Kawwa
Sporthojsnörd
Esquire skrev:2499121En stor jävla kniv sätter respekt i det mesta småbus.
Eller så kan man ju alltid se till att ha sin Desert Eagle .44 med sig. Den inger oxå rEspEcKt!!!
Last edited:
Esquire skrev:2499121En stor jävla kniv sätter respekt i det mesta småbus.
AndreasNo skrev:2499130hmm... jag gick ogjorde nåt o sen kom jag tillbaka o såg att jag hade klickat på svara tydligen, vet inte vilken tråd det är eller nånting o orkar inte scrolla o kolla... Hej hej?
mixed martial arts förkortat.. i tävlings form är i prinsip allt tillåtet utom slag mot skrevet å bakhuvudet.. påminner om ultimat fighting.. skulle säga att de kan påminna om ett duktigt one on one fight på stan oxå ibland när man ser det..Kawwa skrev:2499103Vad är MMA?
Kawwa skrev:2499131det är helt okey! Lycka till med kvällen!
Kawwa skrev:2499103Vad är MMA?
cowboy83 skrev:2499137mixed martial arts förkortat.. i tävlings form är i prinsip allt tillåtet utom slag mot skrevet å bakhuvudet.. påminner om ultimat fighting.. skulle säga att de kan påminna om ett duktigt one on one fight på stan oxå ibland när man ser det..
invisible skrev:2499145Trevligt med lite kampsport-snack men vad har detta med mc att göra?
Ja förutom att man har sin hjälm på sig och tar emot slag och sparkar..
Kalle_rs skrev:2499146Mixed Martial* Arts. (stavning)
Till trådskaperen, börja med Kickboxing/Thaiboxning. Om du inte har muskler från början så kommer det att ta mer en 1år att blir bra. (för dem flesta)
Tränat många år innom många grenar.. Mest användning har jag väl fått av judo.. faktiskt... Arbetade 13 år innnom sluten psyk och kriminalvård så jag har fått använda en del...Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:
1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu
eller varför inte ren och hederlig Boxning?
Vad finns det för åsikter och alternativ?
OOps hamnade fel, skall ligga under OT! FIXA, moderator!!!!
Kawwa skrev:2499053Samhället ser ut som det gör, man måste börja förbereda sig för verkligheten. Men HUR?!!! Vad är den bästa självförsvarsträningen? Jag tänkte direkt på karate då den inte innehåller så mycket sparkar ( för er som inte vet så är sparkar långsamma och funkar dåligt på gatan!! ) men den har blivit så mjäkig och poänginriktad. Jag är INTE ute efter att spöa folk, utan att kunna parera 3-4 st snubbar och springa därifrån. Vad anser ni som bästa självförsvars träningen? Mina tankar går åt detta håll:
1) Kravmaga
2) Winsung
3) Jijutsu
eller varför inte ren och hederlig Boxning?
Vad finns det för åsikter och alternativ?
OOps hamnade fel, skall ligga under OT! FIXA, moderator!!!!
Now, dicks have drive and clarity of vision, but they are not clever. They smell pussy and they want a piece of the action. And you thought you smelled some good old pussy, and have brought your two small mincey faggot balls along for a good old time. But you've got your parties mangled up. There's no pussy here, just a dose that'll make you wish you were born a woman. Like a prick, you are having second thoughts. You are shrinking, and your two little balls are shrinking with you. And the fact that you've got "Replica" written down the side of your gun... And the fact that I've got "Desert Eagle point five O"... Written down the side of mine... Should precipitate your balls into shrinking, along with your presence. Now... Fuck off!Kawwa skrev:2499129Eller så kan man ju alltid se till att ha sin Desert Eagle .44 med sig. Den inger oxå rEspEcKt!!!
Esquire skrev:2499179Now... Fuck off!
Hedgehog skrev:2499174Börja med att löpträna som en galning, i förebyggande syfte. Kan man ska man alltid lägga benen på ryggen och försvinna.
Det krävs både en jäkla tur och massa träning för att ha någon större nytta av någon kampsport i en fight. Det man framför allt kan vinna är en viss självkänsla/säkerhet som får många att bli fundersamma och mer hanterbara samt gör att man själv håller sig lugn och smart. Visst, på aphjärnor funkar det inte men förhoppningsvis har du redan klurat ut deras kapacitet och lagd benen på ryggen.
Vilken träningsform som är bäst, tja personligen så tror jag "ful-fight" är mest effektivt. Visst MMA är nog bra men glöm inte att det är en sport och situationer som du pratar om är ingen sport, det är ju blodigt allvar.
Prova lite olika stilar och se vad som passar dig, oavsett vad folk tycker så ska det passa dig och ditt rörelse mönster/kropp.
Men bästa alternativet är fortfarande att springa om den chansen ges
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |