Was da shit, om man vill försvara sig?

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Har du kikat på kampsporten som används i senaste Batman?

Har glömt namnet men du lär få 10000 goooogle-träffar.

ser riktigt ball ut.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
SirWankalot skrev:
2500294 Har du kikat på kampsporten som används i senaste Batman?

Har glömt namnet men du lär få 10000 goooogle-träffar.

ser riktigt ball ut.

den vart ju speciellt utvecklad för just den filmen..... har ju dvd:n hemma de pratar om den gansa mycket

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Kawwa skrev:
2499053 Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:

1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu

eller varför inte ren och hederlig Boxning?

Vad finns det för åsikter och alternativ?

OOps hamnade fel, skall ligga under OT! FIXA, moderator!!!!

Shooto kombinaerat med thai är det ultimata.:tummenupp

T-Sp00N

Fuk dat lol
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
-07 Ttiumph 675 & -01 F4i (crounch crounch)
Taekwondo är ju rätt bra tycker jag...där blir man rapp i benen!!

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Rapp i käften e melodin, kräver ingen fysisk aktivitet. Sippa på biran och bli rappare o rappare!:yoparty :yoparty :yoparty Baksmällan tar vi i morrn!:näsblod

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kawwa skrev:
2499053 Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:

1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu

Har tränat 3 olika karatestilar, ju-jutsu och judo. Ska ge dig två förslag!

Vill du snabbt lära dig så att du klarar de de flesta situationer(men inte 3-4 snubbar, eller någon som sparkar/brottas) då rekomenderar jag boxning. Har sett många nybörjare som tränat västerländska kamkonster ett par år få stryk på gatan. Problemet är ofta att när dom blir attackerade krånglar dom till det för sig själva och innan dom hittat sina fotställningar osv så är dom redan nere för räkning.

Du bor alltså utanför Stockholm? Om du verkligen vill lära dig självförsvar och har tålamod rekomenderar jag starkt min gamla klubb. http://www.iogkf.se/ eller en undersektion i Södertörn http://www.gojuryu.se/sodertorn/OGS_main.html.

Det är bägge seriösa klubbar! Dom tränar karate som självförsvar, på det sätt som det en gång startade när karaten började utvecklas på Okinawa. Den skiljer sig mycket från tävlingskaraten som idag tränas i de flesta svenska klubbar.

Har du frågor så skicka ett PM, då detta eg. inte har med sporthoj att göra.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
lasse kongo skrev:
2500220 haha jävla fel kille att bråka med...

hade jag bott i typ malmö så hade jag nog fan köpt en replika pistol typ 800kr ta upp den så backar nog dom flesta

Fel, fel, fel, fel. Läs mitt inlägg igen. Om du drar en replika och killen du drar den mot också bär pistol (vilket är mer skrämmande vanligt än vad ni vill veta) så är risken mycket stor att han drar sin också. I det ögonblicket är du död. Varför, för att du har en replika, fan, ska du kasta den på honom? och vet han inte att det är en replika så kommer han skjuta för att försvara sig.

Har du otur så har han bra minne och elaka kompisar, så drar han, men är tillbaka efter 2 minuter med folk som bär både hagelgevär och kpistar etc.

Oavsett så kan du inte vinna, överleva handlar om odds, precis som betting och oddsen att dra en låtsaspistol är inte tillräckligt bra för att motivera risken, vilket är död.

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
:)

Thaiboxning... kör på några år så du får in rätt teknik och härda lite kroppen ....så du kan armbåge och hoppknä/knä ordentligt ..
Så klarar du dig riktig bra var du än befinner dig...:tungan
Jag vet :):)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kawwa skrev:

1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu

Om man ska följa britternas åsikt om försvar så är anfall den bästa varianten och för sakens vidkommande ska Krav Maga vara det ultimata.

Det ska finnas 4 nivåer på Krav Maga:

KM - Civil
KM - Police
KM - Military (Vilken jag funderat läääänge på att starta i)
KM - 3:dje part

Vet dock inte om alla 4 nivåerna förs i Sverige. KM används som handgemäng inom Försvarsmakten och det är brutalt med många fula knep.

EDIT: Hittade länken till SVenska Krav Maga federationen http://www.kravmaga.se/

Last edited:

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Anderzzon skrev:
2499079 Ähh vadå, mc handskar, skinnställ, stövlar å hjälm föffan. :D

Funkade väldigt bra här i nyköping, när vi förde gängkrigmot invandrarna. Fast visir är inget som jag rekomenderar pga dimmit och lätt att krossa med Baseball-trä. Handskarna (kolfiber på knogarna) är ett ypperligt vapen mot motståndare med ketting, baseball-trä samt knivar. Fast det som är mindra bra är skorna pga att man inte kan "böja" foten bra, så det blir helt enkelt en tåspark.

Gissar på att jag inte skulle sitta här idag om det inte vore för att jag använde utrusningen i extrema sittuationer.

//Stenberg

mcmange

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
gsxr
självförsvar

krav maga e säkert bra men lite antikt, defendo e en modernare variant med färre tekniker rekommenderas starkt till tjock,smal,stark som klen helt överlägset enligt min mening och finns i dom större städerna

Gabor

Guest
vikto000 skrev:
2502048 Funkade väldigt bra här i nyköping, när vi förde gängkrigmot invandrarna. Fast visir är inget som jag rekomenderar pga dimmit och lätt att krossa med Baseball-trä. Handskarna (kolfiber på knogarna) är ett ypperligt vapen mot motståndare med ketting, baseball-trä samt knivar. Fast det som är mindra bra är skorna pga att man inte kan "böja" foten bra, så det blir helt enkelt en tåspark.

Gissar på att jag inte skulle sitta här idag om det inte vore för att jag använde utrusningen i extrema sittuationer.

//Stenberg

Du glömde ryggskydd..:tummenupp :yoparty

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Gabor skrev:
2502093 Du glömde ryggskydd..:tummenupp :yoparty

Ja det har du rätt i, glömde nästan det viktigaste. :näsblod
Fast det vara bara bra när hiphoparna sprang upp bakifrån och slog med baseball-trä eller golfklubba. Fast som tur är så går jag berserk när jag blir arg över en viss pungt. Så då känns inget förrens dagen efter, tror att det har att göra med vilka otroliga adrenalinkickar som man (läs: jag) får när man blir arg.

Med tanke på dem upplevelser som jag har haft, så tycker jag att kamsport skall bli förbjudet till 100% att använda utanför tävling/träning, för jag har sett människor som har sparkat in käften på andra med kickar som antagerligen skulle sparka av ryggskeenan (stavning?) och massor av annat. Hatar dessa människor som går runt och inte respekterar äldre, för här i nyköping så är det små invandrar drägg som drar runt på kvällarna och hotar och har sig, det är därför vi har såkallat gängkrig inte för att vi är rasister.

Och så borde inte American history X visas någonsin mer pga att en gång så var det nazister som en 3:dje part i bråken... ni kan gissa vad som hände med en av invandrarna. en liten ledtråd negern som försöker ta hans bil i filmen.

//Stenberg

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...