Visa hänsyn mot idioter?

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Om nån ligger och blockar ens bombande i ytterfil (90+ väg), så måste man väl få köra om till höger. För det får man ju göra om det är kö, och jag ser ingen annan rimlig anledning till att klossen inte håller till höger. :)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det kan knappast vara så att man får välja själv vilken hastighet man ska ligga i! Ligger du i 80 på enkelfilig 110 väg med vajerräcken så hindrar du alla andra med andra ord borde du ha böter. Om min bil drar mindre i 110 km/h än i 70 km/h så betyder inte det att jag får köra i 110 om nu hastighetsskylten säger 70/90 osv.
Det var det sämsta argumentet jag hört på länge..:arsele
Bil + släp = 80blås. Lastbilar med släp sammalunda, ska de köra 110 på den enkelfiliga vägen enbart för att DU vill det??

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Äh lika bra o smasha upp fingret ibland

Haha låg me mcen så fick man nån survolvo i röven , tutar o blinkar går - lägger mig på höger sidan så ser man sakta men säkert årets supermegaflane sakta sakta med 2km överfart glida förbi.

Han tuta för att köra 2km fortare än jag...

Idioten hade stolen framflyttad längst fram,båda händerna på ratten, plytet i tryckt mot framrutan för o kunna se i den fruktansvärda farten 81km/t.

Intressant och studera en idiotflane som tror han kör skitfort - ja måste lägga mig framför idioten igen.

Då blinkar flanengubbkuken igen , ja vänder mig om ger fingret o sen 230 blås iväg.

Jävla töntar det finns , tuta sig fram i vänster körfält när man fan knappt ändå lyckas med sina skelögon ens köra 5km över hastighetsgränsen - den lille efterblivne kuksugarens kärring såg likadan ut:hihi

Gråter av skratt på jobbet, kollegorna tycker jag är cp :rofl

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Men jag släppte förbi alla som ville förbi, även om ett förskräckande antal inte fattade vad det betydde när man gick ut på vägrenen..
Haha! Apropå det så har jag märkt att sedan jag skaffade hoj så är bilar väldigt villiga till att gå ut på vägrenen när man ligger bakom.

Det finns en lång 70 - 90-väg mellan mitt hem och skolan jag går på. När jag åker den med bil och ligger bakom en annan bil så är det aldrig någon som går ut på vägrenen för att släppa förbi mig. Men nästan varenda gång när jag kommer med hojen så flyttar sig bilarna vid första möjliga tillfälle.

Man ser vilken respekt ni tidigare motorcyklister har satt i stålburarna. :D

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Senast nån tutade och blinkade åt mig var när jag passerade en äldre herre (hmm undrar om inte jag börjar räknas dit :tungan) härom veckan.
Han verkade i.a.f. vara medlem i 10-underklubben men i just det här fallet låg han 5 under i en nedförsbacke på en 60 sträcka.

Jag vet inte varför han började tokblinka och tuta efter mig. Om det var för att jag passerade honom i vad han tyckte vad en lagvidrig hastighet (runt 70) eller för att det kom en bil från andra hållet så han tyckte att det var en idiotomkörning (jag hade nog kunnat passera 3 bilar på raken med den marginalen jag hade).

I vilket fall så valde jag att vänligt vinka tillbaka istället för att ta till fingret för det kan ju ha varit så att han bara var avundsjuk och ville åka med. :hihi

Last edited:

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Hade en händelse i lördags där jag åker förbi en parkering som en bil ska ut ifrån, Wannabe volvoraggare med fjun och platt keps som sitter som en kärring och håller i ratten. Killen kollar vänster och höger, vid det här laget ligger jag 20 meter bort och ser han i ögonen. Han kollar på mig hela tiden så han ser mig, när edt är 10 meter mellan oss så kör IDIOT FAN ut framför mig! :mad:
Tvärbromsar och tutar, Han kör på som om ingenting har hänt och kommer fram till en rondell där han stannar.
Drar upp till vänster om honom och ska precis knacka på rutan när han ser mig och gasar på som satan genom rondellen ut framför lite bilar och sticker lika snabbt som som en tjockis på bantningsläger.

Ungefär samma sak hände idag när jag var på väg hem, åker om en vit liten bil med 20 åringar i på en 80väg där dom kör 60.
30 sekunder senare så skriker deras lilla motor när dom kör om mig av någon anledning, dom kommer sedan upp på riksväg 80 riktning gävle där dom lägger sig i 60 igen.
Jaha tänker jag och bereder mig på att köra om igen, så jag läggger mig vi mittlinjen och ska precis köra om när idioten kör ut över mittlinjen för att blockera mig från att köra om.
Nu tröttnade jag och gav dom fingret och pekade på gopron jag har på huvudet när jag kör (avstängd eftersom att batteriet var slut) Då jävlar blev det fart på dom, in till höger och släppa förbi mig.
Körde inte om eftersom att dom lyckades blockera första avfarten som jag skulle av på och nästa kom när dom ville släppa förbi mig så jag svängde av där. :huvet
Borde sätta spika i skorna och skrapa sidan på alla idioter i bilar!

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Arg insändare i lokaltidningen är melodin mot idioter i trafiken

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Om nån ligger och blockar ens bombande i ytterfil (90+ väg), så måste man väl få köra om till höger. För det får man ju göra om det är kö, och jag ser ingen annan rimlig anledning till att klossen inte håller till höger. :)

Köer och filkörning är inte samma sak.
Vid skyltat 70 och neråt får man passera på insidan.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Äh lika bra o smasha upp fingret ibland

Haha låg me mcen så fick man nån survolvo i röven , tutar o blinkar går - lägger mig på höger sidan så ser man sakta men säkert årets supermegaflane sakta sakta med 2km överfart glida förbi.

Han tuta för att köra 2km fortare än jag...

Idioten hade stolen framflyttad längst fram,båda händerna på ratten, plytet i tryckt mot framrutan för o kunna se i den fruktansvärda farten 81km/t.

Intressant och studera en idiotflane som tror han kör skitfort - ja måste lägga mig framför idioten igen.

Då blinkar flanengubbkuken igen , ja vänder mig om ger fingret o sen 230 blås iväg.

Jävla töntar det finns , tuta sig fram i vänster körfält när man fan knappt ändå lyckas med sina skelögon ens köra 5km över hastighetsgränsen - den lille efterblivne kuksugarens kärring såg likadan ut:hihi

Men han körde säkert lagligt och då har man RÄTT att köra så :)

annat är det i Italien, visar man att man har bråttom då flyttar de på sig...... här är det "jag kör lagligt altså kan jag ligga i vänster fil!"

urgh!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Fan vad ni hetsar upp er! Bara rycka på axlarna och gå vidare, tjänar inget till att
bli arg.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nu tröttnade jag och gav dom fingret och pekade på gopron jag har på huvudet när jag kör (avstängd eftersom att batteriet var slut) Då jävlar blev det fart på dom, in till höger och släppa förbi mig.
Filma i en oändlig loop och skicka incidenter till lokal-TV?

Folk som vill rejsa har jag mest bara stött på i Tyskland på Autobahn.
Enormt enerverande när man lagt sig i sin marschfart för att hushålla bensin och bara vill komma fram till nästa hotell :brinnerupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om vi är idioter 60% av tiden, är vi då idioter då eller är det de 40% av tiden vi är det?

Det är 60% av tiden vi är idioter. Definitionen av av idiot var tiden man spenderar med att göra saker man är dålig på (och således gör fel, eller idiotiska saker), i princip. :D

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Kan väll också bidra med dagens irritation.
Närmar mig rondell i Sollentuna, ser bil komma mot rondellen från vänster som jag har väjningsplikt mot om bilisten väljer att köra rakt fram eller vänster. Stannar således vid strecken för väjning och bilisten stannar mitt i rondellen och tuttar och hytter med näven mot mig. Okej, jag stannade ju, räcker inte det? Troligen räknade inte bilisten med att jag skulle stanna eller något... Något fel måste jag ha gjort men vet inte vad... Bara att skaka av sig och åka vidare..

Det finns också en massa trevliga bilister som får en trevlig vink tillbaka när de till exempel har koll i speglarna och snällt flyttar lite på sig så man kan tränga sig för bi i köer.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Enormt enerverande när man lagt sig i sin marschfart för att hushålla bensin och bara vill komma fram till nästa hotell :brinnerupp

Jag har funderat på att skaffa två kameror, eller tre.. En som filmar framåt och en åt sidan... Och eventuellt en bakåt... För att kunna spela in hur bilen beter sig när man kommer bakifrån, föraren när man ligger vid sidan, och sedan föraren framifrån, sedan skicka till polisen, eller starta någon skoj youtubekanal där man hänger ut folk. :D

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998

Oändlig loop var tamefan ingen dum idé!
brukar ladda kameran i skolan och tömma minneskortet till datorn men idag glömde jag kabeln för att ladda. annars brukar jag filma hela tiden när jag kör, Ser det som en typ av billig livs/skadeförsäkring.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är 60% av tiden vi är idioter. Definitionen av av idiot var tiden man spenderar med att göra saker man är dålig på (och således gör fel, eller idiotiska saker), i princip. :D

A fan, trodde det var demokrati och majoritetsbeslut rådde! :D

Är nog idiot 100% jag då.....är inte bra på nåt! :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
A fan, trodde det var demokrati och majoritetsbeslut rådde! :D

Är nog idiot 100% jag då.....är inte bra på nåt! :tummenupp

Tja, demokrati är ett sätt att garantera att man alltid har en medelmåttig styrande elit... :)

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
CBR900RR
Hade 2 incidenter med bilister igår. Visserligen uppstod detta av att jag kanske inte gjorde regelrätta omkörningar om man säger så, men inte behöver man utsätta folk för fara för det.

1. Åker på motorvägen och ska av på avfarten tillsammans med 4 bilar. Vägen efter är ca 4km enkelfil så jag bestämmer mig för att köra om dessa fyra på insidan i avfarten, i vägrenen. Den sista bilen jag kör förbi är en lyxig Mercedes och jag antar att hans ego inte klarade av att bli omkörd av en mc som ser ut som en moppe. Gubben lägger sig 5 meter bakom mig i 100km/h och jag börjar blinka med bromsljusen för att han ska öka avståndet. Inget händer så jag vänder mig om och stirrar på honom i 5 sekunder och då ryker han på axlarna som i "vadå?!". Han ökar inte avståndet direkt utan gör det väldigt långsamt för att det inte ska vara uppenbart.

2. Inne i stan och jag är på bushumör. Stannar vid ett rödljus bakom en bil. När det blir grönt kör vi båda rakt fram och jag påbörjar en omkörning av honom på en smal gata med bilar parkerade på båda sidor. Några meter bakom honom väjer han ut för att blockera mig och jag får tvärbromsa för att inte åka in i baken på honom. Vid nästa väjningsplikt åker jag upp vid sidan om honom och stirrar på denna gubben också. Han vinkar hånfullt, svänger åt andra hållet och jag förbannar mig själv för att jag inte sparkade av hans backspegel.:mad:

Har inte haft körkort så länge, men har märkt rätt fort att folk gärna vill leka poliser och tillrättavisa en så fort man gör en omkörning. Jag tvivlar på att hobbypoliserna gör detta för att öka trafiksäkerheten. Snarare vill de förstora sitt ego, speciellt om man har en penisförlängare till bil.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...