Vintertester 2007/08.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Typ regnpass och torrpass...

För en vanlig träning så skulle man kunna byta olika mappar för att se vilken man kör snabbast med. Har man ett par mappar med sig så slipper man åka in till depån och programera om. Spar tid och man känner skillnaden direkt då man byter när man kör. Sen om det är risk för väderändringar på ett race skulle man kunna ha "torr" vs "regn" mappar med sig.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Misstolka mig rätt: Jag älskar Sandström och Bovin; Det är Sandstream och Nyteknik jag inte tål ;) :)

Här måste jag hålla med även om "älskar" kanske är ett för starkt ord. Jag... eh.. gillar dom i alla fall. Mig kan väl ingen störa sig på nånsin?

Jag surnade till på valmers internetpersonlighet för ett tag sen, och jag är osäker på om han förstod att jag skiljer på internetvalmers och "buns of steel"-mannen som paraderar i våra depåer sommartid. Jag har väl haft mina duster med alla möjliga här på sporthoj, men det är inget jag tar med mig ut i verkligheten. Jag har aldrig vaknat med ett hästhuvud i sängen (i alla fall inget som inte varit fäst vid en kvinnokropp) så de flesta kan nog göra urskiljningen.

We shall overcome, någon?

sandstream

Guest
Här måste jag hålla med även om "älskar" kanske är ett för starkt ord. Jag... eh.. gillar dom i alla fall. Mig kan väl ingen störa sig på nånsin?
Du borde skriva mer i racingforumet, Mattias! Du är ju typen som med en eller flera meningar kan ta ner de flesta på jorden och få dem att inse att de är larviga :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag minns en tid, när alla kastade skit på varandra och var glada... Men det var väl kanske "innegänget" :tungan

Något annat:

Surfade in på Haydens hemsida och ser att han fortfarande kör på No 1-temat. Är inte det lite lågt/fel?

http://www.nickyhayden.com/new/index.php

Det ska bli mkt intressant att se tider från nästa Hondatest nu när man har anpassat mycket efter Haydens önskemål. Men mest för att se om mina förhoppningar infrias: Pedrosa snabbare än Stoner.

Bifogat

• screenshot_02.jpg
    screenshot_02.jpg
    122.3 KB · Visningar: 75
Last edited by a moderator:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Gissar på att det är till för att välja olika mappar till insprutet.

Vad är det för tunnare slang som går från övre delen av kylen, typ som en gren av ordinarie kylarslang?

Vad är det för dämpare de kör med?

Last edited by a moderator:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Vad är det för tunnare slang som går från övre delen av kylen, typ som en gren av ordinarie kylarslang?
..

Den stålomspunna slangen går till en liten oljekylare om du kollar riktigt noga. Den sitter lite svårt att se. Men där slangen går dit och den vanliga kylaren sitter så ser det ut som att kylaren är tjockare. Där sitter oljekylaren. :)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Den stålomspunna slangen går till en liten oljekylare om du kollar riktigt noga. Den sitter lite svårt att se. Men där slangen går dit och den vanliga kylaren sitter så ser det ut som att kylaren är tjockare. Där sitter oljekylaren. :)

Hmm... Ja det borde jag ju ha sett!:tummenupp

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Bilder på WSBK-Kawa.

DM1199985802.jpg

DM1199985799.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag rensat upp en hel del inlägg, över 30 st blev det... ! Nästa gång vi ser samma urartning med spam och barnsliga dispyter och kommentarer kommer alla inblandade (de som initierar) åka på en paus tror jag. Just nu åkte ingen på banning eller någonting, då det bör vara kommunicerat ut till de flesta att vi alla är trötta på spammet och är hyffsat enade.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Det Kinesiska märket Loncin, som är nya i 125GP-VM, kommer göra sitt första test på Calafat 27 januari. Kommer vara ett test där dom ska se så allt fungerar på sina hojar. I grunden är hojarna en vidareutveckling på Malaguti, som samma Italienska team Engines Engineering använde i VM 2006. Men man har en helt ny elektronik, cylinder, växellåda och chassie mot då. 29-31 januari så kommer dom sen att testa ihop med dom andra märkena på Valencia.

Vad skoj! alltid bra med nya team :tummenupp

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...