fälgarna,annars blir allt bara en svart massa. Basta!
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Helt klart med stripes, ger snygg markering mellan fälg/gummi & lirar bra med ramen!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
@ JackDaniels. Varför sälja alla prylar? Samla ihop till någe nytt?

Tror BTW ni har fel ang. stripes men har inte bestämt mig riktigt än. Fortsättning på den biter följer under våren.

Har försökt få tag på grannen nu i en vecka utan resultat. Min tanke är att man ska få börja skruva igen i slutet på feb. iaf :tummenupp Det betyder att kutsen måste göras klar innan det.. Fick grepp om ett par org. bakre fotpinnar också. Ruskigt fula imo, men lackar man dom svarta och dit med LSL-pinnar (bild 2.) så kanske det kan funka. Annars får vi hitta på något annat!

DSC00283.jpg


DSC00284.jpg
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det är pinnarna som jag tackade nej till efter stölden va?
Om du inte ska ha dem så har jag ångrat mig då jag antagligen får en ny SDR (ifall de inte hittar den gamla). Så jag måste nog ha ett par bakpinnar i vilket fall som helst ändå...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det är pinnarna som jag tackade nej till efter stölden va?
Om du inte ska ha dem så har jag ångrat mig då jag antagligen får en ny SDR (ifall de inte hittar den gamla). Så jag måste nog ha ett par bakpinnar i vilket fall som helst ändå...

Japp, Mattias gamla. Han drog ett mail och fråga om jag ville ha dom när din försvann. Vill ju eg. hitta något "kantigare", men ska prova lacka dom svarta och ser hur det blir. Skulle det inte funka så är dom dina!

Kan du inte tigga till dig en RC8 istället? :yoparty
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag siktar nog in mig på en RC8 till nästa år istället... :tuttar
Jag har ju inte ens kört en SDR knappt, förutom en repa till Vaxholm med bruten fot o det räknas inte riktigt.
Jo förresten, jag provade ju en 07:a på Sviestad på KTM-dagen 2007 - den var grym! :)

Edit: LSL pinnarna är grymma, ska bli skoj att få en hoj jag kan sätta mina på. Som tur var hann jag bara sätta dit larmet på hojen som försvann. Allt annat godis ligger kvar i källaren.

Skaffade du Tuneboy till din?
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Såg kanoners ut med pinnarna!

Har helt missat plastningen, såg ju gött ut för att vara första gången!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Edit: LSL pinnarna är grymma, ska bli skoj att få en hoj jag kan sätta mina på. Som tur var hann jag bara sätta dit larmet på hojen som försvann. Allt annat godis ligger kvar i källaren.

Skaffade du Tuneboy till din?

R'en är ju en bra kul maskin, men en RC8 är alltid en RC8.. Det som hindrar mig är väl försäkringen samt att jag inte är karl nog att hantera den :D

Jag har bara hunnit torrbryta med de pinnarna men de lilla man får ut av det så gissar jag på succé!

TB. är jag än mer fundersam på. Just nu lutar det åt en PCIII'a iaf. Jag ser ju potentialen med en TB, helt klart. Men jag har noll koll på den så får ju förlita mig helt på Tommy på Effektbolaget så fort/om något händer. Men den som väger tyngst bland nackdelarna är deras support. Provat maila dom några ggr. och tycker den är under all kritik. Skulle något hända med en PCIII'a så kan ju "vem som helst" rycka in om man inte löser det själv. Men får se, det blir det sista inköpet innan våren för jag är fortf. riktigt osäker på vilken den blir.


Såg kanoners ut med pinnarna!

Har helt missat plastningen, såg ju gött ut för att vara första gången!

Tack! Andra lagret gick väl ok. Vare sig Pucken eller Larzon skällde på mig iaf :tummenupp Tar nog upp det till helgen igen och då är det sista spacklingen innan lack som står på schemat.
 

The Olsson

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
SuperDuke R
Fick låna en rc8:a när jag hade min på service i somras, gick ju otroligt fint men jag trivs hemskt mycket bättre på min SDR. Har förresten stripes på min hoj, finns några bilder i garaget.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top