Visby/Gotland

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Hmm, med tanke på våra hastighets begränsningar och vad vi har för vägar på ön så tror jag man kan ha ganska kul på en motard, men å andra sidan har vi ju ringen som säkert är roligare med sporthoj, är nog mer en smaksak=)

Vad skulle ni säga passar bäst på Gotland motard eller sporthoj?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Många som hade motard har gått över till sporthoj. Tror att är man ett "gäng" med motarder är det roligt men har man vänner/kompisar mm som kör sporthoj så är det nog roligare för man hänger med på ett annat sätt.
Men jag tror att båda funkar på öjn för avstånden inte är så långa om man säger så.
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Nån som har lust å köra imorgon, samling kl18.00 vid shell rondellen om det passar?
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Ingen:va Är alla upptagna med sthlmsveckan lr?:tungan
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Är det någon som vill åka motard eller annat med mig innan jag lämnar ön på lördag?
Jag har tänkt åka en längre repa imorn, men jag kommer inte kolla nätet på ett tag!
Så ring mig på nollsjutre6933011!

Mvh // Johan
 

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
en varning för vilt på vägarna. även hare kan ställa till det
en av oss igår körde på en hare och gick omkull som tur var klarade han sig utan alvarligare skador,shock skrubbsår brutet finger och grova blåmärken efter 70m rullande. tur att fler inte krockade vid tillfället vilket var väldigt nära o hända (håll avstånd kan man säga). motorcykeln var inte körbar efter, och fick fraktas med släpvagn hem.

se fan upp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
en varning för vilt på vägarna. även hare kan ställa till det
en av oss igår körde på en hare och gick omkull som tur var klarade han sig utan alvarligare skador,shock skrubbsår brutet finger och grova blåmärken efter 70m rullande. tur att fler inte krockade vid tillfället vilket var väldigt nära o hända (håll avstånd kan man säga). motorcykeln var inte körbar efter, och fick fraktas med släpvagn hem.

se fan upp

ajajaj... jävligt tråkigt. men skönt det gick bra ändå!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
en varning för vilt på vägarna. även hare kan ställa till det
en av oss igår körde på en hare och gick omkull som tur var klarade han sig utan alvarligare skador,shock skrubbsår brutet finger och grova blåmärken efter 70m rullande. tur att fler inte krockade vid tillfället vilket var väldigt nära o hända (håll avstånd kan man säga). motorcykeln var inte körbar efter, och fick fraktas med släpvagn hem.

se fan upp

Vilken stackare var de som vart omkull??
Jag har i dagarna varit centimeter från både fasan och en katt. (Man bör nog inte köra med tonat visir vid nattkörning)
 

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
Honda Cbr 900rr
Vilken stackare var de som vart omkull??
Jag har i dagarna varit centimeter från både fasan och en katt. (Man bör nog inte köra med tonat visir vid nattkörning)

Det va jag som fick smaka på HAR stek.
Är ganska glad att ha alla lemmar kvar på kroppen utan massa stygn och karlsson klister.

Stort tack till er som var med och körde som hjälpte till med allting, cbr600 hoppas du fick några bra bilder på kräket och dess ungar som man kan få se sen.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Körförbud?? Varför de??

Det är inte så illa som det låter,var tvungen att besiktiga hojen före månadsskiftet. Åkte in idag och löste problemet så nu är det bara att tuta o köra i två år igen. Hade flyt med en snäll besiktningsman, gick på max 5 minuter, han provkörde inte ens plus att jag var lite rädd för bullernivån men inga anmärkningar där inte.
 

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
Det va jag som fick smaka på HAR stek.
Är ganska glad att ha alla lemmar kvar på kroppen utan massa stygn och karlsson klister.

Stort tack till er som var med och körde som hjälpte till med allting, cbr600 hoppas du fick några bra bilder på kräket och dess ungar som man kan få se sen.


det var en självklarhet att man ställde upp för en annan mc förare.
bilderna kan jag skicka till dig på mailen om du pm:ar mail adressen.
jag vet inte hur man laddar upp bilderna här på sporthoj.

ja det var en fet jävla hare hona som var dräktig så ungarna låg utspridda längs med vägen och honan klyvd på mitten typ.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top