Vintertester 2007/08.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om man nu skulle råka befinna sig i närheten av en bana som det vintertestas på tex Sepang.. Någon som vet om det är öppet för allmänheten att glutta lite och vad det ev kan kosta?

Jag smet in på Sha Alam Malayasia på vintertesterna 94-95.
Det va Yamaha 500 och Aprilia 250 som testade med bla Abe och Biaggi, i början smög jag runt i högt gräs utanför (riktigt smart tänkt, med tanke på kobror etc) men hittade sen ett hål i stängslet och innan för det satt två Malay grabbar och kollade helt ostört, på andra sidan banan stog ett filmteam och efter att ha snackat lite med småkillarna så knallade jag över banan, hälsade på tvteamet och började gå runt inne på banområdet och ta kort.
Med tiden blev jag mer oförsiktig, och när Rainey kom åkande på en fyrhjuling, parkerade brevid, kollade sina förare och drog iväg så tänkte jag att det här kan ju gå hela vägen, så jag gick in i bandepån, gick förbi vakten med en nick och ett amerikanskt "hi there",,,
nu va det ca 40 meter att gå innan jag kunde försvinna runt ett hörne och försvinna bakom bepåboxarna,, men när jag kommit halvägs hörde hur jag någon gick ikapp mig och sen "sir, sir"
Stoppad och inkallad på ett kontor där nån höjdare förhörde mig, men jag spelade dum turist som gått fel, inte tagit kort och som hade försökt hitta ut.
Det gick dom på och jag fick gå, knallade upp till banan igen och fotade en rulle till.. :tungan

Direkt efter åkte jag in till KL och postade fyra rullar till Hallberg som använde en i en artikel om vintertest, med mig angiven som fotograf etc i bildtexten :)

Om bara internet hade funnits så hade man kanske kunnat sälja bilderna till nån sida..

Bilder finns att scanna om så önskas.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Det brukar vara öppet sålänge det inte är ett privat test och inträdet är nästan gratis. Tror valencia kostade 5€.
Tack för svaret då borde det inte vara några problem att få kolla det testet.:)

Jag smet in på Sha Alam Malayasia på vintertesterna 94-95.
Det va Yamaha 500 och Aprilia 250 som testade med bla Abe och Biaggi, i början smög jag runt i högt gräs utanför (riktigt smart tänkt, med tanke på kobror etc) men hittade sen ett hål i stängslet och innan för det satt två Malay grabbar och kollade helt ostört, på andra sidan banan stog ett filmteam och efter att ha snackat lite med småkillarna så knallade jag över banan, hälsade på tvteamet och började gå runt inne på banområdet och ta kort.
Med tiden blev jag mer oförsiktig, och när Rainey kom åkande på en fyrhjuling, parkerade brevid, kollade sina förare och drog iväg så tänkte jag att det här kan ju gå hela vägen, så jag gick in i bandepån, gick förbi vakten med en nick och ett amerikanskt "hi there",,,
nu va det ca 40 meter att gå innan jag kunde försvinna runt ett hörne och försvinna bakom bepåboxarna,, men när jag kommit halvägs hörde hur jag någon gick ikapp mig och sen "sir, sir"
Stoppad och inkallad på ett kontor där nån höjdare förhörde mig, men jag spelade dum turist som gått fel, inte tagit kort och som hade försökt hitta ut.
Det gick dom på och jag fick gå, knallade upp till banan igen och fotade en rulle till.. :tungan

Direkt efter åkte jag in till KL och postade fyra rullar till Hallberg som använde en i en artikel om vintertest, med mig angiven som fotograf etc i bildtexten :)

Om bara internet hade funnits så hade man kanske kunnat sälja bilderna till nån sida..

Bilder finns att scanna om så önskas.
Underbar historia upp med korten. :)
 
Last edited:

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
:D det där med att du blev inkallad till kontor med högsta hönset lät som nåt allvarligare typ misstanke om självmordsbombning
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
korten kommer imorrn
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hopkins har fått testa 08:ans skinnställ.

john_photo.jpg
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
förstår fan inte varför hopkins hoppa till kawan:confused:
var det för att capirossi var tyngre o kastade ut honom ur depån?
lustigt att capirrossi kör för suzuki iår när han kört ducati 5års tid. men läste förr att han klagade på ducati teamet de satsade typ all energi på stoner!!
kanske därför
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
OK, här kommer en del bilder.

Hallbergs vintertestartikel
(ex B föraren, ja alltså, jag körde 750B 90--92, sen 99 och framåt igen)
race.jpg


Abe med ett fotbollstadion i bakgrunden
abe1.jpg


Abe
abe2.jpg


Abe igen
abe3.jpg


Harada, om jag inte är helt ute på bärtur
harada1.jpg


Loris Regiani eller..
loris1.jpg


Cadalora
luca1.jpg


igen
luca2.jpg


Max eller Loris, framför ett palats, banan låg skitfint
max1.jpg


åter igen inte säker på vem..
max2.jpg
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
OK, här kommer en del bilder.

Hallbergs vintertestartikel
Abe med ett fotbollstadion i bakgrunden
Abe
Abe igen
Harada, om jag inte är helt ute på bärtur
Loris Regiani eller..
Cadalora
igen
Max eller Loris, framför ett palats, banan låg skitfint
åter igen inte säker på vem..
Coola bilder. :)

Tackar.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mannen med åttan på svart Aprilia är Jean Michel "straw" Bayle, AKA Jean Michel Snayle, AKA... osv.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Mannen med åttan på svart Aprilia är Jean Michel "straw" Bayle, AKA Jean Michel Snayle, AKA... osv.

ja ja, det ser jag ju i Hallbergs resultatlista.
höbal eller snigel va har ju knappast...
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
JMB lirar enligt mej i den allra oversta ligan av hojakare som varlden skadat, ihop med folk som Stephane Peterhansel, Rossi och ett fatal andra. Att se Bayle kora supercross (en dag nar han kande for att vinna, vill saga!) var rena porren, och att sen ett par ar senare vara i varldseliten i en helt annan gren ar ta mej tusan inte illa! Nan som vet vad JMB har for sej nufortiden?
 

Bifogat

  • JMB.jpg
    JMB.jpg
    2.6 KB · Visningar: 337

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
ja ja, det ser jag ju i Hallbergs resultatlista.
höbal eller snigel va har ju knappast...

Hans första år i 250-GP tyckte han själv att det gick skitdåligt. Straw-Bayle och Snayle var vedertagna öknamn way back when.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top