Visa hänsyn mot idioter?

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Brukar inte visa fingret men häromdagen var det ett så bra upplägg att det inte gick att låta bli:
På 50-väg kör en bil ut alldeles för nära framför, jag kör nog typ 60 m hojen, mycket lite trafik. Jag behöver tvärnita och tutar till varvid han öppnar takluckan och visar 5 fingrar (ville väl markera att jag körde för fort) och sedan blir det 30, då visar han 3 fingrar... Det blir rött och jag glider förbi och visar 1 (lång-)finger...:yoparty

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Det finns och kommer alltid finnas idioter i trafiken, tyvärr! ( Som att det inte är farligt nog att köra hoj ändå :näsblod )

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Om nån ligger och blockar ens bombande i ytterfil (90+ väg), så måste man väl få köra om till höger. För det får man ju göra om det är kö, och jag ser ingen annan rimlig anledning till att klossen inte håller till höger. :)

Köer och filkörning är inte samma sak.
Vid skyltat 70 och neråt får man passera på insidan.

Varför tror du jag skrev "(90+ väg)"? :S

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
kör om på höger om de inte fattar var de ska vara.

Jag brukar klippa felplacerade bilister på insidan på direkten. Även då jag kör bil. Min empiriska forskning talar för att 5 av 10 bilister fortsätter att ligga kvar i vänsterfilen efter att de blivit omkörda på insidan. Även fast närmsta avfart ibland är minuter och mil bort. Helt sjukt att dessa människor har får röra sig fritt, har rösträtt och ens får andas. De måste vara lobotomerade och allmänt felvallade? Jag gör inte heller rätt, skillnaden är att jag är medveten om det. Det är ett nödvändigt ont så att säga.

Något som retar en till vansinne är denna jävla hastighetsnazism i Sverige. I helgen var jag i Tyskland, vilken befrielse!! Inte en käft i vänsterfil för där är det mach 3 som gäller. Blev 300 bekymmerslösa mil på 56h inklusive 24mil på ringen.
Man lackar uur!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag brukar klippa felplacerade bilister på insidan på direkten. Även då jag kör bil. Min empiriska forskning talar för att 5 av 10 bilister fortsätter att ligga kvar i vänsterfilen efter att de blivit omkörda på insidan. Även fast närmsta avfart ibland är minuter och mil bort. Helt sjukt att dessa människor har får röra sig fritt, har rösträtt och ens får andas. De måste vara lobotomerade och allmänt felvallade? Jag gör inte heller rätt, skillnaden är att jag är medveten om det. Det är ett nödvändigt ont så att säga.

Något som retar en till vansinne är denna jävla hastighetsnazism i Sverige. I helgen var jag i Tyskland, vilken befrielse!! Inte en käft i vänsterfil för där är det mach 3 som gäller. Blev 300 bekymmerslösa mil på 56h inklusive 24mil på ringen.
Man lackar uur!

Man blir grinig på medborgargardet och alla låtsaspoliser. Ja, ibland undrar jag en folk nånsin kommer fram.

jetson

Guest
Hahha vem fan tutar på allvar med en mc-tuta, låter ju för larvigt, bilisterna lär garva åt er bara.

Sluta tuta föffan

För övrigt kör man hoj så spelar det inte så stor roll vad bilarna gör, man kommer förbi ändå så orka bli förbannad.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Alla Är idioter tills motsatsen är bevisad, framför allt i trafiken.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför tror du jag skrev "(90+ väg)"? :S

För att du inte visste skillnaden? ;)
Men det är alltså olagligt att gå om på insidan på 90+ vägar.

Å andra sidan är det också olagligt att ligga i ytterfil när det är fritt till höger.

Men gissa vem polisen jagar när de ser en omkörning på insidan? :brinnerupp :(

Last edited:

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Hahha vem fan tutar på allvar med en mc-tuta, låter ju för larvigt, bilisterna lär garva åt er bara.

Sluta tuta föffan

För övrigt kör man hoj så spelar det inte så stor roll vad bilarna gör, man kommer förbi ändå så orka bli förbannad.

stop me
IMG_1238-1.jpg

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
CBR600F -12
Hade 2 incidenter med bilister igår. Visserligen uppstod detta av att jag kanske inte gjorde regelrätta omkörningar om man säger så, men inte behöver man utsätta folk för fara för det.

[...]

2. Inne i stan och jag är på bushumör. Stannar vid ett rödljus bakom en bil. När det blir grönt kör vi båda rakt fram och jag påbörjar en omkörning av honom på en smal gata med bilar parkerade på båda sidor. Några meter bakom honom väjer han ut för att blockera mig och jag får tvärbromsa för att inte åka in i baken på honom. Vid nästa väjningsplikt åker jag upp vid sidan om honom och stirrar på denna gubben också. Han vinkar hånfullt, svänger åt andra hållet och jag förbannar mig själv för att jag inte sparkade av hans backspegel.:mad:

Har inte haft körkort så länge, men har märkt rätt fort att folk gärna vill leka poliser och tillrättavisa en så fort man gör en omkörning. Jag tvivlar på att hobbypoliserna gör detta för att öka trafiksäkerheten. Snarare vill de förstora sitt ego, speciellt om man har en penisförlängare till bil.
Var det inte nån snubbe som var på s.k. "bushumör" för bara några månader sen och lyckades köra ihjäl en tjej då han tappade kontrollen?

Situation #2 är ett typiskt exempel på ett jävligt dåligt valt tillfälle att busa på.

Skärp dig.

Jag är ingen paragrafryttare om man säger så, men 30 och 50-sträckor inne i stan är heliga.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
För att du inte visste skillnaden? ;)
Men det är alltså olagligt att gå om på insidan på 90+ vägar.

Å andra sidan är det också olagligt att ligga i ytterfil när det är fritt till höger.

Men gissa vem polisen jagar när de ser en omkörning på insidan? :brinnerupp :(

Det var ett fall på E6an för ett par år sedan. Ett äldre par låg i V-fil på motorvägen och puttrade. En bil kommer upp bakom men dom vägrar flytta på sig. Bilisten bakom tröttnar och kör om i H-filen. Det äldre paret följer då efter bilen tills den stannar, fotar föraren och polisanmäler honom. Föraren som körde om till höger blir dömd, det äldre paret som körde i V-filen klarar sig utan påföljd.

:dummer

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag har funderat på att skaffa två kameror, eller tre.. En som filmar framåt och en åt sidan... Och eventuellt en bakåt... För att kunna spela in hur bilen beter sig när man kommer bakifrån, föraren när man ligger vid sidan, och sedan föraren framifrån, sedan skicka till polisen, eller starta någon skoj youtubekanal där man hänger ut folk. :D

Funderar allvarlihgt på 2 kameror också, för allt som oftast så brukar man få undvika krockar ett par ggr per dag pga idioter som kör rätt ut framför en och sen leker polis och verkar ha ägg under gaspedalen.

3 st bara igår.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det finns idioter inom alla fordons kategorier och kommer alltid att finnas. Kollar man på mängden fordon fordon så är ju mc en liten del och det verkar som att dom har mest bekymmer med satt visa hänsyn tyvärr.

Varför orka bry sig om man får sakta ner ibland. Oftast har man sig själv att skylla när man sitter på hojjen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA