Was da shit, om man vill försvara sig?

Glidar-Glans

Till Salu!
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Suzuki gsx600f
Spö!!!

Kan rekomendera Jijutsu.
Brukar inte ha några svårigheter att avveja bråk och hoppar dom på en kan man räkna med at dom får till 99% spö :)

/ mvh Glidaren

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Rask skrev:
2499425
Kawwa skrev:
2499053

Eeh? 36 år o nojig för att hamna i bråk :va
Vilka kretsar rör du dig i?

Det handlar INTE om att hamna i bråk, idag blir man spöad för att man går på gatan vid fel tillfälle!

Gabor skrev:
2499543 SALEM NIGHTS,:rolleyes: ... tidigare sagts, träna löpning och gå en kurs i beteendekunskap, kanske läsa hotbilder och undvika dom ...som ett tips.Sett filmen "scareface "??:rolleyes:

Näe, det kan hända överallt. Alla grupperingar är en hotbild, skall jag inte gå ut? Räcker med att titta på fel människa idag så skall man "visa respäKct"

Last edited:

Gabor

Guest
navid.sedighi skrev:
2499240 som jag läste tidigare blod sätter också skräck bryt en näsa sen e det bara springa o viktigaste av allt tvivla inte vad du än gör som jag oxå läste slå först hårdast även om den andra inte har slagit dig en men går mot dig hotfullt slå till honom o dra..... men tyvär kom jag på en annan sak i dagens läge när du blir rånad blir knivar allt vanligare, själv återigen lyckats bli stucken.... och tro mig det e inte som i en jävla film att du springer därifrån som rambo du säckar ihop.. så om de har vapen av ngt slag ge dem det de vill ha,,,,, PS knivar o vapen förekommer på krogar oxå DS

Helt sant, man är inte kaxig när vapen kommer fram.

chomme skrev:

Nike, Air runner....sen Glock, S&W, MR eller liknande..:yoparty

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ät mycket mat o träna o bli gärna över 190 lång o ungefär lika på bredden.(har dock ej tränat så mycke)
har hjälpt mig några ggr..
dom skulle bara veta att man e feg o aldrig nitat en snubbe i hela ens liv :D

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
retta äntligen
kajlyl skrev:
2499099 [FONT=Arial, Helvetica]Känner bara till Kravmaga och Jijutsu.

Kravmaga handlar ju om att slå ut sin motståndare så snabbt som möjligt, mycket mot pung ögon och strupe.

Jijutsu är nog bäst om man vill parrera ett slag men sen står du där och håller busen i handen (grepp), snällare metod men kan bli jobbigt om du inte får hjälp och vill ta dig där ifrån.
[/FONT]
jo nog får du lära dig det nog sen kan ju-jutsu vara både elakt och snällt beror på vem som gör teknikerna har själv 1a dan i jutsu och klarat mig från spö nån gång med som nån sade här så är det hur du beter dig som avgör och hur man avläser situationen:tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Krav Maga för tekniken och Thai Boxning så att du lär dig att behålla koncepterna när det blir lite ruff, knuff och stök.
Att stå och mala under 'ordnade former' som det lätt blir i tekniker som saknar tävlingsmoment kan för vissa leda till att det bara fungerar under 'ordnade former'.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Kawakex skrev:
2499195 Något som jag tycker är ganska kul att se är alla killar som slåss på krogen :näsblod :fyllisar och sen tio minuter senare kramar varandra eller praktiskt taget hånglar storgråtandes och tjatar om vem som är schysstast.:pannkyss :D
Jag tycker det är kul att se tjejer "slåss" på krogen *1

*1 CatFight

Edit:
Undantag, Anna Sjödin

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Pröva spring! :tummenupp
Eller när du fått några smällar och insett att "man inte är gjord av glas" slå tillbaka! :tungan

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Boxare är oftast det värsta du kan råka på om du hamnar i bråk då de, till skillnad från många MA utövare är vana att få stryk, så att ge dem en näsknäpp räcker ofta inte. Samma gäller Tai och Kickboxare. Vana att få smäll och ge smäll (då du sparras hårdare) vilket innebär att de inte tvekar om det smäller. Börjar du tänka istället för att handla instinktivt så är det ofta för sent och oavsett vad någon säger, slå först är det enda riktigt säkra.

Taekwondo och liknande är ofta ren skit (enligt min mening) då det räcker med ett steg in så har du neutraliserat det mesta av deras reportear "cant kick what you cant reach".

Det är skillnad på WingTsun och WingChung där WingTsun är bättre enligt mig. Grymt bra självförsvar och är därför ofta väldigt fult. Knä i pungen, knoge i strupen osv.

Samma gäller Krav Maga och är mycket effektivt. 2 träningar och du står och lär dig försvara dig mot någon med kniv etc.
Visst, du har en uppsjö med gamla japanska grymt effektiva stilar, men det tar 10år innan du börjar bli bra.

Vill du vara riktigt säker på att ha "den vinnande stilen" - två 9 millimeters som du är beredd att använda. Pistol för synsskull är det dummaste som finns, då den du drar den mot faktiskt också kan ha en och inte vara rädd att använda den och i det ögonblick du drar din, så har du satt nivån på utgången, finns inget snack som hjälper dig där.

Sedan har du självklart alla de gamla klassiska hjälpmedlena som du kan använda dig av. Blyinfattade kevlar handskar, skott & knivsäker väst, fjäderbatong mm.
Ett skärp med stort tungt spänne som du bara fäster i en hull är också grymt effektivt, då du kan knäppa upp spännet när du känner att det snart smäller och på 1sec ha 1 meters räckvidd med 500g (rörelseenergi) tyngd i andra änden.

Men med det sagt, så är sällskap, ödmjuk attityd och aldrig vända ryggen till och snabba ben det som hjälper bäst i längden. En anledning till att många som tränar kampsporter och självförsvar hamnar i mindre bråk är att de bli ödmjukare och inte behöver hävda sig och därmed bara går hellre än att luras in i bråk, vilket oftas det som skapar bråk.

Dum manlig reptilhjärne stolthet. Den faan ska inte komma här och kalla mig... etc

Någon som kommer och muckar med dig gör det av en anledning, antingen för att hans 2 kompisar står bakom dig eller väntar utanför eller för att han vet att han kommer vinna, varför "sårad stolthet" och inte ge honom en anledning är till 95% bästa försvaret. I de 5% där du inte kan snacka dig ur det, slå först, lämna stället bakvägen och var beredd på att du kan behöva byta stad om det var någon från "familjen" eller ett gäng.

Slutsats, åk mer MC istället för att bråka, för det går inte att vinna :)

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Instämmer helt i tidigare talare. Det finns bara ett sätt att vinna en fight. Det är att inte delta i den. Idioter som söker bråk löptränar inte för det kräver karaktär, de är tämligen lätta att springa ifrån. Tänk även, vem har mest att förlora, en kriminell eller jag. Givetvis jag själv, det ger alltid en kriminell ett stort övertag. Bättre fly än illa fäkta.

Det spelar knappast någon roll hur stark eller hur mkt kampsportkunnande man besitter om ens motståndare drar upp ett vapen ex en kniv. Man blir skadad. Man vet heller inte vilken motstånd man möter initialt, ett känt knep är att låta en oanselig person mucka gräl, sedan kommer hela gänget till försvar.

Vinner du blir du mest troligt dömd för misshandel, ingen kommer hinna se det första slaget du fick, däremot när uppståndelsen är igång kommer de vittna om hur du spöar din motståndare. Om du inte blir dömd för misshandel riskerar du efterräkningar från den misshandlade eller hans kompisar, denna gång tar de med sig vapen.

Last edited:

Henken

Guest
"Jag har vitt bälte i Tai Chi" fick jag höra en gång på krogen :D Killen var iofs en stor & fet en men den meningen skrämde inte, haha.

Kawakex skrev:
2499195 Något som jag tycker är ganska kul att se är alla killar som slåss på krogen :näsblod :fyllisar och sen tio minuter senare kramar varandra eller praktiskt taget hånglar storgråtandes och tjatar om vem som är schysstast.:pannkyss :D

:hihi Det är faktiskt humor.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha