Was da shit, om man vill försvara sig?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Oavsett vilken kampsport du än väljer så är det träning( sparring ) som gäller!

Det låter ju självklart men jag menar inte lektionerna från tränaren utan de ni ordnar själva. Allt för många går dit, kör lektionen med tränaren och tycker sedan det räcker. Så blir du inte bra...

Hitta några goa kurskompisar och kör igång! Kan ni hitta någon senior som vill ställa upp så är det kalas. Kör antingen egna bokade timmar eller ännu bättre direkt efter träningen då ni är varma och har kunskapen klar i skallen.

Sätt på er tunna skydd och börja applicera kunskaperna så fort som möjligt. Stäm av med de andra om hur hårt ni ska köra. Börja lugnt för att undvika skador men öka efterhand. Det kommer göra riktigt ont i början men du härdas.

Prova gärna 2-1 någon gång så inser du hur svårt/omöjligt bara det är...

När det händer på gatan så kom ihåg att en trevlig, självsäker och avslappnad människa är svårare att banka på.

Lycka till!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
BigPhil skrev:
2502735
5) Aldrig på huvudet, siktar på nåt mjukt istället
Phil

Våran Krav Maga instruktör sa att dom bästa/sårbaraste ställen att gå på var:

Huvud (öron,näsa,ögon)
Buken (magen)
Pung (fegt men kan rädda ditt liv)
Knä (sparka framifrån, förstör mycket)
Fötter (sparka mot vristen)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Slappa skrev:
2503353 Våran Krav Maga instruktör sa att dom bästa/sårbaraste ställen att gå på var:

Huvud (öron,näsa,ögon)
Buken (magen)
Pung (fegt men kan rädda ditt liv)
Knä (sparka framifrån, förstör mycket)
Fötter (sparka mot vristen)

Skillnad på det civila och inom militären.

När de ligger ner så slutar man att slå annars är man en feg liten skit själv.

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
The blade skrev:
2502982 ja jävlar...:D
en bra boxare jävlas man inte med:tummenupp

Tycker att han är en idiot. Har slår två killar men lämnar de i tillräckligt bra skick att de kan springa efter honom (och tjejen). Varför sparkade han inte?

P

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
mini-knutten skrev:
2502975 om man vill undvika bråk skaffar man sig en ordentlig kroppshydda! Man ska aldrig underskatta vikt och storlek, även om vissa kampsporter såsom judo går ut på att använda motståndarens vikt emot honom. Delar för övrigt skola med en brud som vunnit någon form av mästerskap i Karate. Hon kan hålla på med kata och highkicks bäst hon vill; om jag, 30kg tyngre, kommer stormande i full fart tror jag att hon är rätt körd.

Har själv aldrig varit i någon riktig knytnävsfight, mest på grund av mitt avsaknande av aggressivitet, dels eftersom jag alltid varit bland de största grabbarna i min åldersgrupp.

Så... kampsport i all ära, men skulle du gå emot den här snubben? (nej, det är inte hulken utan Jay Cutler)

/ Mini-knutten, som gick några år på karate och judo men som övergick till styrketräning :tummenupp

Jag vill ju inte dryga mig eller va elak. Men om det är du på bilden med hojjen ser du ju varken vältränad ut eller störst i din åldersgrupp? :tungan
hur "stor " är du ?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mitra skrev:
2503616 Skillnad på det civila och inom militären.

När de ligger ner så slutar man att slå annars är man en feg liten skit själv.

Det beror väl på, gäller det livet så kommer ja fortsätta tills ja kan komma undan.

En motståndare är inte nere för räkning bara för att han ligger, visst det är fegt o sparka på nån som redan ligger men gäller det livet så tvekar man inte, det är då de blir farligt!

SkaD skrev:
2503658 Jag vill ju inte dryga mig eller va elak. Men om det är du på bilden med hojjen ser du ju varken vältränad ut eller störst i din åldersgrupp? :tungan
hur "stor " är du ?

Tänkte precis samma sak:D

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
SkaD skrev:
2503658 Jag vill ju inte dryga mig eller va elak. Men om det är du på bilden med hojjen ser du ju varken vältränad ut eller störst i din åldersgrupp? :tungan
hur "stor " är du ?

haha, vilken bild menar du? Avataren eller den på min profilsida?

Är 184 lång och har varit det sedan sjuan. Till skillnad från de flesta andra i min åldersgrupp har jag dessutom vuxit ifrån den smala kroppsformen som de flesta killar får efter att växt 1 cm i månaden på höjden under högstadiet. Man kan alltså säga att jag har kroppsformen av en vuxen när de flesta andra är ganska smalbyggda :) Mitt smeknamn "Köttet" har hängt med sedan åttan och jag har i princip alla styrkerekord i min kompiskrets - tar därför lite illa upp när du säger att jag inte ser vältränad ut, men erkänner att bilderna publicerade här på SH inte är meningen att få mig se biffig ut. :tuttar

Jämfört med de flesta andra grabbar på gymmet, eller vuxna män för den delen är jag inte stor, men i min umgängeskrets har det räckt för undvika bråk hittills :tummenupp

OBS! Detta är inte menat som "skryt", besvarade enbart grabbens fråga... :tungan

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Många som har lite olika ideer, det är kul. Fick lite nya tips på kampsporter :tummenupp Men jag tror jag skall kika lite på KM till att börja med sen får man väl se...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
uzimini_b.jpg

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Kawwa skrev:
2503779 Många som har lite olika ideer, det är kul. Fick lite nya tips på kampsporter :tummenupp Men jag tror jag skall kika lite på KM till att börja med sen får man väl se...

Skulle kunna tänka mig att gå en sån kurs igen i KM för det är rätt skoj o få puckla på kompisarna, lära sig hur man avväpnar nån med kniv osv.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
mini-knutten skrev:
2503761 haha, vilken bild menar du? Avataren eller den på min profilsida?

Är 184 lång och har varit det sedan sjuan. Till skillnad från de flesta andra i min åldersgrupp har jag dessutom vuxit ifrån den smala kroppsformen som de flesta killar får efter att växt 1 cm i månaden på höjden under högstadiet. Man kan alltså säga att jag har kroppsformen av en vuxen när de flesta andra är ganska smalbyggda :) Mitt smeknamn "Köttet" har hängt med sedan åttan och jag har i princip alla styrkerekord i min kompiskrets - tar därför lite illa upp när du säger att jag inte ser vältränad ut, men erkänner att bilderna publicerade här på SH inte är meningen att få mig se biffig ut. :tuttar

Jämfört med de flesta andra grabbar på gymmet, eller vuxna män för den delen är jag inte stor, men i min umgängeskrets har det räckt för undvika bråk hittills :tummenupp

OBS! Detta är inte menat som "skryt", besvarade enbart grabbens fråga... :tungan
Hehe okey. säger du det så. jag kollade enbart bilden till vänster på den röda hojjen. 184cm på hur många kilo?

För att återgå till ämnet så tror jag att till viss del kan de vara bra med allsidig kampsportsträning. inte stirra sig blind på enbart EN. Jag har alltid varit fashinerad av ninjor, vad heter deras träningsform? det är den ultimata människan i mina ögon. smidig och snabb, stark som fan, bra i närstrid. och absolut inte tung trots sin muskulösa kropp. 80kilo muskler på en 185cm kropp , kondition och smidighet så ska du se att du slipper åka på stryk.

Själv tränar jag styrka + kondition + smidighet... men i mitt fall springer jag nog snabbare än vad jag lyfter tungt. snabbhet imponerar mer än "muckler" muckler i lagom dos dock e fan rått. typ ninjor :yoparty

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Har läst igenom hela tråden och måste tyvärr säga att ni har fel allihop.
Så här är det.
1, 3000 meter hinder är den bästa grenen att träna.
2, Du måste inte nappa på alla inviter till bråk, Har Du ett hyggligt självförtroende så behöver Du inte försvara din "heder" bara för att ett pucko vill impa på sina polare.
3, Är det så att DU hamnar i bråk ofta så beror det nog på Dig.

Hjälper inte ovanstående så köp ett hagelgevär och gör världen lite tryggare.

"Rask"

Guest
mini-knutten skrev:
2503761 haha, vilken bild menar du? Avataren eller den på min profilsida?

Fyfan vad du skryter! Störst och starkast av ALLA dina polare. :rolleyes:

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
du sa det själv,
Börja träna löpning och lär dig springa 400 meter fort som fan.
Gör det på 45sek så springer du ifrån dom flesta i det här landet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Allså. Av den här tråden kan man nog tro att alla som tränar nån kampsport eller vill träna tror att de har extremt liten kuk. Med ett fåtal undantag kanske.
Det är inte och kommer aldrig bli tufft att slå någon på käften ute på krogen. Sen allt fjantsnack om att man måste kunna försvara sig är ju löjeväckande när det förmodligen är ni själva som gärna muckar gruff.
Umgås som folk och ha trevligt istället.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Victor skrev:
2504212 Allså. Av den här tråden kan man nog tro att alla som tränar nån kampsport eller vill träna tror att de har extremt liten kuk. Med ett fåtal undantag kanske.
Det är inte och kommer aldrig bli tufft att slå någon på käften ute på krogen. Sen allt fjantsnack om att man måste kunna försvara sig är ju löjeväckande när det förmodligen är ni själva som gärna muckar gruff.
Umgås som folk och ha trevligt istället.

Tänkte precis det samma. Alla trådar om kampsport eller fighting blir alltid nåt slags kukmäteri här på sporthoj då alla är "experter" på området. Fan vad trött man blir på de här forumen ibland. Kör mer hoj så kommer de inte ikapp er.

:rolleyes:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Plåtniklas skrev:
2504307 Jag tror inte. Jag vet. :pannkyss
Nu var ju du ett av undantagen jag tänkte på för jag har hört lite rykten på stan...
Men om du säger att det är falskt så måste jag väl tro på det.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0