Was da shit, om man vill försvara sig?

Henken

Guest
Oprovocerat våld klarar man sig inte ifrån helskinnad om nu inte angriparen är så pass skelögd att han missar dig totalt, då är det bara att springa/slå tillbaka. Helst springa en bit. Det kan dock hänga på hur pass otränad man är eller om man precis ska gå in på krogen och inte vill se svettig ut.

Om folk söker bråk med dig är det enklast att ignorera och smidigt glida iväg till baren. Där kan du i lugn och ro bestämma om du vill ha stor stark att dricka eller flasköl att slå i huvudet på angriparen. Det senare alternativet kan vara riskabelt om du är skelögd eller rädd för böter, fängelser alternativt skitarga, jättestora vakter med hårda muskler.

Enklast är att stanna hemma, dock inte om du är kvinna. Där är sannolikheten störst att du drabbas av våld. Slutsats: Mer kvinnor på krogen och mer män som stannar hemma! Jag slåss inte så jag får vara på krogen med alla tjejjer! :banana

Erka

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Snart en GSX-R 750
Äh fjantigt att slåss. Blir man påhoppad kan man ju ha med sig lite OC-Spray. Det svider som saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatan och man ser ingenting.

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:

1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu

eller varför inte ren och hederlig Boxning?

Vad finns det för åsikter och alternativ?

OOps hamnade fel, skall ligga under OT! FIXA, moderator!!!!

Löpträning. Svälj stoltheten och spring så behöver du inte ligga så länge på sjukan.

Kommer ett gäng och vill spöa upp dig kanske du hinner sänka en av dem, sen kommer hans polare att hoppa på dig och ge igen.
Har de kniv är du död.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Löpträning. Svälj stoltheten och spring så behöver du inte ligga så länge på sjukan.

Kommer ett gäng och vill spöa upp dig kanske du hinner sänka en av dem, sen kommer hans polare att hoppa på dig och ge igen.
Har de kniv är du död.

Helt rätt tänkt!
Bara det att jag tycker det är såååååå tråkigt med löpträning, skit tråkigt helt enkelt. vart kan man köpa kondition och snabbhet? :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Om du ska klara dig från att bli anfallen från flera håll samtidigt eller klara dig ur en dödsfälla så ska du nog börja träna ninja.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Självklart är det bäst att provocera fram våldet själv. Att ge sig ut på stan och verkligen ge sig efter de svaga är nog det roligaste att göra en sen lördagskväll.

Offret: Brukar oftast bli en finnig liten tjockis som når varvstopp i gång.. Man får självklart alla brudar om man städa 70% av invånarna på pöben.

skämt o sido.

en del kommer få chansen att få välja någon gång i livet när någon utväg inte finns.
Slåss gör man bara i extremt nödvärn. Det kan både hjälpa eller själpa beroende på träning, aggresivitet, utållighet, rädsla, vikt, muskler. Men det är inget att föredra då det oftast får tråkiga biverkningar.

1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijuts

Är några bra sporter, men de bästa sporterna om man vill kunna försvara sig rejält är ju löpträning, om man vill träna kampsport så skulle jag säga Thaiboxning kombinerat med brasiliansk ju-jitsu, chute fighting eller någon annan hård mattsport. Allting beror på hur sjuk i huvudet den person är man slåss mot. så bäst är nog att springa för de flesta

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Krav Maga är kul att träna dessutom!

Hade inte du tränat kickbox? Eller var de Thai?

Jo, de flesta kampsporter är riktigt roliga när man går in på djupet.
Jorå, thaiboxning i 7 år +. Avslutat kapitel nu då jag har dragit på mig lite skador och här finns det ingen seriös klubb =(.

Tårgas borde väl egentligen vara riktigt bra att använda som försvarsmedel. Synd bara att detta är olagligt. Tror det hade kunnat rädda många från att hamna i just det trubel som dom gör. fast å andra sidan kanske det skulle börja användas som vapen för att sedan mosa sönder den som ligger ner. =(

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
J
Tårgas borde väl egentligen vara riktigt bra att använda som försvarsmedel. Synd bara att detta är olagligt. Tror det hade kunnat rädda många från att hamna i just det trubel som dom gör. fast å andra sidan kanske det skulle börja användas som vapen för att sedan mosa sönder den som ligger ner. =(

Tyvärr så skulle nog busarna använda det flitigare än offren! Främst för att råna andra men säkert skulle en del fegisar slå ut motståndaren med det innan dom vågar närma sig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tro inte att karte slag funkar bättre än sparkar.. Thai boxning är flexiblast tror jag.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag fick mig en small over keften som 20åring och jag måste saga at jag vart helt surrig i skallen, om inte en stark kompis hade reddat mig hade jag åkt på stryk...at slå først tror jag ar basta melodin...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0