DaPirate
Gudomlig sporthojare
Hagelsprakare!!!
Kawwa skrev:2499197Jo, om man bara ges chansen att springa så kan man nog löpa ganska så bra på ren vilja. Trots allt så är slåss det sista man vill. Men kommer det 3-4 st kanske 10:1 (för ingen vågar väl gå på någon ensam, en mot en?!!) så måste man på något sätt få ett försprång.
Victor skrev:2499187Varför är det bara vissa som ständigt hamnar i bråk hela tiden?
Och om ni nu verkligen menar allvar och är så jävla tuffa så köp ett skjutvapen. Mera hillbilly än så kan det inte bli.
Kawakex skrev:2499211jag har faktiskt varit i slagsmål en gång i mitt vuxna liv. om det är nån som är intresserad så följer historian här: jag stod i kö på toaletten på mcdonalds en sen lördagkväll med min dåvarande kille och jag var på tur på toan. Då öppnar en tjej toan och stannar i dörröppningen och ropar till sig en tjejkompis och säger att hon kan gå in, lite påverkad av alkoholen säger jag ifrån att det är min tur (annars blyg) och då börjar de att putta på mig och fråga va fan det är med mig en av deras pojkvänner dyker också upp. Så jag säger till honom att han ska ta och säga till dom att skärpa sig men de fortsätter att puttas och mucka så jag puttas tillbaka, då börjar dom här tjejerna att dra i mitt hår och mina kläder och försöka riva mig i ansiktet, då puttar jag omkull den ena tjejen och gav den andra en rak höger, sen sprang jag därifrån innan jag skulle få deras kille efter mig. Jag gick på toan på Harrys istället och behöver jag tillägga att min dåvarande kille inte gjorde piss för att hjälpa mig.
Nautilus skrev:2499201
Men tro inte att ett svart bälte i något är en garanti för att du kommer klara dig oskadd.
QUOTE]
Absolut inte, men det kan ju öka mina odds lite att kunna fly!
En yttre försvarsring av stridsvagnshinder, diken, fordonsminor, fjärrstyrda laddningar, truppminor och taggtråd.Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!!
Vafan, om du själv tränat Krav Maga så borde du ju rimligtvis känna till dess historia, det där är fel. http://en.wikipedia.org/wiki/Krav_Maganavid.sedighi skrev:2499229berättar av egen erfarenthet
tränat ... kravmaga
...klipp...
kravmaga uppfan av en jude som satt i fängelse i syfte till att kunna skydda sig själv när det var uplopp utarbetat därifår.
dete va min tränar har sagt till mig jag antar att han kan dess historiasgtpepper skrev:2499243Vafan, om du själv tränat Krav Maga så borde du ju rimligtvis känna till dess historia, det där är fel. http://en.wikipedia.org/wiki/Krav_Maga
Ja men slå hårdast först vet ja inte om det är en så bra idag. nu förtiden måste man ju nästan ha blivit ihjälslagen för att kunna ge någon en lavett utan att man får en misshandelsanmälan på sig. Då får du slå ihjäl personen så att han inte kan anmäla dig.navid.sedighi skrev:2499240som jag läste tidigare blod sätter också skräck bryt en näsa sen e det bara springa o viktigaste av allt tvivla inte vad du än gör som jag oxå läste slå först hårdast även om den andra inte har slagit dig en men går mot dig hotfullt slå till honom o dra..... men tyvär kom jag på en annan sak i dagens läge när du blir rånad blir knivar allt vanligare, själv återigen lyckats bli stucken.... och tro mig det e inte som i en jävla film att du springer därifrån som rambo du säckar ihop.. så om de har vapen av ngt slag ge dem det de vill ha,,,,, PS knivar o vapen förekommer på krogar oxå DS
Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån.
Eeh? 36 år o nojig för att hamna i bråk
Vilka kretsar rör du dig i?
Kawwa skrev:2499213Tyvärr så handlar det inte om att "råka" hamna i bråk längre. Man kanske råkar gå förbi fel kille på fel ställe och sen så har man helt plötsligt kollat snett på någon, och hans polare skall rätta till din attityd!
Vakna upp och se hur det ser ut runt om kring dig. Inte vet jag i vilken sfär du lever i. Men det händer tyvärr hela tiden sådant som kallas för oproviceratvåld.
sgtpepper skrev:2499234En yttre försvarsring av stridsvagnshinder, diken, fordonsminor, fjärrstyrda laddningar, truppminor och taggtråd.
Därefter stridsvärn där du placerar dina bästa och mest pålitliga polare med tunga kulsprutor, granatsprutor, pansarvärnsvapen, några av dessa polare kan med fördel agera eldledare och leda in den indirekta elden från din haubitsbataljon som du placerar längst in i din trädgård.
Befäst ditt hus med sandsäckar, pansarplåt, betong och andra hårda material. Gräv flykttunnlar, minera alla ingångar, beväpna dig till tänderna, se till att polarna i värnen utanför är redo och att dina haubitsar är skjutklara och be till Gud.
Du ska se att det ordnar sig.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |