Was da shit, om man vill försvara sig?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Kawwa skrev:
2499197 Jo, om man bara ges chansen att springa så kan man nog löpa ganska så bra på ren vilja. Trots allt så är slåss det sista man vill. Men kommer det 3-4 st kanske 10:1 (för ingen vågar väl gå på någon ensam, en mot en?!!) så måste man på något sätt få ett försprång.

Man springer innan dom grupperat sig, missar man den tidsluckan så får man improvisera och hoppas på det bästa. Alla har nog lite alternativa vägar som steg 2, men vad som är bäst är något jag inte kan säga. Jag vet hur jag reagerar och vilka alternativ jag har men det gäller ju enbart lilla mig :)

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
jag har faktiskt varit i slagsmål en gång i mitt vuxna liv. om det är nån som är intresserad så följer historian här: jag stod i kö på toaletten på mcdonalds en sen lördagkväll med min dåvarande kille och jag var på tur på toan. Då öppnar en tjej toan och stannar i dörröppningen och ropar till sig en tjejkompis och säger att hon kan gå in, lite påverkad av alkoholen säger jag ifrån att det är min tur (annars blyg) och då börjar de att putta på mig och fråga va fan det är med mig en av deras pojkvänner dyker också upp. Så jag säger till honom att han ska ta och säga till dom att skärpa sig men de fortsätter att puttas och mucka så jag puttas tillbaka, då börjar dom här tjejerna att dra i mitt hår och mina kläder och försöka riva mig i ansiktet, då puttar jag omkull den ena tjejen och gav den andra en rak höger, sen sprang jag därifrån innan jag skulle få deras kille efter mig. Jag gick på toan på Harrys istället och behöver jag tillägga att min dåvarande kille inte gjorde piss för att hjälpa mig.:fatta! :banana :rock

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Victor skrev:
2499187 Varför är det bara vissa som ständigt hamnar i bråk hela tiden?
Och om ni nu verkligen menar allvar och är så jävla tuffa så köp ett skjutvapen. Mera hillbilly än så kan det inte bli.

Tyvärr så handlar det inte om att "råka" hamna i bråk längre. Man kanske råkar gå förbi fel kille på fel ställe och sen så har man helt plötsligt kollat snett på någon, och hans polare skall rätta till din attityd!

Vakna upp och se hur det ser ut runt om kring dig. Inte vet jag i vilken sfär du lever i. Men det händer tyvärr hela tiden sådant som kallas för oproviceratvåld.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Kawakex skrev:
2499211 jag har faktiskt varit i slagsmål en gång i mitt vuxna liv. om det är nån som är intresserad så följer historian här: jag stod i kö på toaletten på mcdonalds en sen lördagkväll med min dåvarande kille och jag var på tur på toan. Då öppnar en tjej toan och stannar i dörröppningen och ropar till sig en tjejkompis och säger att hon kan gå in, lite påverkad av alkoholen säger jag ifrån att det är min tur (annars blyg) och då börjar de att putta på mig och fråga va fan det är med mig en av deras pojkvänner dyker också upp. Så jag säger till honom att han ska ta och säga till dom att skärpa sig men de fortsätter att puttas och mucka så jag puttas tillbaka, då börjar dom här tjejerna att dra i mitt hår och mina kläder och försöka riva mig i ansiktet, då puttar jag omkull den ena tjejen och gav den andra en rak höger, sen sprang jag därifrån innan jag skulle få deras kille efter mig. Jag gick på toan på Harrys istället och behöver jag tillägga att min dåvarande kille inte gjorde piss för att hjälpa mig.:fatta! :banana :rock

Haha, klockrent :tummenupp

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Nautilus skrev:
2499201

Men tro inte att ett svart bälte i något är en garanti för att du kommer klara dig oskadd.
QUOTE]

Absolut inte, men det kan ju öka mina odds lite att kunna fly!

Last edited:

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
berättar av egen erfarenthet

tränat taekwondo judo kravmaga och sambo

teakwandon var rolig den var flashigast snygga sparkar men fungerar kanske inte så bra efter några pilsner kanse bra om du är onykter man bli snabb i fötterna men du kan bara gå mot en åt gången

Judo är nog den enda av dem alla som du kan gå mot flera av. min tränare kunde ta 6 personer.

kravmaga uppfan av en jude som satt i fängelse i syfte till att kunna skydda sig själv när det var uplopp utarbetat därifår. grunden går ut på att öva upp dina reflexer så att du i en pressad situation ska handla rätt .. finns tre olika sorter civil polis o militär kravmaga själv utövat militärt..... tycker inte om denna dock

Bäst av allt effektivast är rysk sambo. handlar om att döda / neuatrilisaera din motstänader så snabbt som möjligt. inga flashiga sparakr inge judo kasta runt folk utan döda på snabbaste sättet bryta knän nyckelben nacke etc sådant lär du dig... klar vinnare i dagens läge tycker jag....

men absolut bästa Hellre fly än illa fäktas..... tänk på det.... börja löpa 60 min om dagen

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Det är och förblir nog en dröm för de flesta av oss att kunna "ta" ett mindre gäng som vill muddren en på klocka/telefon/pengar. Är det däremot man mot man funkar det bra med att slå först, hårt och rakt i ansiktet utan att tveka en nanosekund och sedan mata följdsmällar

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Kawwa skrev:
2499053 Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!!
En yttre försvarsring av stridsvagnshinder, diken, fordonsminor, fjärrstyrda laddningar, truppminor och taggtråd.

Därefter stridsvärn där du placerar dina bästa och mest pålitliga polare med tunga kulsprutor, granatsprutor, pansarvärnsvapen, några av dessa polare kan med fördel agera eldledare och leda in den indirekta elden från din haubitsbataljon som du placerar längst in i din trädgård.

Befäst ditt hus med sandsäckar, pansarplåt, betong och andra hårda material. Gräv flykttunnlar, minera alla ingångar, beväpna dig till tänderna, se till att polarna i värnen utanför är redo och att dina haubitsar är skjutklara och be till Gud.

Du ska se att det ordnar sig.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
som jag läste tidigare blod sätter också skräck bryt en näsa sen e det bara springa o viktigaste av allt tvivla inte vad du än gör som jag oxå läste slå först hårdast även om den andra inte har slagit dig en men går mot dig hotfullt slå till honom o dra..... men tyvär kom jag på en annan sak i dagens läge när du blir rånad blir knivar allt vanligare, själv återigen lyckats bli stucken.... och tro mig det e inte som i en jävla film att du springer därifrån som rambo du säckar ihop.. så om de har vapen av ngt slag ge dem det de vill ha,,,,, PS knivar o vapen förekommer på krogar oxå DS

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
navid.sedighi skrev:
2499229 berättar av egen erfarenthet

tränat ... kravmaga

...klipp...

kravmaga uppfan av en jude som satt i fängelse i syfte till att kunna skydda sig själv när det var uplopp utarbetat därifår.
Vafan, om du själv tränat Krav Maga så borde du ju rimligtvis känna till dess historia, det där är fel. http://en.wikipedia.org/wiki/Krav_Maga

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
navid.sedighi skrev:
2499240 som jag läste tidigare blod sätter också skräck bryt en näsa sen e det bara springa o viktigaste av allt tvivla inte vad du än gör som jag oxå läste slå först hårdast även om den andra inte har slagit dig en men går mot dig hotfullt slå till honom o dra..... men tyvär kom jag på en annan sak i dagens läge när du blir rånad blir knivar allt vanligare, själv återigen lyckats bli stucken.... och tro mig det e inte som i en jävla film att du springer därifrån som rambo du säckar ihop.. så om de har vapen av ngt slag ge dem det de vill ha,,,,, PS knivar o vapen förekommer på krogar oxå DS
Ja men slå hårdast först vet ja inte om det är en så bra idag. nu förtiden måste man ju nästan ha blivit ihjälslagen för att kunna ge någon en lavett utan att man får en misshandelsanmälan på sig. Då får du slå ihjäl personen så att han inte kan anmäla dig.

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
taekwondo är den kassaste kampsporten, enligt min erfarenhet. Shootfighting är det som jag tycker har varit mest efektivt.:tummenupp

"Rask"

Guest
Kawwa skrev:
2499053 Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån.

Eeh? 36 år o nojig för att hamna i bråk :va
Vilka kretsar rör du dig i?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden men..

Krav Maga skulle jag säga. What's good enough for Mossad, is good enough for you. :mattias

cowboy83

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
fireblade-98
När man pratar om karate måste man ju oxå tänka på att det skiljer sig massor från olika stilar jag tränade kenpo karate en sväng å där lärde vi oss även grepp och falltekniger även om de inte var tillåtet på tävling..

Bland det viktigaste för å vinna är oxå å kunna ta ett par smällar utan å bli för groggy. själv fått en del smällar å nån flaska i huvudet men när man behåller kontrollen å balansen e ju hälften vunnet

Gabor

Guest
Kawwa skrev:
2499213 Tyvärr så handlar det inte om att "råka" hamna i bråk längre. Man kanske råkar gå förbi fel kille på fel ställe och sen så har man helt plötsligt kollat snett på någon, och hans polare skall rätta till din attityd!

Vakna upp och se hur det ser ut runt om kring dig. Inte vet jag i vilken sfär du lever i. Men det händer tyvärr hela tiden sådant som kallas för oproviceratvåld.

SALEM NIGHTS,:rolleyes: ... tidigare sagts, träna löpning och gå en kurs i beteendekunskap, kanske läsa hotbilder och undvika dom ...som ett tips.

sgtpepper skrev:
2499234 En yttre försvarsring av stridsvagnshinder, diken, fordonsminor, fjärrstyrda laddningar, truppminor och taggtråd.

Därefter stridsvärn där du placerar dina bästa och mest pålitliga polare med tunga kulsprutor, granatsprutor, pansarvärnsvapen, några av dessa polare kan med fördel agera eldledare och leda in den indirekta elden från din haubitsbataljon som du placerar längst in i din trädgård.

Befäst ditt hus med sandsäckar, pansarplåt, betong och andra hårda material. Gräv flykttunnlar, minera alla ingångar, beväpna dig till tänderna, se till att polarna i värnen utanför är redo och att dina haubitsar är skjutklara och be till Gud.

Du ska se att det ordnar sig.

Sett filmen "scareface "??:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...