Vinterpyssel med Hertigen!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Du ser ut att ha haft bättre lycka med lackeraren än vad jag hade!

Ser sketabra ut :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sparka på den som ligger ned, gör det bara! :3freak

:kulspruta :kryckor
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sparka på den som ligger ned, gör det bara! :3freak

:kulspruta :kryckor

ÄÄÄÄ du har bara vurpat i snön !
Res dig upp för helvete.:D

Det går nog att få till en hoj av dina doningar också !:tummenupp
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Den kommer bli snygg när du e klar:tummenupp

Jag lackade oxå mina skjutspinnar o det blev sjukt snyggt med dom på.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag lackade oxå mina skjutspinnar o det blev sjukt snyggt med dom på.

Inga hojar är snygga med skjutspinnar, oavsett färg. Får bli en bombrepa första gången cheyen ska få åka med, så kan man montera bort dom för gott sen :D

Fick lite gjort idag men inga bilder. Nytt luftfilter silikonat och klart. Nya fotpinnarna klara. Slipat och grundat expansionskärlet, sista försöket nu.. Börjat hänga tillbaka lite småsaker och sen åkte tanklocket i. Väntar fortf. på två skruvsatser med lite svart, men herrejösses va rätt det blir med svart tanklock :yoparty På lördag ska xenon och allt på styret göras klart, då blir'e bilder igen!

Men lite smakråd vore inte fel just nu.. Vitt eller svart?

t_Steel_prof_bianco_nero.jpg


t_Steel_div_bianco_nero.jpg
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Men svart för helvete !
Kommer ju annars se ut som ett gäng mashmallows som är ute och åker.
(Du och Larzon)
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Jag tycker att översta killen i pagefrilla var snyggast, tar du det stället så kanske du kan få samma kalenderkille utstrålning :hihi
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Den vita killen så g lite dassig ut i röven, kanske bättre att satsa på hårdingen i svart?
¨
:hihi

Du bad om det :rofl
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Blev en 10minutare i garaget idag, mera insugsljud! 13h på jobbet tog ut sin rätt och orken för att stå där nere var som bortblåst. Nåväl, ny kväll imorgon!

DSC00327.jpg


De små fjärilarna/insugsdämparna var projektet..

DSC00328.jpg


Voilá, mera flås åt folket :yoparty

DSC00329.jpg
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Måste slå ett slag för Kvick MC Var där idag och hämta en kartong med eloxerat. Iofs. lite dyrt för ett gäng skruv, men det kommer bli så snyggt! Lars var en mycket trevlig man att göra affärer med. Driver allt från hemmet i Täby och var väldigt tillmötesgående. Rekommenderar starkt att ni bokar in ett besök :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vårkänslor i garaget!

Ja, vad ska man säga. Blev lite stressad när jag hitta den här sittandes på handen, snart är det vår!

DSC00337.jpg


Fotpinnarna på plats ihop med lite svarta skruvar..

DSC00339.jpg


Nya tanken, passformen mot luftlådan är bra tight, men det funkar :yoparty

DSC00341.jpg


Lite svarta skruv så kommer locket bli kanonsnyggt. Anländer i nästa vecka!

DSC00342.jpg


Styret, satt och prova massa olika inställningar för hur långt fram det ska, vilken vinkel det ska sitta i osv. Men nu tror jag att det är rätt, känns grymt bra!


DSC00347.jpg


Gjorde klart ena styrhalvan sen också. I mina ögon flera resor snyggare än orginalets alu-färgade prylar :Bugar

DSC00348.jpg


Satte handtagen med bromsrengöring, att man inte provat det förr. Bara kört med diskmedel och vatten innan. Gled på hur lätt som helst och satt tvärfast nästan direkt! Lite tveksam till styränden dock. Med tanke på hur hojen lever om borde man hänga på ett par 3kg's blyklumpar på varje sida.. Men vibrerar det för mycket så är det väl bara byta till orginal igen.

DSC00349.jpg


Nu ska nästa styrhalva fixas och sen ska xenonet på plats. Ny uppdatering ikväll.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Om ett år så har jag förhoppningsvis fått ett välbetalt jobb och är på jakt efter ny hoj. Om din är till salu då så paxar jag den nu :kär Grymt projekt! :Bugar

Kul att se folk som har lite resurser till sina byggen....inte som jag som får montera ihop min med spikband å buntband å eltejp...
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Blingkungen är igång igen ser jag:) . Det blir snyggt det där.:tummenupp

I helgen hinner jag inte plocka med mina ratbikes men om det blir varmt så går nästa helg till att plocka ihop åtminstone en till körbart skick!:rolleyes:
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Om ett år så har jag förhoppningsvis fått ett välbetalt jobb och är på jakt efter ny hoj. Om din är till salu då så paxar jag den nu :kär Grymt projekt! :Bugar

Nja, skulle väl vara om man skulle komma över en RC8-R isf :yoparty

Blingkungen är igång igen ser jag:) . Det blir snyggt det där.:tummenupp

Jag hinner ju inte med er race-puttar hur mycket jag än tar i, då får man satsa på att va snyggast i depån istället
party0001.gif


I helgen hinner jag inte plocka med mina ratbikes men om det blir varmt så går nästa helg till att plocka ihop åtminstone en till körbart skick!:rolleyes:

Ratbike.. Killen som nyss köpt nya fina japanska litermaskinen :tummenupp


Fick lite gjort idag också. STORT tack till Mr. Piaggio för hans assistans vid xenonmonteringen. Hade ingen instruktionsbok så hade aldrig klarat det själv! Hade nog fortf. setat och funderat på i vilken ände man ska börja :lol

Allt är helt och fungerar!

DSC00351.jpg


6000k var nog helt rätt, perfekt nyans utan att bli för mycket BMW 325..

DSC00350.jpg


Jaha, då skulle grejerna in i nya fina lampmasken. Börja med att bränna av 45min på att få tillbaka batteriet. Muttern som ligger bakom var lite sliten & vägra ligga still när skruven kom igenom hålet, höll på att bli arg på riktigt ett tag! :mad:

DSC00352.jpg


Men det gick tillslut iaf! Dags att stoppa in allt..
DSC00353.jpg


Det var inte nådigt var trångt de vart med nya reläer, ballasten osv. Är helt fult i masken nu! Men det gick iaf.

DSC00354.jpg


Ljusskillnad på hel- & halvlyse. Hel ser bra blekt ut i verkligheten när man jämför. Skulle väl eg. peta in bi-xenon men det känns rätt obefogat med tanke på hur bra sken det vart med bara halv.


DSC00356.jpg


Nya gaskammen på plats, blev en 400 till att börja med. Samt att höger styrhalva är klar sånär som på en liten damask jag råka ta sönder.

DSC00360.jpg


From a riders point of view.. Det blev några minuters torrbryta kan jag lova :hihi

DSC00361.jpg


Det tar sig sa mordbränn'arn..

DSC00362.jpg


Måste av nån konstig anledning jobba imorgon så nu får det stå still tills i mitten/slutet på veckan då sista prylarna ska anlända. Men siktar på uppstart och premiär-burnis om en vecka :yoparty
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top