Vintertester 2007/08.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Men Tamada då, när han vann några rejs i MotoGP vad det bara för att han var ensam på Bridgestone och de gav ett SÅ mkt större försprång på just de banorna?

Han framstår som skrattretande...

Är han helt enkelt inte bättre, saknar han motivation? Ngt annat?
 
Last edited:

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Men Tamada då, när han vann några rejs i MotoGP vad det bara för att han var ensam på Bridgestone och de gav ett SÅ mkt större försprång på just de banorna?

Han framstår som skrattretande...

Är han helt enkelt inte bättre, saknar han motivation? Ngt annat?

Kawasakin är ju helt ny för i år får man ju också tänka på och dom har haft stora chatter och inställningsproblem på testen.

"On this second day of Pirelli test the team focused its work program specially on engine-brake control to reduce the chattering which is the main problem for both riders Regis Laconi and Makoto Tamada.

Naturally there’re still lots to work on but as Regis says: “ We’re still at the beginning of the entire job but we’re improving quickly. I know that the bike has great potentiality but by now, we’re not able to take fully advantage of it. Anyway the work we did until now brought us to a good point.

Beside Regis’ crash due to a contact with Troy Bayliss, the team had to face some technical problems to reach the goal that the team had at the beginning of these three days of test, in other terms find the best solution for suspension and solve the chattering problem that the riders Regis Laconi and Makoto Tamada accuse."

http://www.trymysport.co.uk/sports_news/psg-1_corse_racing_news/psg-1_corse_racing_news_index.htm


Jag tror Tamada kommer vara före Regis Laconi i totalen efter säsongens slut..nån som sätter emot :p?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Men Tamada då, när han vann några rejs i MotoGP vad det bara för att han var ensam på Bridgestone och de gav ett SÅ mkt större försprång på just de banorna?

Han framstår som skrattretande...

exakt så va det ja.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En video till med Johnatan Rea från PI testet.

[YOUTUBE-ID]RYg41jk5F2I[/YOUTUBE-ID]
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Max Biaggi körde 1.31,7 igår på Philip Island...0,4 sek under Kagayamas bästa tid från tre dagars testet. :yoparty


15-01-2008 13:00

"Hi I am still here in Australia, today we have improved our performance with the new Ducati 1098. About 70 laps and the temperature is around 33 degrees. Lap time 1:31.7 quite faster than the others days. I am satisfied, we have individualized the area whether to focus to improve our bike. I hope to succeed in making a step forward and get more information in order to make the difference. However, I have some good feelings and, even if there is only one month to the beginning of the Championship, we will be ready to fight!! The team atmosphere is beautiful, we really are getting closer. Tomorrow will be the last day of test before leaving, destination Montecarlo home sweet home! Bye everybody, Max"

www.max-biaggi.com
 

Bifogat

  • Max_Biaggi_PI_080115_500.jpg
    Max_Biaggi_PI_080115_500.jpg
    90.7 KB · Visningar: 61
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Max Biaggi körde 1.31,7 igår på Philip Island...0,4 sek under Kagayamas bästa tid från tre dagars testet. :yoparty


15-01-2008 13:00

"Hi I am still here in Australia, today we have improved our performance with the new Ducati 1098. About 70 laps and the temperature is around 33 degrees. Lap time 1:31.7 quite faster than the others days. I am satisfied, we have individualized the area whether to focus to improve our bike. I hope to succeed in making a step forward and get more information in order to make the difference. However, I have some good feelings and, even if there is only one month to the beginning of the Championship, we will be ready to fight!! The team atmosphere is beautiful, we really are getting closer. Tomorrow will be the last day of test before leaving, destination Montecarlo home sweet home! Bye everybody, Max"

www.max-biaggi.com

Säger inte mig mer än att Biaggi med team gör ett bra jobb under testet.
Flera andra hade ju högst troligen sänkt sina tider om dom också stannat kvar på PI och testat vidare.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Säger inte mig mer än att Biaggi med team gör ett bra jobb under testet.
Flera andra hade ju högst troligen sänkt sina tider om dom också stannat kvar på PI och testat vidare.
Spekulationer. Vad vi vet är att Biaggi/Ducati är ett av de snabbaste ekipagen på en s.k. förarbana en månad före säsongens första race.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Spekulationer. Vad vi vet är att Biaggi/Ducati är ett av de snabbaste ekipagen på en s.k. förarbana en månad före säsongens första race.

men jösses,, lägg ner.

jag skrev hur jag uppfattade det.
du skriver att VI VET, du kan ju inte ha mer fel.
möjligen kan DU tro dig veta.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
men jösses,, lägg ner.

jag skrev hur jag uppfattade det.
du skriver att VI VET, du kan ju inte ha mer fel.
möjligen kan DU tro dig veta.
Ho ho! Att subjektivt tolka varvtider är sannerligen ett nytt sätt för att bedöma vem som är snabbast.

1.31,5 kan då vara snabbare än 1.32,7 om det senare känns snabbare.

:D
 

sandstream

Guest
Ho ho! Att subjektivt tolka varvtider är sannerligen ett nytt sätt för att bedöma vem som är snabbast.
1.31,5 kan då vara snabbare än 1.32,7 om det senare känns snabbare.
:D
Vad jag tror att R2 menar är att om de andra teamen också stannat kvar och kört så hade deras tider också sjunkit och Biaggi kanske inte hade varit snabbast.
 

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Nacka
Hoj
Buell XB12R
Någon som vet vilka förare som är anmälda till Sepang-testen nästa vecka?
Ska inte bli alls otrevligt att sitta på Sepang en av dagarna och kolla in grabbarna. :yoparty
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Någon som vet vilka förare som är anmälda till Sepang-testen nästa vecka?
Ska inte bli alls otrevligt att sitta på Sepang en av dagarna och kolla in grabbarna. :yoparty
Enligt MotoGP.com så kommer alla vara där.

Hörde att kontakt upprättats och jag är absolut inte avis på ngt sätt :mad: :huvet
Ser framemot många bilder och MMS :D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hittade denna bilden på Neurkirchners hoj: (hoppsan det var en stor version på den bilden! :gnissla )

Max_birds1.jpg


Körde han på 2st fåglar på testet på PI nu?:va

Max Biaggi
[YOUTUBE-ID]lo7KkFhL3mM[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Nacka
Hoj
Buell XB12R
Enligt MotoGP.com så kommer alla vara där.

Hörde att kontakt upprättats och jag är absolut inte avis på ngt sätt :mad: :huvet
Ser framemot många bilder och MMS :D

Tackar! :tummenupp
Jag försökte hitta info på motogp.com, men jag letade tydligen för dåligt.

Jodå, om inget förändras springer jh och jag på Onsdag runt som galningar mellan båda huvudläktarna för att inte missa någon action. :yoparty

Blev c.a 1 GB bullriga filmer och några bilder med digitalkameran sist jag var där och det bara var 7 förare på plats. Så om alla grabbarna nu finns på plats så blir det nog minst lika mycket.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top