R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om man nu skulle råka befinna sig i närheten av en bana som det vintertestas på tex Sepang.. Någon som vet om det är öppet för allmänheten att glutta lite och vad det ev kan kosta?
Jag smet in på Sha Alam Malayasia på vintertesterna 94-95.
Det va Yamaha 500 och Aprilia 250 som testade med bla Abe och Biaggi, i början smög jag runt i högt gräs utanför (riktigt smart tänkt, med tanke på kobror etc) men hittade sen ett hål i stängslet och innan för det satt två Malay grabbar och kollade helt ostört, på andra sidan banan stog ett filmteam och efter att ha snackat lite med småkillarna så knallade jag över banan, hälsade på tvteamet och började gå runt inne på banområdet och ta kort.
Med tiden blev jag mer oförsiktig, och när Rainey kom åkande på en fyrhjuling, parkerade brevid, kollade sina förare och drog iväg så tänkte jag att det här kan ju gå hela vägen, så jag gick in i bandepån, gick förbi vakten med en nick och ett amerikanskt "hi there",,,
nu va det ca 40 meter att gå innan jag kunde försvinna runt ett hörne och försvinna bakom bepåboxarna,, men när jag kommit halvägs hörde hur jag någon gick ikapp mig och sen "sir, sir"
Stoppad och inkallad på ett kontor där nån höjdare förhörde mig, men jag spelade dum turist som gått fel, inte tagit kort och som hade försökt hitta ut.
Det gick dom på och jag fick gå, knallade upp till banan igen och fotade en rulle till..
Direkt efter åkte jag in till KL och postade fyra rullar till Hallberg som använde en i en artikel om vintertest, med mig angiven som fotograf etc i bildtexten
Om bara internet hade funnits så hade man kanske kunnat sälja bilderna till nån sida..
Bilder finns att scanna om så önskas.