Vintertester 2007/08.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
---------------------------
20083001NickyHayden_G.jpg

Lone Repsol Honda rider Nicky Hayden continued his 'double development' programme by completing laps on both the pneumatic-valve and standard spring-valve RC212V engines at Phillip Island on Wednesday.

Hayden was fastest of all at Sepang last week, using qualifying tyres and the standard (2007) engine specification inside the 2008 chassis, but stuck exclusively to race tyres on the opening day in Australia, in which he was ranked eighth fastest - and over a second behind the best race tyre lap of the day, set by reigning world champion Stoner.

But the American handed Hondaplenty of data by completing a huge 107 laps, his morning having been spent running the two engines back-to-back, before focusing on the more powerful standard engine specification in the afternoon.

"This is a completely different track to Sepang so we needed to reconfirm what we learned last week," explained Nicky. "That's been the plan today, so we've been using reference tyres, we've not been doing any tyre testing so far, mainly just checking settings. This morning we checked both engines because the team needs data with the pneumatic-valve engine too. The track seems to be in great shape and the weather's good, so we've gotten a lot done."

Tomorrow (Thursday) the 2006 world champion will continue working on chassis and suspension settings and also commence tyre testing - Phillip Island being a notoriously tough racetrack for tyres.

Hayden's team-mate Dani Pedrosa is in Europe recuperating from an operation to fix the broken hand he suffered in Malaysia last week.

Although Hayden hopes to race the pneumatic-valve engine at the Qatar season-opener on March 9, much will depend on its rate of progress and a final decision isn't expected until after Pedrosa's return during the Jerez IRTA test from February 16-18.

Rookie Alex de Angelis was the lead Honda rider on Wednesday, in third position.
 
Last edited:

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
t5e.jpg


låt oss prata om den här motorn och dess delning, jag ser:
tråg, vevhus, cylinder, sen vete fan, topp och ventilkåpa...
vad kan mittenbiten vara?
edit:
är det cylindern och biten under en vevhushalva?
edit2, ja så måste det va...

Men visst känns det ändå som att det är en bit förmycket? För den lite tunnare och ljusare delen under toppen verkar ju inte kunna räcka till cylindrar, om det nu inte är så att motorn har ett slag på sådär 15mm:confused:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Men visst känns det ändå som att det är en bit förmycket? För den lite tunnare och ljusare delen under toppen verkar ju inte kunna räcka till cylindrar, om det nu inte är så att motorn har ett slag på sådär 15mm:confused:

Det verksam som man har ett horisontellt delat vevhus där övre vevhushalvan även agerar nedre delen av cylindern.
Verkar dock lite bakvänt med en tvådelad cylinder då detta innebär att du måste åka med lösa foder :va
 

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
Det verksam som man har ett horisontellt delat vevhus där övre vevhushalvan även agerar nedre delen av cylindern.
Verkar dock lite bakvänt med en tvådelad cylinder då detta innebär att du måste åka med lösa foder :va

Eller är det kanske så att foderna (fodrerna, fodrernarna?) är en del av antingen den undre eller övre halvan?
Ingen som sitter på en sprängskiss till Kawas nya GP motor:D ??
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det verksam som man har ett horisontellt delat vevhus där övre vevhushalvan även agerar nedre delen av cylindern.
Verkar dock lite bakvänt med en tvådelad cylinder då detta innebär att du måste åka med lösa foder :va
Fodren sticker väl ner en bit i övre vevhushalvan.Inte ser väl den där cylinderraden extremt låg ut om du jämför med cylindern på en 250f tex?Och här är det ju bara 200cc per cylinder.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fler bilder från Valencia.

Den sista föraren på bilderna, snart 15-årige Marc Márquez, får nu på testerna lägga på 17kg barlast på sin KTM för att komma upp i totalvikten 136kg som hoj + förare ska ha i 125GP.
Han är 150cm/43kg. Som personlig tränare har han ingen mindre än Emilio Alzamora som var världsmästare själv 1999.
Emilio har beordrat Marc att äta 5 stora mål mat om dagen. :)
Enligt Emilio gör den extra barlasten att hojen blir trög att bryta med.
Bättre med den vikten på föraren då.
Förra året vägde han 35kg när han körde CEV125. Så han växer.
Emilio tror han kommer bli 170 lång till slut.
Marc har kört minimoto sen liten och större hojar sen han blev 11.

Hugo vd Berg Degraaf Molenar - 125GP
img9319tg6.jpg


Marco Simoncelli Metis Gilera - 250GP
20082901sic_G.jpg


Eugene Laverty Blusens BQR aprilia - 250GP
DM1201545007.jpg


Marc Márquez Repsol KTM - 125GP.
b_BUEN_ALUMNO_b_Marquez.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tider från dagens träning på Valencia.

Valencia 2008-01-30
125GP
1.- Sergio Gadea ESP Aprilia 1.38.982
2.- Bradley Smith GBR Aprilia 1.39.630
3.- Gabor Talmacsi HUN Aprilia 1.39.688
4.- Tomoyoshi Koyama JAP KTM 1.39.795
5.- Hugo Van der Berg HOL Aprilia 1.40.163
6.- Simone Corsi ITA Aprilia 1.40. 273
7.- Andrea Iannone ITA Aprilia 1.40.438
8.- Scott Redding GBR Aprilia 1.40.462
9.- Sandro Cortese ITA Aprilia 1.40.575
10.- Nico Terol ESP Aprilia 1.40.606
11.- Pol Espargaró ESP Derbi 1.40.694
12.- Efrén Vázquez ESP Aprilia 1.40.744
13.- Danny Webb GBR Aprilia 1.40.864
14.- Marc Marquez ESP KTM 1.40.877
15.- Robert Muresan ROM Aprilia 1.40.887
16.- Stefan Bradl GER Honda 1.40.946
17.- Michael Ranseder GER Aprilia 1.41.039
18.- Randy Krummenacher GER KTM 1.41.108
19.- Steve Bonsey USA Aprilia 1.41.202
20.- Rafaele da Rosa ITA KTM 1.41.295
21.- Takaaki Nakagami JAP Aprilia 1.41.347
22.- Pere Tutusaus ESP Aprilia 1.41.509
23- Adrián Martín ESP Aprilia 1.41.842
24.- Salvadori Lorenzo ITA Aprilia 1.41.967
25.- Dino Lombardi ITA Aprilia 1.42.022
26.- Kyle Smith ESP Aprilia 1.42.131
27.- Axel Pons ESP Aprilia 1.42.248
28.- Robin Lasser GER Aprilia 1.42.497
29.- Roberto Lacalendola ITA Aprilia 1.42.573
30.- Ferruccio Lamborghini ITA Aprilia 1.42.708
31.- Luca Vitalli ITA Honda 1.42.955
32.- Marco Ravaioli ITA Aprilia 1.43.013
33.- Julián Miralles ESP Aprilia 1.43.273
34.- Iván Maestro ESP Aprilia 1.43.339
35.- Lorenzo Zanetti ITA KTM 1.43.607
36.- Joan Olivé ESP Derbi 1.43.781
37.- Roberto Farinelli ITA Aprilia 1.43.789
38.- Oscar Climent ESP Aprilia 1.43.948
39.- Amadeo Lladós ESP Aprilia 1.44.248
40.- Pablo Nieto ESP KTM ---
41.- Louis Rossi FRA Honda ---
42.- Cyrril Carrillo FRA Honda ---
43.- Alexis Masbou FRA Loncin ---
44.- Jules Cluzel FRA Loncin ---
45.- Genaro Sabatino ITA Aprilia ---




250GP
1.- Marco Simoncelli ITA Gilera 1.35.447
2.- Mika Kallio FIN KTM 1.35.485
3.- Héctor Barbera ESP Aprilia 1.35.741
4.- Julián Simón ESP KTM 1.35.753
5.- Álex Debón ESP Aprilia 1.35.841
6.- Hiroshi Aoyama JAP KTM 1.35.979
7.- Álvaro Bautista ESP Aprilia 1.36.100
8.- Héctor Faubel ESP Aprilia 1.36.171
9.- Thomas Luthi SUI Aprilia 1.36.195
10.- Roberto Locatelli ITA Gilera 1.36.545
11.- Aleix Espargaró ESP Aprilia 1.36.565
12.- Mattia Pasini ITA Aprilia 1.36.747
13.- Alex Baldolini ITA Aprilia 1.36.854
14.- Lukas Pesek CHE Aprilia 1.37.240
15.- Federico Sandi ITA Aprilia 1.37.659
16.- Fabrizio Lai ITA Aprilia 1.37.928
17.- Eugene Laverty IRL Aprilia 1.37.992
18.- Imre Toth HUN Aprilia 1.38.535
19.- Doni Pradita INA Yamaha 1.38.995
20.- Russel Gómez ESP Aprilia 1.39.597
21.- Karen Abraham CHE Aprilia ---
21.- Manuel Poggiali RSM Aprilia ---
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Uttalanden från Repsol KTM förarna från igår:

Julián Simón
“Today we made progress. The truth is that out on the track I like this bike more and more. We carried on working where we finished last Saturday in Jerez, the position of the hanblebars, since they were not quite right. I had a steering angle that was more closed than on the Honda.

We changed it today, closer to where it was last season, and that meant we saw an immediate improvement. And the times came more easily. As I said the bike is handling very well and I realised out on the track that it is even easier to ride it. I am pleased with the work we did today. I set a good time and we worked well.”


Marc Marquez
“Today we were able to test the new bike. It went quite well. The biggest difference is the engine, although the chassis has changed a lot, it can now take curves much better. The engine is more powerful; the acceleration and the top speed are now better.

We did not go out during the first set of laps as it was still cold and it was not worth taking the risk. We began at 12:00 and it all went well. Afterwards we went a bit faster and then I had some problems with the suspension, but towards the end we were more or less where we should be. We still do not know which is the best set up but we are quite pleased. I am very happy with the bike and the work we did today. I think the bike can be a good one.”
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
t5e.jpg


ventilkåpa
topp
cylinder
övre vevhushalva
undre vevhushalva
tråg

hm, det som luras är kanske att toppen är förhållandevis hög, (pga pneumatiken?) vilket får cylindern att se tunn ut..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Thomas Luthi bröt nyckelbenet idag och har åkt tillbaka till Schweiz för operation.

20083001luthi__G.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En del aprilior har en skum list undertill på toppkåpan som jag inte sett innan. :va
Misstänker den används för det är så kallt och dom inte vill ha in för mycket luft till kylaren då.
Kan inte komma på nått annat den ska vara bra för..
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tech 3 Yamaha rider Colin Edwards continued his impressive pre-season form today by setting the fastest time at the start of a three-day test session at the Phillip Island circuit.

Just six days after an exhausting but successful test at the Sepang circuit in Malaysia, Edwards clocked his best lap of 1.29.566 on the first of two Michelin qualifying tyres he tried shortly after 1pm. Evaluating new Michelin tyres and the latest electronics upgrades from Yamaha, the American’s best time on race tyres today was a 1.30.832 set in a seven-lap run this afternoon as the Texan completed 77 laps in close to perfect conditions. That was the third fastest time on race tyres with reigning world champion Casey Stoner quickest in race trim.


James Toseland also impressed by setting the fifth quickest time on only his fourth appearance on the Tech 3 Yamaha YZR-M1. His best time of 1.30.864 on race tyres came on his 46th lap of an 81-lap stint today, with the British rider immediately on the pace as he returned to familiar territory at Phillip Island. Toseland’s extensive track knowledge gained in his World Superbike career at Phillip Island immediately came to the fore as he broke into the 1.32 bracket on only his fourth lap. He then reeled off a series of consistent laps of 1.31 laps and finished just 0.03s slower than Edwards.

Today’s action marked the start of the second of four 2008 pre-season tests for the Tech 3 squad, with tests in Jerez and Qatar to follow before the first race in Doha on March 9.


Colin Edwards 1st 1.29.566 – 77 laps
“It was a good day. I started with the same setting I finished in Malaysia and played around with that for the day. The bike feels good at this track compared to what I raced with a few months ago. Yamaha has been working hard and the new parts are definitely a step in the right direction, particularly with the electronics, which has helped on corner entry and exit. With a qualifying tyre in Malaysia my time didn’t get any better. I had a couple of handling issues with the qualifier in Sepang so once I got a good pace going I chucked a couple of qualifiers in. It is the first day but you never know what the weather is going to do down here, and it could be raining tomorrow. We wanted to make sure with the adjustments we were going to make for the qualifier that it was the right way. In Sepang I had too much weight on the rear. The rear was taking over and running me wide and we made a change to get more weight on the front and get it to turn a bit better. It seemed fine and I’m happy with the lap time.”

James Toseland 5th 1.30.864 – 81 laps
“The first few laps I was able to hit the exact same six inches of track and I got up to speed much quicker than I did in Sepang and Jerez. It was nice to be at the sharp end of the times and I didn’t realise but track knowledge is even more important with these bikes to help things come together. When you can hit the same spot lap after lap without thinking about it then you can really concentrate on the bike set-up and that makes a big difference to help gradually improve. I’ve got a slight problem with entry to the fast corners. Just as I tip in I get a bit of chatter from the front. I’m losing quite a lot of time because of that problem because they are in such fast parts of the track. I could make up quite a lot of time if it wasn’t for that. I’ll try a new setting tomorrow morning to try and help before I do a race simulation. But it’s nice to be doing decent lap times with a few problems. And I actually passed somebody on the brakes for the first time ever in MotoGP. I passed Chris Vermeulen going into the first corner turn which I was pretty proud of.”
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Robin Lässer Grizzly Gas Keifer aprilia - 125GP
125_21_fweisse_4071.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bilder från Philip Island testet. (Klicka på dom så öppnas dom i ett större fönster. Sen om man vill kan man klicka igen på den stora bilden som kommit upp så får man fram orginal-storleken.)



 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
t5e.jpg


ventilkåpa
topp
cylinder
övre vevhushalva
undre vevhushalva
tråg

hm, det som luras är kanske att toppen är förhållandevis hög, (pga pneumatiken?) vilket får cylindern att se tunn ut..

Mnja att toppen är hög beror på galet långa ventilskaft.
Dessa får man genom de högt uppresta insugskanalerna (men även i viss mån avgas) Detta medför oxå per automatik flackare ventilvinklar (vilke´t man vill ha till en viss gräns).
Pneumatiken bygger inte på höjden, då man kan säga att toppen ändå är (relativt) konventionell, och luften ju endast används för att hjälpa till att stänga ventilerna, inte öppna. Man har alltså ff kammar, fjädrar osv i de fall jag sett denna tekniska lösning.
Det finns dock lösningar helt utan fjädrar så det kan variera.
Vet inte hur Gp-cyklarna löst det hela.

Cylindern ser välan inte så låg ut? Jag antar att slaget inte är mer än dryga 30 mm + att kolvarna ser ut som snusdosor så... det behövs nog inte mer.

Det Gustav ringat in ser ut att vara övertejpade avgaskanaler som tejpats innan lackering. På nån annan bild ser man kanalerna om än mycket dåligt.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hondan ser fortfarande rätt så liten ut ännu!
hayden-013.jpg
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top