Vintertester 2007/08.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Paul Bird Motorsports Honda har varit på Jerez och testat med Lavilla som dom ska köra med i WSBK. Inga officiella tider mer än att teamet säger att deras egen dataloggning sa att han låg på tider som var samma som Lorenzo Lanzi gjort med sin 1098. 3 dagars test med 200 varv under varierande väder.


Gregorio Lavilla
“This was a very good test to do as it is over two months since I last raced and I am very happy with the way things went. The team, as I expected, is very professional and there is already a great atmosphere so the transition is working well. On the first day, the conditions were OK but it was wet on the second day and very windy on the third day but we worked on a number of areas as well as using Pirelli tyres. We concentrated on set up rather than outright speed and although we still have a lot of work to do, I’m very happy with the progress we have made and to be on the pace of someone like Lanzi already is very encouraging.”


Paul Bird Team Owner:
“I knew it wouldn’t take Greg long to get up to speed and being the world class rider that he is, it’s showing already. He was under no pressure from us to go fast but he’s so hungry having been away for World Superbikes for four years, he really is fired up. He needed time on the bike and that’s what this test gave him and I was particularly impressed with how he adapted to the Pirelli tyres. It’s only two months to the first race so we aim to fit in a lot more testing between now and then.”

DM1198241962.jpg


DM1198241961.jpg


DM1198241963.jpg
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kul, kan nog överraska då och då -08
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Han åker gammelhynda -08? Har han kanske fått "ärvt" hojarna från ngt av årets team?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Han åker gammelhynda -08? Har han kanske fått "ärvt" hojarna från ngt av årets team?

Det är nog teamets egna hojar från årets säsong i BSB. Framskärmen avlöjar väll mest det då det teamet var sponsrad av Vodka Kick och hade mörkgrön lack. :)

Gissar att en del team kommer börja säsongen med 07-hojar med. Tar tid att få alla delar och få lika bra fart i nya grejjerna.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Det är nog teamets egna hojar från årets säsong i BSB. Framskärmen avlöjar väll mest det då det teamet var sponsrad av Vodka Kick och hade mörkgrön lack. :)

Gissar att en del team kommer börja säsongen med 07-hojar med. Tar tid att få alla delar och få lika bra fart i nya grejjerna.
Ah, vilket enkelt svar. :)

Min ringa insikt i BSB gör sig påmind än en gång... Går det att följa den serien på ngt sätt när man är svensk? På ngt annat än resultaten då?
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Ah, vilket enkelt svar. :)

Min ringa insikt i BSB gör sig påmind än en gång... Går det att följa den serien på ngt sätt när man är svensk? På ngt annat än resultaten då?


Racen finns på torrentsidor bl.a. Brukar komma upp någon eller några dagar efter de gått.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har problem med det där teamet eftersom jag gillar Lavilla och önskar honom framgång lika mycket som jag tycker illa om Paul Bird och önskar honom motgångar. Hur göra? :va?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har problem med det där teamet eftersom jag gillar Lavilla och önskar honom framgång lika mycket som jag tycker illa om Paul Bird och önskar honom motgångar. Hur göra? :va?

nej nej, inte blå skåpet nu gustav, önska motgångar kan man bara inte göra, fyyy

:tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
What did he do? What did he do? :)
Jag har aldrig träffat honom men det räcker med att läsa intervjuer med honom eller hans krönikor som varit PB och nu är i Motorcycle Racer. Han framstår som en självgod arrogant skitstövel om du frågar mig, han tycker bara att han är ärlig men hans krönikor är ett konstant gnäll på alla andra i BSB.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har aldrig träffat honom men det räcker med att läsa intervjuer med honom eller hans krönikor som varit PB och nu är i Motorcycle Racer. Han framstår som en självgod arrogant skitstövel om du frågar mig, han tycker bara att han är ärlig men hans krönikor är ett konstant gnäll på alla andra i BSB.

King Frog är ju fortfarande värre när det gäller självförhärligande och gnäll på precis alla andra. Läste ett hemma hos reportage i någon engelsk skvallerblaska där han medverkade och även i ett mysigt helyllerepportage som det framstod han som en arrogant knöl...
 

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Nacka
Hoj
Buell XB12R
Om man nu skulle råka befinna sig i närheten av en bana som det vintertestas på tex Sepang.. Någon som vet om det är öppet för allmänheten att glutta lite och vad det ev kan kosta?

Jag var på Sepang 7:e Feb i år och då var det bara att lämna in leg eller pass i utbyte mot en gratis besöksbricka. Kunde knalla omkring helt fritt på båda huvudläktarna och fota/filma med digitalkameran. Det skakiga resultatet kan beskådas har:
http://magnusgustafsson.diinoweb.com/files/Motorcycles/

Ska nog åka ut till Sepang 22:a eller 23:e Jan eftersom jag då befinner mig i KL igen. Ska bli najs!:tummenupp
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag var på Sepang 7:e Feb i år och då var det bara att lämna in leg eller pass i utbyte mot en gratis besöksbricka. Kunde knalla omkring helt fritt på båda huvudläktarna och fota/filma med digitalkameran. Det skakiga resultatet kan beskådas har:
http://magnusgustafsson.diinoweb.com/files/Motorcycles/

Ska nog åka ut till Sepang 22:a eller 23:e Jan eftersom jag då befinner mig i KL igen. Ska bli najs!:tummenupp

och här passar nanne grönvals sång klockrent:D

jag blir så avundsjuk så avundsjuk.....:tummenupp
 

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Nacka
Hoj
Buell XB12R
och här passar nanne grönvals sång klockrent:D

jag blir så avundsjuk så avundsjuk.....:tummenupp

Äschdå, inget att vara avundsjuk på. Sitta och toksvettas mitt i vintern i tryckande fuktig värme på huvudläktarna vars totala publiksiffra uppgår till kanske 10 pers. Ska det kallas kul det? Och dessutom blir man störd hela tiden av de där jämrans bullriga MotoGP-mopparna på fullgas. Kan ingen säga åt pojkspolingarna att iallafall montera på lämpliga auspuff så knarrarna låter max 103 dB enligt den fina svenska standarden som är så där trevligt lagom. Det är väl inte för mycket begärt? Va? Va? :rolleyes:

Nej förresten, det blir nog rätt najs även den här gången. :tummenupp
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Jag var på Sepang 7:e Feb i år och då var det bara att lämna in leg eller pass i utbyte mot en gratis besöksbricka. Kunde knalla omkring helt fritt på båda huvudläktarna och fota/filma med digitalkameran. Det skakiga resultatet kan beskådas har:
http://magnusgustafsson.diinoweb.com/files/Motorcycles/

Ska nog åka ut till Sepang 22:a eller 23:e Jan eftersom jag då befinner mig i KL igen. Ska bli najs!:tummenupp
*Svårt avundsjuk*

Men naturligtvis överlycklig för din skull.... :D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några gamla bilder på Tamada och Laconi från Kawa´s test på Jerez.


psg1_4.jpg


psg1_3.jpg


psg1_2.jpg


psg1_1.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Italian Valentino Rossi fiercely criticised Yamaha in the latter stages of a disastrous 2007 season, blasting his YZR-M1 for being too slow and too unreliable."

http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/mcn/2007/december/dec24-30/dec2607motogphorsepowertoppriorityforyamahain2008/

Mot den bakgrunden vill nu Valentino ha mer hästkrafter o bättre elektronik utveckling på Yamaha 08.a ..

Yamaha chefen Furusawa menar dock att det senaste på elektroniksidan redan sitter på rullande Yamaha 08.an o att allt krut kommer att läggas på "horsepower"..

Jag tror så här!
Märker Valentino tidigt att Yamman går som en påse skit, då hoppar han av 2008 i förtid, då Team Fiat Yamaha inte kunnat leverera en konkurensmässig cykel o finns liksom ingen anledning att göra 2007 oxå 2008!!
.. Å andra sidan, om bitarna håller ihop kommer Valentino att bli den att slå för d övriga ..
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
"Italian Valentino Rossi fiercely criticised Yamaha in the latter stages of a disastrous 2007 season, blasting his YZR-M1 for being too slow and too unreliable."

http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/mcn/2007/december/dec24-30/dec2607motogphorsepowertoppriorityforyamahain2008/

Mot den bakgrunden vill nu Valentino ha mer hästkrafter o bättre elektronik utveckling på Yamaha 08.a ..

Yamaha chefen Furusawa menar dock att det senaste på elektroniksidan redan sitter på rullande Yamaha 08.an o att allt krut kommer att läggas på "horsepower"..

Jag tror så här!
Märker Valentino tidigt att Yamman går som en påse skit, då hoppar han av 2008 i förtid, då Team Fiat Yamaha inte kunnat leverera en konkurensmässig cykel o finns liksom ingen anledning att göra 2007 oxå 2008!!
.. Å andra sidan, om bitarna håller ihop kommer Valentino att bli den att slå för d övriga ..


Har inte Valentino redan skrivit på för 2-3 år ytterligare med Yamaha.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har inte Valentino redan skrivit på för 2-3 år ytterligare med Yamaha.

Hm.. Tack! Något jag missat definitivt..

Dock tror jag inte Valentino har ett " tålamods kar " att ösa ur om inte Team Fiat Yamaha lyckas -08, vilket jag tror Valentino kommer att känna tidigt in på -08..
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top