Vinterpyssel med Hertigen!

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Satt och kolla på K&N's sida igår och funderar på om man inte ska byta till ett sånt istället. Joe @ SD.net hade fått ännu mera vrål :yoparty

Hej

Jag hittar inget på K&N har du möjligen en länk eller artikelnummer. Hittar bara till RC8

Fredrik

EDIT stavning...
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Fina saker du sysslar med!:tummenupp

Jag tänkte jag skulle tipsa dig om en ytbehandling för stål som heter svartkromatering. Det är en rostskyddsbehandling som förvandlar dina metallblanka skruvar till svarta dito. Mycket snyggt kan jag lova och slits inte bort på samma sätt som svart färg. Kostar inte mycket att göra på närmsta ytbehandlingsfirma.

Jag såg att du bor i Nacka. Då vill jag tipsa om Excellent ytbehandling i Skogås som utför svartkromatering. http://www.excellentab.se/
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
De kan göra det i grönt också såg jag på hemsidan.....kanske något för Kawa åkarna mer än för dig Henrik......tänk att någon illasinnad skulle byta en av dina svarta skruvar mot en grön....och ta ett kort för spridning på internet. Din image skulle vara svårt skadad för alltid :)
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hej

Jag hittar inget på K&N har du möjligen en länk eller artikelnummer. Hittar bara till RC8

Fredrik

EDIT stavning...

Filter jag var sugen på från K&N är inte för orginal luftburk. Vad jag vet så är det väl DNA som gäller om du inte bygger om lite.


Fina saker du sysslar med!:tummenupp

Jag tänkte jag skulle tipsa dig om en ytbehandling för stål som heter svartkromatering. Det är en rostskyddsbehandling som förvandlar dina metallblanka skruvar till svarta dito. Mycket snyggt kan jag lova och slits inte bort på samma sätt som svart färg. Kostar inte mycket att göra på närmsta ytbehandlingsfirma.

Jag såg att du bor i Nacka. Då vill jag tipsa om Excellent ytbehandling i Skogås som utför svartkromatering. http://www.excellentab.se/

Tusen tack för tipset! Det ska kollas upp! :tummenupp


Din image skulle vara svårt skadad för alltid :)

För att inte tala om självförtroendet :skrämd
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fortsatte lite med slipningen idag. Galet tråkigt men nu ser man iaf ljuset i slutet på tunneln :tummenupp

Glasfibern från sist..

DSC00294.jpg


Började med att skära/slipa bort allt överflödigt.

DSC00295.jpg


En slipning för att få ner skarvar och lite småmärken osv. Sen lite glasfiberspackel på det..

DSC00297.jpg


Slipa slipa slipa..

DSC00298.jpg


Har sedan haft på två lager med finspackel som jag gnuggat ner och nu lagt på ett sista som ska handslipas. Blir säkert ett varv till för att ta upp nån miss man hittar men sen så är'e (äntligen) dags för grundfärg :tummenupp

DSC00302.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fortsatte lite med slipningen idag. Galet tråkigt men nu ser man iaf ljuset i slutet på tunneln :tummenupp
Bravo! :tummenupp

Förra året när du la hojen på Rörken såg du lite oförstående ut när jag sade att just risken att lägga hojen var min största farhåga med att köra på bana.

Förstår du vad jag menar nu, när du ser vilket jobb det ligger bakom blott en enda handgjord detalj på hojen? :D
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Bravo! :tummenupp

Förra året när du la hojen på Rörken såg du lite oförstående ut när jag sade att just risken att lägga hojen var min största farhåga med att köra på bana.

Förstår du vad jag menar nu, när du ser vilket jobb det ligger bakom blott en enda handgjord detalj på hojen? :D

En SuperDuke med förutseende ägare är som gjord för att vurpas på go-cart banor :D

Man lägger den ner lite försiktigt, reser upp den och åker in i depån, spänner fast växelpinnen igen och sen är'e ba å åk! Två kraschpuckar, en styrända och en växelpinne är allt som skadas vid en low-sider. Rätt sjukt eg. att dom är så pass bra skyddade men vi var ju +3 förra året som fick hjärtat i halsgropen när våra Hertigar inte ville stå upp, men så fort man synar skadorna i depån så förstår man vad Alparna menar med Ready To Race

Men det är som du säger ang. delar ändå, mer jobb än jag först hade räknat med. Men det känns som det man lär sig på vägen gör mödan värd. Kunskap om hur man gör saker kan man aldrig få för lite utav! Men om den dagen nu kommer då du lägger Sothoran så gnistorna står härliga till, så ska jag gråta i kapp med dig! Vilket hästjobb att få tillbaka den där putsen :näsblod
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ktm schlager-edition nu när det är melodifestival !:D
 

Bifogat

  • zz.JPG
    zz.JPG
    89.4 KB · Visningar: 164

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
@ JackDaniels. Varför sälja alla prylar? Samla ihop till någe nytt?

Jepp jag samlar till en literhoj, så därför säljer jag av prylarna. Känns som man behöver byta hoj ibland för att inte tröttna..

Keep up the good work :fyllisar !!

/R
 

Ekerholm

Guest
vill ha mer uppdateringar... det här är ju det ända intressanta bygget här nu ju på SF delen... rikigt snygg hoj...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
vill ha mer uppdateringar... det här är ju det ända intressanta bygget här nu ju på SF delen... rikigt snygg hoj...

Tack! Stött på lite patrull på lite små skitsaker men tanken är att man ska kunna vara igång igen till nästa helg. Dock är fälgplanerna helt skrotade nu. +30k med skivor osv. går inte att försvara för busande på gatan och sporadiskt banköra. Får väl se om man hittar nå annat helt meningslöst att slösa pengarna på. Annars tror jag att jag har hittat substitut för de delar som KTM borde bytt ut redan från fabrik :lol
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tack! Stött på lite patrull på lite små skitsaker men tanken är att man ska kunna vara igång igen till nästa helg. Dock är fälgplanerna helt skrotade nu. +30k med skivor osv. går inte att försvara för busande på gatan och sporadiskt banköra. Får väl se om man hittar nå annat helt meningslöst att slösa pengarna på. Annars tror jag att jag har hittat substitut för de delar som KTM borde bytt ut redan från fabrik :lol

Har kollar fel i resplanerna.
Jag kommer hem nästa Lördag så du kan komma och hosta spackeldamm på Söndag !

Tänker på dig när jag och Icko sitter och solar oss i skidbacken med en kall pilsner !:D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fick lite nytta gjort idag även om det inte var så mycket. Glömde kameran gjorde man också. Men plockat bort broms- & kopplingspumpar och lite annat krims krams, åka förbi lackeraren på Måndag! Provmonterat nya styret och måttat lite, kommer bli kanon. Bytt ut alla fula svarta stripes mot orangea diton (KTM-orginal, givetvis :hihi) och det gjorde större skillnad än jag hoppats på!

Tänker på dig när jag och Icko sitter och solar oss i skidbacken med en kall pilsner !:D

:FU
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
*EDIT* Glöm det som stod innan. Arg blir man men vissa kan mer än kompensera det!!!

Men nånting kul hände idag iaf. Åkte förbi lackeraren och hämta delar. Dra ballen i gruset vad läckert det kommer bli när allt är monterat :sweet Förhoppningsvis så är vi igång till helgen igen. Sjukt sugen på att få komma igång nu iaf.

DSC00313.jpg
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
En SuperDuke med förutseende ägare är som gjord för att vurpas på go-cart banor :D

Man lägger den ner lite försiktigt, reser upp den och åker in i depån, spänner fast växelpinnen igen och sen är'e ba å åk! Två kraschpuckar, en styrända och en växelpinne är allt som skadas vid en low-sider. Rätt sjukt eg. att dom är så pass bra skyddade men vi var ju +3 förra året som fick hjärtat i halsgropen när våra Hertigar inte ville stå upp, men så fort man synar skadorna i depån så förstår man vad Alparna menar med Ready To Race

Men det är som du säger ang. delar ändå, mer jobb än jag först hade räknat med. Men det känns som det man lär sig på vägen gör mödan värd. Kunskap om hur man gör saker kan man aldrig få för lite utav! Men om den dagen nu kommer då du lägger Sothoran så gnistorna står härliga till, så ska jag gråta i kapp med dig! Vilket hästjobb att få tillbaka den där putsen :näsblod

Fick med bara byta Krachpuckarna på min efter en lowsider. De verkar tåla det. Som instruktören på SH-kursen sa "Det är en KTM, det ska vara så...".
Snyggt bygge förresten. Följer tråden för att få inspiration själv.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top