powerglide
Glad amatör
Kallas för jaktinstinkt och är anledningen till att det oftast är enklare att köra fortare än framförvarande
(Som på bana t.ex. )
(Som på bana t.ex. )
Orka bry sig.
I normala fall brukar jag BARA svära över idioter på vägarna. Jag gör inte mer än så, visar aldrig fingret eller tutar eller så. Men härom kvällen råkade jag ut för den störta idioten hittills. Det blev bara för mycket...
Som vanligt var det väldigt lite trafik när jag skjutsade hem dottern från ridskolan. På en gata genom ett villaområde har vi enfiliga cikaner där ingen har förkörsrätt. Smart va??? När jag närmar mig en av dem kommer det en bil från andra hållet, men jag tänker att han får stanna, eftersom jag kommer till cikanen först. Det gör inte den idioten. Han gasar. Så jag stannar där jag är i cikanens ingång = smalt. Idioten håller fullt mot mig, och bromsar vältigt sent, förmodligen för att skrämma mig, och stannar 0,5 m från min front. Där står vi front mot front.
Då lägger sig idioten på tutan. I ett i övrigt öde och tyst villaområde. Dottern blir rädd och börjar skrika. Idioten försöker tränga sig förbi min bil fast det är smalt. Mot bättre vetande lägger jag i backen, och backar en bit i mörkret. Idioten slår då upp framdörren och viftar och har sig. Stämningen är bra obehaglig. Jag backar en bit till. Nu har jag definitivt backat tillräckligt för att han ska komma förbi, bara han stänger sin förardörr. Men han kör framåt med öppen dörr...
Nu får jag nog. Jag blir skitförbannad! Inser att hela idén med dörren är att mota mig, och hans avsikt är tydligen att jag ska motas låååångt. Så i helvete heller!!! Skitsamma att dottern skriker och är rädd. Jag lägger i ettan.
Jävlar vad fort han fick igen dörren! Jag hann inte ens gasa.
PS. En av de få gångerna i mitt liv som jag seriöst varit rädd för att få stryk av en karl. Situationen var verkligen obehaglig. Bara för att han absolut skulle tränga sig före...
Det är ju standard. De flesta i Sthlm ligger i vänsterfilen och trycker, känner sig snabba för de lever livet i "the fast lane", medan högerfilen är tom. Jävlar i backen va man fuckyou-brassar högerfilen då!kör om på höger om de inte fattar var de ska vara.
Jag har själv för en jäkla massa år sedan blivit omkörd på insidan, dock av mc vilket passar bra till ämnet.
Men för i H.VETE, byt namn och lämna igen höftskynket! Det gäller även alla andra som gnäller om att bli omkörda på insidan.
Amerikat har bidragit med två bra trafikregler:
1. Köra om kan man göra på BÅDA sidor, inga konstigheter. Inget magiskt med att köra om på vänster sida.
2. Tillåtet att svänga höger i korsning med rött ljus - det sker på eget ansvar. Är vägen enkelriktad är det även tillåtet att svänga vänster.
Kört en hel del plåtlåda i staterna och dessa 2 regler har aldrig ställt till några konstigheter, snarare tvärtom - bra flyt i trafiken.
Varför ska man visa hänsyn för idioter för? Dom fattar ju ändå ingenting!
och ja, det är olagligt att köra i vänster fil när höger är tom.
Jag skulle gärna se var den lagen finns, för jag kan inte minnas att jag sett det, även om jag självfallet tycker att folk ska hålla sig till höger.
En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.
7 § Vid färd på väg skall fordon föras i det körfält som är längst till höger i färdriktningen och som är avsett för fordonet.
37 § När en omkörning på väg sker till vänster skall den som kör om hålla till höger så snart det kan ske utan fara eller olägenhet. Detta gäller dock inte på sådan väg som avses i 7 § fjärde stycket.
Om körbanan har minst två körfält för färd i samma riktning, behöver den omkörande inte köra tillbaka till det högra körfältet, om han eller hon strax efter omkörningen avser att köra om ytterligare fordon eller svänga till vänster och om det inte uppstår någon påtaglig olägenhet för upphinnande trafik.
Apropå det där med att hamna bakom personer som kör långsamt....
Från Trafikförordningens andra kapitel, 1 §
Från tredje kapitlet
Du skulle kört efter till han stannade o pratat vett med honom. Eller om det gick så sakta tagit upp mobilen o filmat o visat honom. Jävla idiotbonde.
De bönderna som inte släpper om bilköer släpper inte om dem just specifikt för att jävlas.
De bönderna som inte släpper om bilköer släpper inte om dem just specifikt för att jävlas.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|